• Anonym (Lotta)

Nyskild. Är det Tinder som gäller?

Efter många år tillsammans tog maken och jag beslutet att bryta upp nu när vi nått 50-årsstrecket. Hittade mig en ny mindre bostad som jag inredde precis som jag själv ville och trivs jättebra i den. Helt ensam är jag inte heller för jag tog så klart med mig mina två katter. Barnen är utflugna sen drygt ett år.

Jag har alltid trivts i mitt eget sällskap och jag har ett bra jobb och fritidsintressen, men tankarna har så smått glida in på att kanske börja dejta igen och träffa någon ny. Är det bara Tinder som gäller för sånt numera? Jag hade gärna gått ut på nåt utestället för att träffa folk men inser att jag har många jag kan gå ut och fika med men desto färre att gå ut och hänga med på krogen för det är knappt någon i min umgängeskrets som gör sånt längre. Hur går ni andra mer livserfarna tillväga för att träffa singelmän?

• Svar på tråden Nyskild. Är det Tinder som gäller?
  • Anonym (?)
    Anonym (Lotta) skrev 2024-12-06 12:51:33 följande:

Efter många år tillsammans tog maken och jag beslutet att bryta upp nu när vi nått 50-årsstrecket. Hittade mig en ny mindre bostad som jag inredde precis som jag själv ville och trivs jättebra i den. Helt ensam är jag inte heller för jag tog så klart med mig mina två katter. Barnen är utflugna sen drygt ett år.

Jag har alltid trivts i mitt eget sällskap och jag har ett bra jobb och fritidsintressen, men tankarna har så smått glida in på att kanske börja dejta igen och träffa någon ny. Är det bara Tinder som gäller för sånt numera? Jag hade gärna gått ut på nåt utestället för att träffa folk men inser att jag har många jag kan gå ut och fika med men desto färre att gå ut och hänga med på krogen för det är knappt någon i min umgängeskrets som gör sånt längre. Hur går ni andra mer livserfarna tillväga för att träffa singelmän?

Det enda stället precis alla träffas via nuförtiden är Tinder,. Ingen hittrar vare sig ONS, KK eller livkamrat på annat sätt. Tror du det stämmer?

Även om Tinder finns fortsätter folk att hitta varandra på krogen, jobbet, via vänner, på resor, fritidsintressen, arrangemang osv. Ett socialt liv hjälper!
  • Anonym (J)

Jag hade Tinder och andra dejtingappar efter min skilsmässa men alla killar där är bara ute efter sex. Men vet de som haft tur också och faktiskt träffat nån seriös men inte många.

• Svensson5
    Anonym (Lotta) skrev 2024-12-06 12:51:33 följande:

Ja om  du mest vill ligga lite.
    Tinder är ist för att ragga på krogen
  • Anonym (fdPåJakt)

Inget fel med Tinder. Det gäller bara att vara tydlig med vad man söker, och kanske även tala om vad man inte söker. Finns många andra appar och siter också., som är populära.

• Anonym (J)
    Anonym (fdPåJakt) skrev 2024-12-06 13:56:09 följande:

Inget fel med Tinder. Det gäller bara att vara tydlig med vad man söker, och kanske även tala om vad man inte söker. Finns många andra appar och siter också., som är populära.

Fast de flesta använder den som en liggapp alltså för att snabbt hitta någon att ha sex med, men som sagt finns de som lyckas hitta sitt livs kärlek där också. Det är väl ungefär som i verkliga livet
  • Anonym (fdPåJakt)
    Anonym (J) skrev 2024-12-06 14:08:28 följande:
    Fast de flesta använder den som en liggapp alltså för att snabbt hitta någon att ha sex med, men som sagt finns de som lyckas hitta sitt livs kärlek där också. Det är väl ungefär som i verkliga livet
    Hm... kanske beror på åldersgrupp också. Jag som 50+ kommunicerade med tjejer mellan 40-60, och det kändes som att 99% av tjejerna sökte något seriöst... inte bara att ligga.
    Det kanske är annorlunda för de som är 20-30.
Svar på tråden Nyskild. Är det Tinder som gäller?