• Anonym (Små figurer i papp)

Tillsammans med en man som inte kommer?

Hej
    Skulle du kunna tänka dig att leva i ett förhållande med en man som inte kommer när ni har sex? Att ert sex mer inriktar sig på att du får orgasmer och njuiter och att han njuter av att du njuter. Men själv kommer han inte. Han kanske kommer via egen onani men inte när han har sex med dig. 

Jag tänker att det omvända är ju inte så ovanligt.

Kan du som kvinna tänka dig att leva i en sådan relation?

• Svar på tråden Tillsammans med en man som inte kommer?
  • Anonym (P)
    Anonym (Varför) skrev 2024-12-06 12:02:17 följande:
    Hon lär prata i sin vänkrets om hur en man dumpade henne bara för att hon inte kunde komma eftersom det är en så uppseendeväckande anledning.
    Du tror alltså att mannen skulle faktiskt säga till henne att han dumpar henne för att hon inte kommer? Skulle du säga till en tjej att du dumpar henne för taskigt sex istället för att bara säga att det inte känns rätt?
  • Anonym (Varför)
    Anonym (P) skrev 2024-12-06 12:04:31 följande:
    Du tror alltså att mannen skulle faktiskt säga till henne att han dumpar henne för att hon inte kommer? Skulle du säga till en tjej att du dumpar henne för taskigt sex istället för att bara säga att det inte känns rätt?

Har man varit ihop ett tag så skulle hon nog veta anledningarna ja. 

Oftast pratar man med varandra vid uppbrott och så berättar man om det man har svårt för. Så yes. Men visst om folk hittar på andra anledningar så är det inte säkert folk vet.

• Anonym (P)
    Anonym (Varför) skrev 2024-12-06 12:13:08 följande:

Har man varit ihop ett tag så skulle hon nog veta anledningarna ja. 

Oftast pratar man med varandra vid uppbrott och så berättar man om det man har svårt för. Så yes. Men visst om folk hittar på andra anledningar så är det inte säkert folk vet.

Jag har ratat killar pga taffligt sex och liten kuk men aldrig har jag varit så okänslig att jag sagt att det var anledningen.
  • Anonym (L)

Min man kommer nästan aldrig med mig utan genom att han runkar tills han kommer när jag har kommit. Det gör mig inget. Bara han är lika nöjd som jag, så. Han är ganska okänslig på kuken så det är väl det som gör det. Han tycker att det är skönt att ha sex men det är svårt att komma av "bara" penetration och det har han alltid tyckt, säger han. Han får väl göra det som funkar för honom, tänker jag.

• Core

Det intressanta här rent etiskt är ju om man vänder på könsrollerna. Då är det uteslutande de alltid mannens fel når frågan ställs i sådana här sammanhang 

• Anonym (Jaså)
    Core skrev 2024-12-07 09:39:08 följande:

Det intressanta här rent etiskt är ju om man vänder på könsrollerna. Då är det uteslutande de alltid mannens fel når frågan ställs i sådana här sammanhang 

Jaså? Jag är en 49-årig kvinna och har ALDRIG kommit vid sex. ALDRIG.

Skyller jag det på männen? Nej. Det finns faktiskt olika varianter av anorgasmi, läs på!
  • Core
    Anonym (Jaså) skrev 2024-12-08 15:49:18 följande:
    Jaså? Jag är en 49-årig kvinna och har ALDRIG kommit vid sex. ALDRIG.

Skyller jag det på männen? Nej. Det finns faktiskt olika varianter av anorgasmi, läs på!
    Så du tror att jag pratar om dig och ditt liv, eller generella orsaker till varför det kan vara svårt att komma?

Jag skriver uttryckligen när frågan ställs i sådana här sammanhang 

Jag menar uppenbarligen om en man startar en liknande tråd är utgångsläget att det är mannen som inte presterar tillräckligt bra.
  • Anonym (.)
    beli skrev 2024-12-05 11:35:52 följande:
    Ursäkta, men du låter ganska enkelspårig. Det finns lika många sexualiteter som människor. Det finns medicinska orsaker, psykosomatiska orsaker. . . Det behöver inte ha det minsta att göra med porr, homosexualitet eller blygsel. Vi människor är mer komplexa än man kan tro.
    Nej, jag är inte enkelspårig då jag (till skillnad från dig) redan angett flera tänkbara skäl till varför en man inte kan nå klimax med sin partner men ändå lyckas helt på egen hand.

Om han, likt i TS exempel, inte har några problem med orgasm genom självbefläckelse så handlar det knappast om något medicinskt problem fattar du väl? 
  • Anonym (.)
    Anonym (Kille) skrev 2024-12-05 13:02:23 följande:
    Tävla mot? Vi män tävlar ganska mycket emot era sexleksaker. Vi kan aldrig ge samma njutning som en satisfyer, eller en rabbit. Sen förväntar ni er att vi ska ge er orgasm när ni vant er med sån extrem njutning som dessa leksaker kan ge er
    Det där får du ta med en annan kvinna. Jag är vuxen och leker inte med leksaker. Fullkomligt ointressant då jag föredrar människor i sexuella sammanhang och inte plast. 
  • Anonym (.)
    Anonym (Små figurer i papp) skrev 2024-12-05 13:21:04 följande:
    Och du resonerar likadant när situationen är omvänd? Alltså att kvinnan inte kommer under sex med en man så är hon porrskadad eller bara går igång på lågbegåvade plasthunkar osv osv? Eller att hon är garderobslesbisk, pedofil osv.
    Dum fråga. Nej, jag jämför inte manlig sexualitet med kvinnlig då det är ganska känt att vi fungerar olika. Det är liksom allmän kännedom att kvinnor har svårare att uppnå orgasm än män, som vanligtvis är många gånger mer lätta att tillfredsställa.

Ni är simpla grottvarelser med en simpel grottmannalik sexualitet i de allra flesta fall. Därav att misstänksamhet naturligt uppstår när en fullvuxen man inte ens lyckas nå klimax med sin partner. Då är det oftast nåt psykiskt fel på honom. 
  • Anonym (Jaså)
    Anonym (.) skrev 2024-12-21 22:02:05 följande:
    Det där får du ta med en annan kvinna. Jag är vuxen och leker inte med leksaker. Fullkomligt ointressant då jag föredrar människor i sexuella sammanhang och inte plast. 
    Klart man föredrar människor. Men vad skulle du göra OM du inte kunde komma annat än med hjälpmedel? Skulle du gå genom livet utan en endaste orgasm då? Om du onanerat massor med fingrarna och haft massor med oralsex och petting, men ändå aldrig nått orgasmen? Skulle du fortfarande säga att du är vuxen och inte leker med leksaker?
  • Wattie

I used to be that guy, under en period i vårt äktenskap så hade jag förtvivlat svårt att komma så fokus blev 💯 på henne. Kul men frustrerade för båda, idag går det bättre men hon är väldigt bortskämd nu😄

• Anonym (.)
    Anonym (Jaså) skrev 2024-12-25 12:23:09 följande:
    Klart man föredrar människor. Men vad skulle du göra OM du inte kunde komma annat än med hjälpmedel? Skulle du gå genom livet utan en endaste orgasm då? Om du onanerat massor med fingrarna och haft massor med oralsex och petting, men ändå aldrig nått orgasmen? Skulle du fortfarande säga att du är vuxen och inte leker med leksaker?
    Jag onanerar aldrig heller eftersom mina egna fingrar är totalt ointressanta på det sättet. 

Den enda gång jag når klimax är dessutom i sömnen och jag gillar inte hur det känns i den delen av kroppen då. Så nej. Bryr mig inte om några klimax heller. Folk ska då vara så satans sexfixerade genom hela livet. Det om något är så patetiskt.
  • Hellishen

Kan glädja dig med att det där är helt fel.
    Vibratorer och hårda, kalla plastkukar har ingenting mot en riktig levande människa som vill ha sex med en.

Skulle aldrig välja bort sex med min man för substitut.

Anonym (Kille) skrev 2024-12-05 13:02:23 följande:
    Tävla mot? Vi män tävlar ganska mycket emot era sexleksaker. Vi kan aldrig ge samma njutning som en satisfyer, eller en rabbit. Sen förväntar ni er att vi ska ge er orgasm när ni vant er med sån extrem njutning som dessa leksaker kan ge er
  • Anonym (JJ)
    Anonym (I) skrev 2024-12-05 10:27:32 följande:

Vad är skillnaden än om en man kan tänka sig vara med en kvinna som inte kommer?

Det är väldigt mycket vanligare att kvinnor inte kommer av vanligt sex än att män inte gör det. Det är så det är bara oavsett vad man tycker om det. Men det är ju helt upp till dig om du inte vill vara tillsammans med en kvinna som inte kommer när ni har sex, är det viktigt för dig att hon gör det får du helt enkelt välja en kvinna som brukar göra det (om du är man). 

Jag kommer inte när jag har sex , min sambo tycker inte det är ett problem men det finns säkert en del som skulle tycka det. Jag skulle däremot inte kunna vara tillsammans med nån man som aldrig kommer , ok om det händer ibland om han är trött eller stressad eller har druckit eller tagit någon medicin eller vadsomhelst men inte om det alltid var så. Jag tänder på att han njuter och dessutom skulle det varit svårare att få barn om han inte kunde komma, vi väntar vårt andra gemensamma nu. 
  • Anonym (Medelålderspar)

Min man kommer inte varje gång. Vi hade sex igår morse och han kom inte men vi ska gå ut i bastun nu på morron och försöka där i värmen. Han visade att han hade morgonstånd tidigare så det kanske fungerar bättre idag.

Svar på tråden Tillsammans med en man som inte kommer?