• Anonym (negative)

Var det en "neg"?

Hej,
    Jag träffade en kille på ett sorts större evenemang, en sorts utomhusfestival. Han var amerikan. Vi pratade och det kändes som han kollade av om jag var singel. 

Plötsligt sade han: "you're short, right?" och sedan böjde han sig ner så han stod i ansiktshöjd med mig hela tiden. Kändes konstigt och kunde inte avgöra om det var en "neg" eller om han bara tyckte om det. 
    Vi har haft lite kontakt efter och visst intresse finns, men har svårt att läsa av amerikaner, de är så otroligt direkta och pratar så otroligt mycket. 

Nån som varit med om liknande? Behöver ju inte handla om längd.

• Svar på tråden Var det en "neg"?
  • Anonym (negative)

puff

• beli

Alltså, va? Stod han med ryggen böjd under resten av samtalet? Det låter helt sinnessjukt. Jag skulle ha ifrågasatt det där och då, men du gjorde inte det eller?

• Anonym (negative)
    beli skrev 2024-12-09 13:03:32 följande:

Alltså, va? Stod han med ryggen böjd under resten av samtalet? Det låter helt sinnessjukt. Jag skulle ha ifrågasatt det där och då, men du gjorde inte det eller?

Tack för svar!
    Nej han böjde knäna. Typ som han satt halvt på huk, fast han böjde inte så mkt.

Nej puckad som jag tydligen är var jag kvar och snackade med honom.
  • Anonym (negative)
    Tow2Mater skrev 2024-12-09 20:16:41 följande:

Vad är en "neg"?

Det var en teknik som användes ca 2005 för att få kvinnor på fall, man skulle ge komplimanger, men sedan påpeka något drygt i samband med det, så kvinnan skulle bli beroende av bekräftelse av mannen. Haha, så löjligt.

"Negging ("to neg", meaning "negative feedback") is an act of emotional manipulation whereby a person makes a deliberate backhanded compliment or otherwise flirtatious remark to another person to undermine their confidence and attempt to engender in them a need for the manipulator's approval."
  • Anonym (Jättelöjligt)
    Anonym (negative) skrev 2024-12-12 21:51:53 följande:
    Det var en teknik som användes ca 2005 för att få kvinnor på fall, man skulle ge komplimanger, men sedan påpeka något drygt i samband med det, så kvinnan skulle bli beroende av bekräftelse av mannen. Haha, så löjligt.

"Negging ("to neg", meaning "negative feedback") is an act of emotional manipulation whereby a person makes a deliberate backhanded compliment or otherwise flirtatious remark to another person to undermine their confidence and attempt to engender in them a need for the manipulator's approval."
    Japp, jättelöjligt. Så varför sitter du här och diskuterar han som behandlade dig så förnedrande?
  • Anonym (negative)

Ja okej. Det var verkligen en neg då. Jag får gå vidare.

Jag hade väl nån pinsam förhoppning om att han gjorde det mer retsamt med glimten i ögat, typ att han egentligen tyckte om att jag inte var särskilt lång. 

Men ja, svaren indikerar att det är inget att hänga i julgranen. 

• Tow2Mater

Det låter ju som han ville vara artig mot dig, så du skulle slippa titta upp. Han tog det obekväma i att böja sig för din skull. Hur du kan tolka det negativt fattar jag inte.

Varför frågade du honom inte? eller är det så vanligt att folk gör så för din skull?

• Anonym (A)
    Anonym (negative) skrev 2024-12-12 22:09:48 följande:

Jag hade väl nån pinsam förhoppning om att han gjorde det mer retsamt med glimten i ögat, typ att han egentligen tyckte om att jag inte var särskilt lång. 

Du gör nog rätt i att gå vidare.
  • Anonym (mmmminnen)

Min ex lyfte ofta upp mig (jag är dvärg) när han skulle kyssa mig. Jag saknar det :(

En man som böjer sig eller placerar sig så att man hamnar i samma höjd när det är stor längdskillnad är väldigt gulligt tycker jag.

• Anonym (negative)
    Tow2Mater skrev 2024-12-12 23:01:23 följande:

Det låter ju som han ville vara artig mot dig, så du skulle slippa titta upp. Han tog det obekväma i att böja sig för din skull. Hur du kan tolka det negativt fattar jag inte.

Varför frågade du honom inte? eller är det så vanligt att folk gör så för din skull?

Blev så överväldigad att det inte kom för mig.
  • Anonym (negative)
    Anonym (A) skrev 2024-12-12 23:05:30 följande:
    Du gör nog rätt i att gå vidare.
    Mmmm. Är väl så. 
  • Anonym (negative)
    Anonym (mmmminnen) skrev 2024-12-12 23:14:07 följande:

Min ex lyfte ofta upp mig (jag är dvärg) när han skulle kyssa mig. Jag saknar det :(

En man som böjer sig eller placerar sig så att man hamnar i samma höjd när det är stor längdskillnad är väldigt gulligt tycker jag.

Jo men det är en sak kanske när man är ihop.

I mitt fall kunde jag inte avgöra om det var retsamt eller nedlåtande att böja sig, eller för att vara snäll.
  • Anonym (J)
    Anonym (negative) skrev 2024-12-12 22:09:48 följande:

Svaren? Har du ingen egen tanke om hur du vill bli behandlad
  • Anonym (negative)

Ja absolut.
    Men min fråga handlade om tolkningen av hans beteende.

Det skulle kunna vara retsamt, för där fanns intresse. Det skulle kunna vara drygt och förolämpande. Etc.

Det var det jag inte helt kunde utröna. Nån tyckte det trots allt var artigt. Dvs, svårtolkat, men troligen inget att gå vidare med.

• Tow2Mater
    Anonym (negative) skrev 2024-12-14 09:24:37 följande:

Ja absolut.
    Men min fråga handlade om tolkningen av hans beteende.

Det skulle kunna vara retsamt, för där fanns intresse. Det skulle kunna vara drygt och förolämpande. Etc.

Det var det jag inte helt kunde utröna. Nån tyckte det trots allt var artigt. Dvs, svårtolkat, men troligen inget att gå vidare med.

Om han som amerikan inte bor i Sverige (utan bor i USA) och inte är svensk eller europeisk medborgare, kommer en eventuell framtid tillsammans kräva en hel del tid, pappersarbete och pengar. Så bara ur den aspekten ger jag också rådet att inte gå vidare, om det är så lätt att gora det valet nu. Satsa på något lättare.
  • Anonym (negative)
    Tow2Mater skrev 2024-12-14 19:52:16 följande:
    Om han som amerikan inte bor i Sverige (utan bor i USA) och inte är svensk eller europeisk medborgare, kommer en eventuell framtid tillsammans kräva en hel del tid, pappersarbete och pengar. Så bara ur den aspekten ger jag också rådet att inte gå vidare, om det är så lätt att gora det valet nu. Satsa på något lättare.
    Ja. Sant. Tack så mycket för dina kommentarer och alla ni andra som tagit er tid att svara i tråden! 

PS. Han bor i ett annat land i Europa, men inte i Sverige.
  • Anonym (Svar på tal)

Snacka om nedlåtande. Man gör inte så med en vuxen person, inte ens äldre barn heller. Jag hade efter en stund frågat om han var förståndshandikappad. Nä, säger han då. Nähä, så varför beter du dig som en ohövlig idiot då? Sedan vänder man och går.

• Anonym (negative)
    Anonym (Svar på tal) skrev 2024-12-15 18:05:31 följande:

Snacka om nedlåtande. Man gör inte så med en vuxen person, inte ens äldre barn heller. Jag hade efter en stund frågat om han var förståndshandikappad. Nä, säger han då. Nähä, så varför beter du dig som en ohövlig idiot då? Sedan vänder man och går.

Ja det var rätt tölpigt ändå.
Svar på tråden Var det en "neg"?