• Anonym (Anonym)

Granne

Det flyttar in en ny granne under dig. Ni bor i ett lyhört gammalt lägenhetshus. Du jobbar hemifrån och är ofta uppkopplad i möten. Snart börjar din granne att ta hem många partners och dom är inte lite högljudda, utan har skriksex, varje dag i timmar. Dag som natt. Folk in, folk ut. I början skrattade du åt det lite, med överseende. Nu känns det obekvämt.

Snart börjar det  också störa dina möten och ditt TV tittande m.m på kvällarna och du får inte sova på nätterna.
    Tillslut efter lång tid av tålamod klagar du till värden.
    Din granne börjar stirra på dig överallt. Kyligt. Ni går på samma gym och en dag upptäcker du att han också sitter där och stirrar på dig.
    Han sitter också i sin bil på gatan och stirrar på dig när du lämnar huset. Du börjar bli rädd. Vad gör du? 

• Svar på tråden Granne
  • Anonym (M)

Inget, eftersom allt är påhittat. 

• Anonym (Ja du!)

Jag skulle anmäla honom till Guinness rekordbok efter som han kan knulla oavbrutet dygnet runt och aldrig behöver sova. Ett riktigt unikum.

• Eurydike

Jag hade knullat med honom. Varför liksom inte äta kakan om man ändå sitter fast i smeten? Skojade bara 😅 Du har ju redan klagat till värden, men stirrandet är nog svårare att få stopp på. Han får titta på dig, men självklart kan blickar kännas hotfulla. Jag hade försökt undvika honom så gott det gick och hoppats att han slutade stirra. Slutligen hade jag flyttat om det inte blev bättre.

• Anonym (Fia)

Jag vet inte om jag skulle bli så värst rädd, ärligt talat. Att grannen börjar blänga på en är något man får räkna med när man anmäler så omfattande störningar, tänker jag. 

Jag hade fortsatt att ha en dialog med värden om störningarna. 

• PH76

Först och främst så skulle jag ha pratat med honom innan jag gick till hyresvärden. Om det sen inte blev bättre så skulle jag pratat med hyresvärden, skulle nye brytt mig om han stirrade på mig. Men p andr sidan så är jag man själv.

• Anonym (Abraham)

Knullar han eller knollar?

Svar på tråden Granne