• Anonym (Uvi?)

Fick inte reda på vad det var

Hej,

Har sedan en tid tillbaka haft jobbigt med urinröret. Mycket sveda när jag ska kissa/innan och efter. Känner mig kissnödig hela tiden m.m.
    Började med sveda varje gång jag kissade. Var förbi på drop-in för urinprov med sticka. Svaret visade högt på vita blodproppar så det misstänktes UVI men dom valde inte att ta en odling. Vilket jag nu i efterhand är arg på då jag verkligen ville det när jag haft sånna problem i lång tid och det provet visade att något var "fel" dessutom.
    Kontaktade VC direkt att jag ville lämna odling på urinprovet och fick komma in på drop-in några dar senare och då hade mina symtom minskat. Den odlingen på urinet visade ingenting..
    Fick antibiotika utskrivet och åt det i 5 dagar, svedan försvann efter 2 dagar men nu känner jag mig kissnödig HELA tiden och försökt dricka flera liter om dagen (vstten, tranbörsdricka) även lite äppelcidervinäger och tar också oregano oil kapslar varje dag men inget hjälper.
    Vad kan det vara om urin odlingen visar negativt och att inget är fel? Kan det ändå vara UVI? Någon som haft samma problem?
  • Svar på tråden Fick inte reda på vad det var
  • Anonym (Uvi?)

Kan också tillägga att det kan klia ibland och känns som mest när jag sitter ned :(

• Anonym (.)

Om du dricker flera liter om dagen är det kanske inte så konstigt att du blir kissnödig? 
    Klamydia?

• Anonym (Uretrit)

Låter som uretrit.

• Anonym (Uvi?)
    Anonym (Uretrit) skrev 2024-12-03 23:06:33 följande:

Låter som uretrit.

Har du haft uretrit? Vart ska man vända sig för att få den "diagnosen"?
  • Anonym (Uvi?)
    Anonym (.) skrev 2024-12-03 23:03:51 följande:

Om du dricker flera liter om dagen är det kanske inte så konstigt att du blir kissnödig? 
    Klamydia?

Har haft detta problem i snart 3 månader, började dricka mer vatten för 2 dagar sedan.
    Testat negativt för klamydia och andra könssjukdomar.
  • Anonym (Uretrit)
    Anonym (Uvi?) skrev 2024-12-04 10:19:10 följande:
    Har du haft uretrit? Vart ska man vända sig för att få den "diagnosen"?
    Ja, sedan ett par år tillbaka. Har varit hos urolog. Det har gått lite i perioder
  • Anonym (Therese)

Gör en ny odling

• Anonym (Uvi?)
    Anonym (Therese) skrev 2024-12-04 20:10:28 följande:

Gör en ny odling

Ska ta det med gynekologen nästa vecka. Hon misstänkte kondylom dock och det kan ge urinvägsbesvär :(
Svar på tråden Fick inte reda på vad det var