• Anonym (Ts)

Kissade på mig i sömnen! (Vuxen)

Är det någon annan här som också kissat på sig i sömnen i vuxen ålder? Har hänt två gånger innan men då hade jag en fruktansvärd urinvägsinfektion men inatt hände det igen. Utan någon förklaring. 

Vaknade av att jag ?lättade på trycket? och hinner knipa, så blev bara en liten fläck men fan så man skäms! Vågade inte väcka sambon heller så fick härda ut. Tur att man har madrassskydd som är lätt att slänga i tvätten. 

• Svar på tråden Kissade på mig i sömnen! (Vuxen)
  • Anonym (Haha)

Hög nivå på tråden

• Anonym (Helux)

Jag skulle boka en läkartid, faktiskt. Att börja kissa på sig i sömnen kan vara tecken på sjukdom (men måste inte vara det!). 

• Anonym (K)

Inte i sömnen men det har hänt mig i vaket tillstånd 2 ggr som vuxen. Dock var det många år mellan gångerna. En uvi bidrog till andra gången och första gången får jag förmodligen skylla mig själv.
    Om det var långt mellan gångerna behöver du nog inte tänka nåt speciellt mer än att man skäms ögonen ur sig naturligtvis. Men var det ganska nära inpå bägge gångerna så kan det vara läge att kolla med läkare om det kan vara ett tecken på något problem.

• Anonym (Maria)

Ja det har hänt, då har det varit att jag drömt att jag kissar. Och jag har inte skämts för det.

Men det är längesen nu så jag är inte orolig att något är fel eller så

• Anonym (1 gång.)

1 gång, men jag hade druckit alkohol. Kissade i sömnen på min dåvarande pojkvän då jag låg halvt över honom med benet. 

Vaknade av att han vaknade och ropade till. Jag kommer ihåg det men låtsades att jag inte kom ihåg det efteråt.

• Anonym (Ts)
    Anonym (Maria) skrev 2024-12-08 14:26:07 följande:

Ja det har hänt, då har det varit att jag drömt att jag kissar. Och jag har inte skämts för det.

Men det är längesen nu så jag är inte orolig att något är fel eller så

När jag hade UVI drömde jag att jag kissade och sen hände det men då hade jag jättesvårt att hålla mig i vaket tillstånd. Var typ omöjligt så jag bodde på toan, men idag vet jag inte varför. Har överaktiv blåsa och brukar få gå upp tidigt på morgonen och kissa. 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (Helux) skrev 2024-12-08 14:19:06 följande:

Jag skulle boka en läkartid, faktiskt. Att börja kissa på sig i sömnen kan vara tecken på sjukdom (men måste inte vara det!). 

Ah, har ju en känd njursjukdom så kanske ska ringa. Skäms inte om mycket när man ringer till vården men detta känns liite jobbigt.
  • Anonym (C)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-08 14:38:55 följande:
    När jag hade UVI drömde jag att jag kissade och sen hände det men då hade jag jättesvårt att hålla mig i vaket tillstånd. Var typ omöjligt så jag bodde på toan, men idag vet jag inte varför. Har överaktiv blåsa och brukar få gå upp tidigt på morgonen och kissa. 
    Lider också av överaktiv blåsa, går upp flera gånger på natten. Men har aldrig kissat i sömnen. Dagtid däremot. Usch.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (C) skrev 2024-12-08 15:46:46 följande:
    Lider också av överaktiv blåsa, går upp flera gånger på natten. Men har aldrig kissat i sömnen. Dagtid däremot. Usch.
    Flera gånger om natten måste vara hemskt! Jag tycker det är jobbigt att vakna vid 5 för att gå upp och tömma. Vad hände när det hände på dagen? 
  • Anonym (Ts)
    Anonym (C) skrev 2024-12-08 15:46:46 följande:
    Jag har aldrig kissat på mig på mig i vaket tillstånd dock
  • Anonym (C)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-08 15:54:01 följande:
    Flera gånger om natten måste vara hemskt! Jag tycker det är jobbigt att vakna vid 5 för att gå upp och tömma. Vad hände när det hände på dagen? 
    Det har hänt mer än en gång på dagen. Men nu bär jag ordentliga skydd. Men första gången det hände var när jag var ute och handlade. Fick kraftiga trängningar och fick näsmast springa mot kundtoaletterna. Det var ett par före mig och det räckte för att katastrofen skulle vara framme.
  • Anonym (Ts)
    Anonym (C) skrev 2024-12-08 16:15:13 följande:
    Det har hänt mer än en gång på dagen. Men nu bär jag ordentliga skydd. Men första gången det hände var när jag var ute och handlade. Fick kraftiga trängningar och fick näsmast springa mot kundtoaletterna. Det var ett par före mig och det räckte för att katastrofen skulle vara framme.
    Lider med dig! Ska nog inte se detta som en katastrof
  • Anonym (Helux)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-08 14:40:59 följande:
    Ah, har ju en känd njursjukdom så kanske ska ringa. Skäms inte om mycket när man ringer till vården men detta känns liite jobbigt.

De tycker inte att sånt är konstigt. Och extra viktigt att du kollar upp det i och med att du redan har en sjukdom i de trakterna, så att säga. 

För dem är sånt här vardag! 

• Anonym (C)
    Anonym (Ts) skrev 2024-12-08 17:20:00 följande:
    Lider med dig! Ska nog inte se detta som en katastrof
    Katastrof kanske var att ta i men det var en jobbig upplevelse. Men det var flera år sedan så det har jag kommit över. Det du råkade ut för var säkert också jobbigt. Det kan vara din överaktiva blåsa som ligger bakom men prata med din urolog för att vara på säkra sidan. 
  • Anonym (josse)

Jag kissade i sängen vid två tillfällen i tidig graviditet. Första gången vaknade jag av att det blev rejält blött och fick byta alla lakan mitt i natten (har som tur är vattentätt madrasskydd pga husdjur och barn). Andra gången var det inte lika mycket men då vaknade jag inte ... väcktes av maken som sa att det nog hänt en olycka för mina trosor och pyjamasbyxor var helt våta. Snacka om pinsamt, han retar mig fortfarande för det.

Tror det var alla konstiga graviditetshormoner för jag hade ibland svårt att hålla mig dagtid också under hela graviditeten.

Svar på tråden Kissade på mig i sömnen! (Vuxen)