• Anonym (Anonym)

Så orolig för att något ska gå fel, söker tips och verktyg för att kunna hantera oron.

Hej,

Jag börjar med lite bakgrund. Jag har flera destruktiva relationer bakom mig och har därför väntat med att skaffa barn även om jag känt att tiden sprungit ifrån mig. Jag har även en liten tumör i hjärnan som inte är farlig i sig men som är hormonstörande och gör att jag har ett högt TSH och jag har haft svårt att bli gravid nu när jag äntligen är i en stadig relation. Jag blev gravid för en tid sen men fick då missfall vilket tog väldigt hårt på mig. 
    Nu är jag gravid igen och är i vecka 20. Jag har gjort både KUB och RUL som sett bra ut men jag är så fruktansvärt orolig för att något ska gå fel. Jag förstår att det kan låta överdrivet att vara så rädd för något när allt sett bra ut hittills men jag är verkligen skräckslagen för precis allt. 

Jag har även haft problem med smärta under nästan hela graviditeten, både i underlivet (hugger och ilar) och i magen (som mensvärk,  hugg, och dragningar) 
    Snälla hjälp mig med tips eller verktyg för att kunna ta mig igenom det här på ett så bra sätt som möjligt. 
    Tack ❤️
  • Svar på tråden Så orolig för att något ska gå fel, söker tips och verktyg för att kunna hantera oron.
  • Anonym (X)

Kurator. Du behöver någon som lyssnar på dig och du kan få prata.

• Anonym (Anonym)

Tack för ditt svar. Jag har bett om att få någon kurator att prata med och väntar på att få en tid. 

Svar på tråden Så orolig för att något ska gå fel, söker tips och verktyg för att kunna hantera oron.