• Anonym (O)

Omgivningens reaktioner vid stor åldersskillnad?

Jag har precis inlett en romantisk relation med en 25-årig man. Själv är jag 46. 🙈 Hur som helst, jag undrar lite över vad för mottagning man får räkna med att få från omgivningen när det uppdagas att man har så pass stor åldersskillnad i relationen. Vad har vi att förvänta oss? 

Jag har egentligen erfarenhet av stor åldersskillnad nedåt sedan innan, men aldrig så här mycket. Som mest 13 år, och då uteblev reaktionerna helt eftersom vi båda var vuxna och jag som person brukar tas som yngre så ingen reagerar då det inte syns särskilt. Men nu gäller det ändå en större åldersskillnad än så och jag tänker att fler kanske reagerar. Vad tror ni? 

• Svar på tråden Omgivningens reaktioner vid stor åldersskillnad?
  • Anonym (O)
    Anonym (Carinata) skrev 2024-12-06 07:23:58 följande:

Ja du? Har ni gemensamma intressen? Några andra skärningspunkter. Tycker nog det är i mesta laget i åldersskillnad. Prova vet jag. Intressant att de flesta antar att du är en kvinna. Jag gissar att du är en man. Klassikern hade ju varit äldre man yngre kvinna. Oavsett får du räkna med att en del kommer att ha åsikter över relationen. 

Skrattade gott åt räkneexemplet, ålder/2 +8. Jisses. En toyboy för mig då. 60/2 +8=38. Där har du åldersskillnad 😂

Jag är kvinna! 
  • Anonym (Donna)
    felix le chat skrev 2024-12-06 13:23:51 följande:
    Hade min 25 åriga dotter blivit ihop men en 46 åring så hade jag gjort allt för att
    få henne att avsluta. Vad skall hon med en gubbe i min ålder till ?

så jävla fel
    Ja väldigt osmakligt. 
  • Anonym (.)

Hade nog hajat till första gången jag fått veta det mest för att det är lite större åldersskillnad men sen hade jag inte brytt mig. 
    Är själv 40 och personligen tycker jag 25åringar är sååå små Cool Men jag har haft en i den åldern och en 30 åring efter mig senaste året så uppenbarligen gillar en del av de äldre kvinnor. Jag är dock nöjd med min 50åring här hemma :) 

• Anonym (Carinata)
    Anonym (O) skrev 2024-12-06 16:03:28 följande:
    Jag är kvinna! 
    Könet är egalt. Fortfarande är frågan om gemensamma intressen och hur intellektuell mognad hanteras. Men det struntar du i utan blir halvkränkt av att jag tror du är en man och har en homosexuell relation. 
  • Anonym (O)
    Anonym (Carinata) skrev 2024-12-07 07:06:34 följande:
    Könet är egalt. Fortfarande är frågan om gemensamma intressen och hur intellektuell mognad hanteras. Men det struntar du i utan blir halvkränkt av att jag tror du är en man och har en homosexuell relation. 
    Herregud nej, jag är definitivt inte kränkt på något sätt. Jag svarade dig när jag var ute och handlade och bara I all hast, hade tänkt svara på resten senare men det glömdes bort. :) 

Han är ganska lillgammal och har absolut en mognad, jag hade nog inte dragits till honom annars. Och gemensamma intressen finns. Men allra helst så är det dynamiken som är fantastisk! 
  • Anonym (Donna)
    Anonym (O) skrev 2024-12-07 07:55:41 följande:
    Herregud nej, jag är definitivt inte kränkt på något sätt. Jag svarade dig när jag var ute och handlade och bara I all hast, hade tänkt svara på resten senare men det glömdes bort. :) 

Han är ganska lillgammal och har absolut en mognad, jag hade nog inte dragits till honom annars. Och gemensamma intressen finns. Men allra helst så är det dynamiken som är fantastisk! 
    Har du blivit presenterad för hans föräldrar, syskon eller vänner?
  • Openmindedfast

Som 24-åring hade jag en par års relation med en 47 årig kvinna som sedan även kom att innefatta hennes väninna. De reaktioner vi fick!? Ja själv upplevde jag starka reaktioner från mina jämnåriga kompisar. Vissa tyckte det var spännande men de flesta bara skakade på huvudet. Det var i de största delarna ett kk förhållande men visst vände folk på huvudet då vi var tex ute på lokal

• Core

Jag är 34, min son tolv. Om han om åtta år släpade hem en tant i min egen ålder hade jag väl framförallt ömmat för honom och känt förståelse för att kärlek kan dimma synfältet, det hände väl de flesta åren 20-25. Hade nog känt visst äckel kring kvinnan.

Jag hade inte kunnat ha samma relation med dom som par som om de varit närmre i ålder med varandra. Däremot vet jag mycket väl att jag äger inte mina barns liv, och jag skylla aldrig stöta barnen ifrån mig på något vis för att dom blir insnärjda i kärlek, det är deras resa där de får skaffa sina egna erfarenheter.

Sen hade jag som sagt tyckt att hon var en melankolisk figur som måste vara svagbegåvad, men det är inte min sak. För övrigt hade jag haft samma inställning kring min dotter.

• Anonym (O)
    Anonym (Donna) skrev 2024-12-07 09:40:40 följande:
    Har du blivit presenterad för hans föräldrar, syskon eller vänner?
    Jag har träffat hans pappa, bonusmamma och syskon. Han är väl kanske inte världens mest sociala person så vännerna har jag inte träffat ännu. Syskonen och pappan har varit väldigt trevliga och accepterar mig. Pappan har till och med sagt att han tror att det är positivt att han inte är med någon jämngammal eftersom det nog inte hade funkat då han behöver stabilitet. Därmed inte sagt att det är önskvärt med någon som är fullt så gammal som jag är, men han accepterar det ändå. 
  • Core
    Anonym (O) skrev 2024-12-07 10:41:49 följande:
    Jag har träffat hans pappa, bonusmamma och syskon. Han är väl kanske inte världens mest sociala person så vännerna har jag inte träffat ännu. Syskonen och pappan har varit väldigt trevliga och accepterar mig. Pappan har till och med sagt att han tror att det är positivt att han inte är med någon jämngammal eftersom det nog inte hade funkat då han behöver stabilitet. Därmed inte sagt att det är önskvärt med någon som är fullt så gammal som jag är, men han accepterar det ändå. 
    Du inser att det han säger är att du blir som en extra mamma? 😂
    Han låter som en bra man som försöker se det positiva. Jag tar fram skämskudden
  • felix le chat
    Anonym (O) skrev 2024-12-07 10:41:49 följande:
    så vackert. Du har blivit hans extramamma. Hans trygghet ! Tyst
    känns det sexigt ?
  • Anonym (Elisabeth)

Det är en alldeles för stor åldersskillnad 

• Teresse7
    Anonym (O) skrev 2024-12-05 14:03:16 följande:
    Omgivningens reaktioner vid stor åldersskillnad?

Jag har precis inlett en romantisk relation med en 25-årig man. Själv är jag 46. 🙈 Hur som helst, jag undrar lite över vad för mottagning man får räkna med att få från omgivningen när det uppdagas att man har så pass stor åldersskillnad i relationen. Vad har vi att förvänta oss? 

Jag har egentligen erfarenhet av stor åldersskillnad nedåt sedan innan, men aldrig så här mycket. Som mest 13 år, och då uteblev reaktionerna helt eftersom vi båda var vuxna och jag som person brukar tas som yngre så ingen reagerar då det inte syns särskilt. Men nu gäller det ändå en större åldersskillnad än så och jag tänker att fler kanske reagerar. Vad tror ni? 

Folk kommer garanterat tycka det är konstigt. Men det är ju inget nån annan har med att göra. Grattis till kärleken. Good for you!! 
Svar på tråden Omgivningens reaktioner vid stor åldersskillnad?