• Anonym (Dejt)

Vi talar olika språk om helg-planeringar

Hej! 

Jag dejtar en man och har gjort ett bra tag, det känns bra. 
    Något jag kan leva med men där vi är olika så är det kontakten när det kommer till planering kring våra träffar. 
    Han vill ses och allt sånt givetvis men han är inte den bästa på att liksom styra vilken tid, när, var och hur utan det känns som att det alltid får ligga på mig mer eller mindre att rodda i. 

Väl när vi är tillsammans så är han dock inte sen på bollen att se till vart vi kan äta, göra och när. Men det är kommunikationen däremellan träffarna som är delvis oklar ibland. 
    Är detta ett typiskt manligt drag som fler av er kvinnor kan känna igen sig i med era killar/dejter? 

Detta gör ju såklart att jag ibland känns mer drivande och mer ? needy ? i vår kontakt där vi planerar ses. 

Jag vill ha enkla svar helt enkelt på när, var hur vi ska ses om vi bestämt ett speciellt datum. Att vi ska ses det vet jag men allt runt omkring? Ja, somsagt där är det typ bara jag som styr upp, annars är jag nästan rädd för att det inte blir något bra utav det. Visst jag kanske måste släppa lite på min kontroll där och låta han ta steget före någon gång men då blir det mycket mer spontana träffar och jag känner då att jag måste sitta stand-by. 

Som nu tex i helgen (imorgon) så ska vi ha lite stay- cation här i stan och lyxa till det bara han och jag. Ska bli jätte mysigt. Hotell var hans förslag men på eftermiddagen ska han fira sin dotter som fyller år hemma hos barnets mamma. Men därefter är han alltså min under tidig kväll och framåt och hela helgen ut.

Men som nu då...jag vill ju ha en tid att kunna förhålla mig till imorgon och inte bara sitta och vänta på att han ska bli klar med ett födelsedagskalas. Jag kanske vill veta vad jag ska packa och veta lite kring när jag ska börja göra mig oordning osv? 
    Jag skrev precis nu att han gärna får höra av sig till mig vad jag kan räkna med och vilken tid jag ska förhålla mig till? 
    Han svarade ganska fort därefter att runt tidig kväll men att han skulle återkomma. 

Vet inte varför, men jag känner mig så jagande gentemot honom när mina frågor om när och var vi ska ses så jag känner tillslut att dessa egentligen rimliga frågorna där jag styr upp är på tok för mycket när man jämför med hans mer nonchalanta approach till träffarna? 

• Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar
  • Anonym (Dejt)

Liksom hade han fortsatt vara hängig så hade han väl skrivit det nu och förekommit?

• Mandel

Jag har lagt ned dejtande för det går ju inte att kommunicera.

Samma visa varje gång oavsett karl. Samma dag kl17:15 kommer det en fråga om man har tid och lust att ses. Och det oavsett veckodag.
    De gånger man fått en man att någon dag i förväg boka/planera in något så enkelt som att bara ses hemma hos någon av oss är lätträknade.
    Jag försöker ibland på onsdag stämma av om personen kan komma till mig på fredag så fixar jag/vi mat. Eller så kan jag fråga om det är ok att jag kommer förbi den personen på fredag.

Jag har flexibla arbetstider och skulle gärna sluta tidigare eller ta sovmorgon för att kunna umgås mera än bara äta, sova och sedan åka till jobbet. För att kunna hitta på något, men nej. 
    Man ses kl19 och äter...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-09 11:26:00 följande:

Jag skrev inget sen igår och ännu heller inte hört något om dagen idag då vi ska ses senare. Men jag ska fortsätta ge honom tiden att komma fram med förslag på tid och plats. 
    Undrar så om han kommer ställa in återigen? 
    Känns som man borde hört något nu vid detta laget för att han inte ska göra bort sig fullständigt en gång till om det var så...

Lika bra att du inte skrev eftersom han fortsätter sitt respektlösa beteende:

Han kom med förslag på måndag att vi kunde ses EN STUND om han blivit piggare och syftade typ på en lunch 

• Anonym (Dejt)

jo men jag glömde nog tillägga att jag sa att lunch får vi ta en annan dag för det blir stressigt med jobbet så jag sa att ska det bli måndag vi ses så får det bli på kvällen och det sa han inte emot. Han sa sist vi pratade då i lördags när han avbokade att ?? Bra då ses vi på måndag och har trevligt då istället, det blir bra?? 

Så om det var något han sa där och då bara för att rädda sitt egna skinn för att komma undan mer har ju ingen svar på men vem vet, jag kanske får en jätte trevlig kväll ikväll med honom MEN han måste ju höra av sig först förstås.
    För det var inte jag som var hängig sist....så man kan tycka att det ligger på honom Nu.

• Anonym (S)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-09 11:55:31 följande:

jo men jag glömde nog tillägga att jag sa att lunch får vi ta en annan dag för det blir stressigt med jobbet så jag sa att ska det bli måndag vi ses så får det bli på kvällen och det sa han inte emot. Han sa sist vi pratade då i lördags när han avbokade att ?? Bra då ses vi på måndag och har trevligt då istället, det blir bra?? 

Så om det var något han sa där och då bara för att rädda sitt egna skinn för att komma undan mer har ju ingen svar på men vem vet, jag kanske får en jätte trevlig kväll ikväll med honom MEN han måste ju höra av sig först förstås.
    För det var inte jag som var hängig sist....så man kan tycka att det ligger på honom Nu.

Så det är alltså inte lunch det är frågan om som du sagt hittills utan ikväll ni ska ses. Om han inte hör av sig så är det dock inte detsamma som att han ställt in, ni har båda lika stort ansvar att dubbelchecka inför ikväll.
  • Anonym (Lena)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-09 11:55:31 följande:

Bekräftade han att ni skulle ses ikväll? 
  • beli
    Anonym (M) skrev 2024-12-08 20:12:26 följande:

Utsätter dig ?för sånt här?? Karln ställde in en dejt. Om man inte klarar av det så ska man nog inte dejta nej.

Jag har gått på några rejäla nitar med män men då har det handlat om otrohet, andra allvarliga svek och i ett fall våld och stalking när jag gick. 

Det gör mig förstås mer försiktig men det har också givit mig perspektiv på relationer och vad som är ett problem eller inte.  

Som jag skrev ovan hade jag förstås blivit besviken precis som TS men inte börja ifrågasätta hans känslor, mitt eget värde, spekulera i hans relation till dotterns mamma etc..

Det är inte en rimlig nivå och den enda som förlorar på det är TS. 

Om det däremot händer fler gånger så hade jag funderat över vad jag vill, inte vad han vill, och sedan utgått ifrån det. 

Med risk för att generalisera så mäter många kvinnor sitt egenvärde i mäns bekräftelse och blir fixerade vid vad han möjligen känner och tänker, i stället för att känna efter själv. 

Jag vet inte hur många gånger väninnor har ältat och analyserat vad en man har sagt och gjort. När jag sedan har frågat vad hon känner för honom så har hon inte reflekterat så mycket över det. 

Om man håller på så blir det väldigt plågsamt att dejta. 

Karln ställde inte bara in en dejt, han verkar rent allmänt vara mindre intresserad än TS. Hör inte av sig osv. Själv har jag många gånger känt mig underlägsen på just det här sättet, att jag håller igen för att inte vara för på eftersom den andra knappt hör av sig. Då är det ju inte värt det.
  • Anonym (Dejt)

Yes Lena, han har bekräftat vid det samtalet att vi skulle ses kvällen på måndag. Men när och var och hur sa vi aldrig då, vi bestämde bara måndag kväll. 

Kunde inte hålla mig längre, jag vet det var dumt när jag sagt att jag ska vara tyst men besvikelsen kommer bara bli starkare ju längre tid av dagen som går och ju kortare inpå det är OM han mot förmodan tänkt att ställa in igen. 

Jag skrev bara: Hoppas du mår bättre nu med tanke på att jag inte hört annat, då vi ska ses ikväll så tänkte kolla om 18 passar eller har du annat förslag?

• Eurydike
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-09 13:43:09 följande:

Yes Lena, han har bekräftat vid det samtalet att vi skulle ses kvällen på måndag. Men när och var och hur sa vi aldrig då, vi bestämde bara måndag kväll. 

Kunde inte hålla mig längre, jag vet det var dumt när jag sagt att jag ska vara tyst men besvikelsen kommer bara bli starkare ju längre tid av dagen som går och ju kortare inpå det är OM han mot förmodan tänkt att ställa in igen. 

Jag skrev bara: Hoppas du mår bättre nu med tanke på att jag inte hört annat, då vi ska ses ikväll så tänkte kolla om 18 passar eller har du annat förslag?

Hur gick det för dig? Blev det någon träff igår?
  • Anonym (Dejt)

Vi träffades och han förekom med att han hade bokat om hotellet och att vi kunde mötas i baren runt 19. Så träffen blev av! Om det är jag som övertänker nu eller är för krävande vet jag inte men vi har haft det trevligare. Inte för att det var otrevligt men jag tycker han var väldigt sval och utstrålade ingen värme eller någon vidare kärlek åt mitt håll. Skulle säga att han kändes lite avstängd.
    Sen var han fortfarande lite hängig och man hörde på rösten att han fortfarande var förkyld men han kunde nog inte med att ställa in en gång till så visst ansträngde han sig lite men det var inte den mys-känslan från hans håll som jag hoppats på tyvärr med fina ord, spontan beröring och emotionell närvaro. Han pratade mest om sitt och när vi kom in på mitt så sa han vid något tillfälle att han inte gillade min bästa tjejkompis när vi pratade om något vi gjort ihop hon och jag för att hon beter sig slampigt i hans ögon. 
    Och när jag pratade glatt om mina nya varumärken som jag ska börja sälja så var han snabb på att klaga på ett av varumärkenas grundare och att den personen var si och så på ett negativt sätt. 

Nu såhär dagen efter så är jag tacksam för att vi sågs och att det blev av men allt var lite mediokert typ. 

• beli
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-10 12:51:22 följande:

Vi träffades och han förekom med att han hade bokat om hotellet och att vi kunde mötas i baren runt 19. Så träffen blev av! Om det är jag som övertänker nu eller är för krävande vet jag inte men vi har haft det trevligare. Inte för att det var otrevligt men jag tycker han var väldigt sval och utstrålade ingen värme eller någon vidare kärlek åt mitt håll. Skulle säga att han kändes lite avstängd.
    Sen var han fortfarande lite hängig och man hörde på rösten att han fortfarande var förkyld men han kunde nog inte med att ställa in en gång till så visst ansträngde han sig lite men det var inte den mys-känslan från hans håll som jag hoppats på tyvärr med fina ord, spontan beröring och emotionell närvaro. Han pratade mest om sitt och när vi kom in på mitt så sa han vid något tillfälle att han inte gillade min bästa tjejkompis när vi pratade om något vi gjort ihop hon och jag för att hon beter sig slampigt i hans ögon. 
    Och när jag pratade glatt om mina nya varumärken som jag ska börja sälja så var han snabb på att klaga på ett av varumärkenas grundare och att den personen var si och så på ett negativt sätt. 

Nu såhär dagen efter så är jag tacksam för att vi sågs och att det blev av men allt var lite mediokert typ. 

Du kan säkert hitta nån bättre. Han låter inget vidare.

• Anonym (Dejt)

Synd bara att jag tycker om honom så genuint mycket så inte lätt att bara säga thank-you-next. Jag har ju redan fallit för honom. Vi brukar ha det mysigare och mer romantiskt när vi ses och även om vi bodde på hotell och åt och drack gott en helt vanlig måndag så var denna gången just som att vi var där i ett sällskap och råkade hamna jämte varandra till bords. 
    Idag har jag tagit ledigt från jobbet så att vi kunde sova ut, ta en lunch etc vilket vi gjorde men nu när vi skilts åt och jag inte vet när vi ses igen, skapar en känsla av tomhet och jag känner mig lite som en sällskapsdam som haft mycket sex på ett hotell bara.

• Anonym (S)
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-10 12:51:22 följande:

Du är då bland de mest kräsna personer jag sett på länge på FL! Han är fortfarande småsjuk men bokar ändå in hotell åt er och du bara gnäller!!
  • Anonym (Dejt)

Ja jag var ju inte beredd på att han fortsatt skulle vara hängig igår när vi möttes. Hade jag vetat om det kanske inte förväntningar och dylikt skulle vara lika stora.

Nej jag kanske övertänker, inte meningen att gnälla...
    Men jag känner mig alltid lite små ängslig när vi precis skilts åt, varför vet jag inte men har alltid vart en tjej med seperationsångest och typ tänker att det roliga tar slut så fort. Något man längtat till och haft förväntningar om tar slut så fort och vipps så är det ny dag och man inte vet när nästa gång blir. 

I detta fallet skulle jag behöva någon som sa åt mig på skarpen att tänka på det som var bra med dejten och att jag borde snarare vara extra glad efter dejterna med tanke på att jag fått vara tillsammans med han jag tycker om och leva på det ett tag. Men istället blir jag tom inombords och fylls med en stark saknad.

• Anonym (Dejt)

Kan fler känna igen sig i känslan? 
    Känslan är som starkast i 2 dagar sen försvinner den typ helt...

• Eurydike
    Anonym (Dejt) skrev 2024-12-10 16:50:46 följande:

Kan fler känna igen sig i känslan? 
    Känslan är som starkast i 2 dagar sen försvinner den typ helt...

Jag kan känna igen mig i känslan från relationer som inte har gett mig vad jag behöver. Det kvittar om det ser rätt ut på pappret om man känner sig tom och osäker efteråt. Något fattas eller är inte som det ska. Att du känner dig tom beror kanske inte på att det roliga tog slut så fort, utan på att det aldrig var så kul. Sedan kanske det går att jobba på, men fundera över hur du känner och vad som får dig att känna så.
  • Eurydike

Jag tycker ändå det var bra att träffen blev av på hans initiativ!

• Anonym (Tess)

Du låter krävande och jobbig.

• Anonym (Fundersam)

Är du redo för att dejta? Svårt att veta allt när man inte känner till hela bilden men min känsla när jag läser så upplevs det att du bygger upp väldigt mycket hela tiden, letar fel och säkerligen utifrån en annan tanke du hade från början och då hittar du någon annan anledning i ditt huvud så då kanske det är det?. Sen blir du ledsen över det. Det blir lite moment 22.
    Tillslut blir det övermäktigt och bara jobbigt.

Ge dig mer kärlek än så. Dela dina tankar, förmedla att du blir ledsen och varför. Medla även oro och att tid o rutin samt kontroll är viktigt för dig av någon anledning. Han kanske inte förstår allt utifrån dig.

Sätt er och snacka om dessa bitar, de är viktigt att kommunicera ❤️👊

Svar på tråden Vi talar olika språk om helg-planeringar