• Anonym (beroende)

Slut - vad göra nu?

Vi har i veckan gjort slut. Vi gjorde det på ett fint sätt där vii pratade och kom fram till att vi inte är rätt för varandra. Båda 2 har könnt frustration kring förhållande. Efter att vi gjorde slut har vi fortsatt chatta med varandra nästan på samma sätt som tidigare. Jag är så sugen på att föreslå att vi ska ses. Att bara vara nära och känna henne är allt jag vill. Men samtidigt vet jag att det är bäst att vi inte träffas och att det tar slut men det är som ett beroende?

• Svar på tråden Slut - vad göra nu?
  • Anonym (Ja)

Ja, det bästa är att bryta kontakten.

• Anonym (Granbarr)

Men varför hålla sån intensiv kontakt? Det är inte något bra eftersom det skapar känslor och förhoppning om något mer.

Slut betyder slut och kontakten bör hålla nere på en minimal nivå så man kan gå vidare. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (beroende)
    Liventill skrev 2024-12-07 11:19:17 följande:

Cringe som fan. Du borde söka hjälp för ditt extremt dåliga självförtroende för det är inte normalt att helt hänga upp sin livsexistens på en person.

Det är tråkigt att du känner behov av att trycka ner någon som försöker vara ärlig och sårbar. Jag har hittat styrka i min tro och vet att min värdighet inte definieras av någon annans åsikter. Kanske borde du reflektera över varför du reagerar med hån istället för empati. Jag önskar dig frid och insikt, för det är tydligt att du också kämpar med något som du behöver Gud för att lösa.

• TriC

Ni måste bryta kontakten! 
    Längre fram i tiden kan ni skriva någon gång ibland, men ändå väldigt sällan, för att kolla läget. Möjligtvis. 
    Men nu behöver ni vara helt utan kontakt med varandra ett bra tag framöver. 

• Ascendere

Bra du har mycket självinsikt. Det är inte SOM ett beroende, det ÄR ett beroende, eller i alla fall en vana. 
    Ni behöver vara ifrån varandra så mycket som möjligt för att bryta beroendet/vanan.

Svar på tråden Slut - vad göra nu?