Byt jobb så tjänar du mer säger dom
Har hoppat omkring mellan lager och C chaufför.
Har en väldigt stor erfarenhet utav lastning samt lossning utav både långtradare samt markplan och lager. Även kört TMA, växelflak, samt distribution.
Även tagit E kortet för lastbil (antagligen på rekord snabb tid någonsin ärligt talat).
Är en problem lösare samt varit ansvarig över ca 15 pers nattetid.
Men ändå går jag på grund lönen. Snart 40 år. Blir sedd som en "pojke" för att jag ser ung ut. Har inget värde på arbetsmarknaden förutom att jag gör det jobb som ingen annan vill ha eller klarar av.
Vad / hur ska man någonsin kunna tjäna bättre ?
Bara stött på problem ex jobbade för ett stort företag, löste ett problem man hade genom att bygga en sak som gjorde att problemet blev löst. Men chefen (ingift) ville inte se eller veta av skiten och skrek på mig om att jag skulle slänga den (förbannad). Sedan efter att han sparkat mig så har han sett till att bygga saken fast i glasfiber genom att ge order till annan personal samt be den kollega som jag ville hjälpa främst med den här saken om hjälp för att återbeskriva HUR jag löste samt byggde lösningen på problemet.
Blir inte behandlad bra någonstans ärligt talat heller. Men ändå jag som löser problemen samt genomför det tyngsta arbetena samt kommer på lösning ingarna. Men aldrig någonsin att jag uppskattas.