• Anonym (orolig)

symtom kommer och går?

Hej! Jag är gravid i vecka 6+0 och är väldigt orolig för missfall, gjorde ett ultraljud för några dagar sen där man såg en hinnsäck och gulesäck. Nu senaste dagarna har mina symtom försvunnit mer och mer, mår liite illa men brösten är inte alls ömma längre och har gått tillbaka till sin vanliga storlek. Mina gravtester är fortfarande så starka de kan bli så förstår inte vad som händer. Har någon varit med om att symtomen försvinner så här tidigt? 
    Tacksam för svar

• Svar på tråden symtom kommer och går?
  • EnAnonumius

När jag var gravid så var jag aldrig konstant öm i brösten, utan det kom och gick under de 8 första månaderna. Det var i sista månaden jag var konstant öm.
    Min Barnmorska hon sa att det räknas som normalt, så länge fostret växer som det ska så har man inget att oroa sig för.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fjellmyran

Är inte alla som känner av gravidsymtom såhär tidigt. Jag är en av dom som mår som vanligt. Har två barn och en tredje på gång nu och har aldrig haft symtom mer än att jag känt mig mer trött på eftermiddagen/kvällen och ofta somnar på soffan. Man får liksom lita på testerna tills man vet mer? 

• Anonym (S)

Min andra graviditet var så. Mådde i princip som vanligt till vecka 8. Tvivlade liksom på att jag var gravid. Hade lite molvärk i magen bara.  Plötsligt i vecka 8 slog illamåendet från helvetet till och jag spydde nästan varje dag till vecka 19. Graviditeten i övrigt var lätt och även förlossningen. 

Svar på tråden symtom kommer och går?