Är Skåne det bästa med Sverige?
Är Skåne kanske det bästa Sverige har? Vacker natur och milt klimat. Vad hsr resten av Sverige?
Är Skåne kanske det bästa Sverige har? Vacker natur och milt klimat. Vad hsr resten av Sverige?
Näää, verkligen inte. Enormt mycket kriminalitet och många missbrukare per capita. Halmstad är så jävla mycket bättre till skillnad från hela Skåne. Vackert och lugnt.
Nu har jag ändå valt att bosätta mig i Skåne, men bott lite varstans. Jag saknar djupa barrskogar och riktiga vintrar med snö som får ligga kvar.
Tycker också att folk är bättre bilförare lite norröver. Finns massa saker som Skåne saknar annars också. Skärgård? Många viktiga industrier och företag är baserade i andra delar av landet. För att inte tala om historiska och kulturella smultronställen. Och kul saker att göra! Göteborg har Liseberg, Stockholm Gröna Lund och Skåne har... ett tåg så du kan ta dig därifrån!
Kommer man dessutom upp mot Norrland tycker jag att folk tenderar att vara mer ödmjuka och artiga. Och skåningar har ingen direkt humor, om man får generalisera.