• Anonym (Killen)

Fråga till tjejer som gillar killar som inte har mycket muskler

Hej alla tjejer!

Ni tjejer som gillar killar som inte är muskulösa på något sätt, vad tycker ni är attraktivt för en sån kille? Ska han vara smal-normal (typ BMI 18,5-20,0), normal (typ BMI 20,1-22,9), aningen mullig (typ BMI 23,0-25,0), lätt överviktig (typ BMI 25,1-26,9) ordentligt överviktig (typ BMI 27,0-29,9) eller fet (BMI 30-)?

Säg gärna även hur gammal du är och ditt eget BMI på ett ungefär.

Hoppas få många svar :)

• Svar på tråden Fråga till tjejer som gillar killar som inte har mycket muskler
  • Anonym (g)

Vem håller koll på vilket BMI de killar man dejtar har? jisses

Bortsett från fet är det inte en faktor för mig

• Anonym (Killen)
    Anonym (g) skrev 2024-12-08 15:22:27 följande:

Vem håller koll på vilket BMI de killar man dejtar har? jisses

Bortsett från fet är det inte en faktor för mig

Haha nej jag tog bara med det för att det är så olika vad man tycker är smalt eller normalt eller så. Så då kunde det va bra att ha nåt att utgå från tänkte jag. Men du tycker alltså även överviktiga killar utan muskler är attraktivt? Får man fråga hur gammal du är?
  • Anonym (Stark tjej)

Vet inte mitt bmi.
    En man ska vara sund, inte pinnsmal,
    Män som bara tränar vissa muskelgrupper är inte fina.

• Anonym (g)
    Anonym (Killen) skrev 2024-12-08 15:28:14 följande:
    Haha nej jag tog bara med det för att det är så olika vad man tycker är smalt eller normalt eller så. Så då kunde det va bra att ha nåt att utgå från tänkte jag. Men du tycker alltså även överviktiga killar utan muskler är attraktivt? Får man fråga hur gammal du är?
    För mig är killen(/tjejen) attraktiv, det är inte krångligare än att jag attraheras av en person. Kropparna brukar variera. Såna här "undersökningar" säger verkligen ingenting och tas snart över av trollen.
  • Anonym (Mamacita)

Jag tror det viktiga är att killen/ mannen klär sig snyggt och i kläder som passar hans kroppstyp. En riktig herrbutik med kunnig personal kan ge råd om hur du klär dig för att det ska se bra ut så som du är byggd, oavsett om du är liten och slank eller stor och rund.

Det finns en anledning till att kostymer har axelvaddar, en helt buteljaxlad person ser inte så bra ut i t-shirt, slimline med glipor mellan knapparna blir lätt komiskt på den som har lite mage, osv osv.

Att känna sig fin men samtidigt vara bekväm i sina dejtkläder märks på ens självförtroende, så se till att du vet vad som passar dig, och kör på det.

• Anonym (Killen)
    Anonym (Stark tjej) skrev 2024-12-08 15:30:51 följande:

Vet inte mitt bmi.
    En man ska vara sund, inte pinnsmal,
    Män som bara tränar vissa muskelgrupper är inte fina.

Så typ det som jag satte som normal alltså?
    Anonym (g) skrev 2024-12-08 15:34:13 följande:
    För mig är killen(/tjejen) attraktiv, det är inte krångligare än att jag attraheras av en person. Kropparna brukar variera. Såna här "undersökningar" säger verkligen ingenting och tas snart över av trollen.
    Ja ja jag vet att många säger det, men om man inte är alls attraktiv så brukar ju ingen ens bli intresserad till att börja med och då är det ju svårt att klara sig på sin vinnande personlighet liksom. Om ingen tar kontakt eller vill ha kontakt till att börja med menar jag.

Jag hoppas att det inte blir en massa troll som fuckar upp tråden...
    Anonym (Mamacita) skrev 2024-12-08 15:37:39 följande:

Jag tror det viktiga är att killen/ mannen klär sig snyggt och i kläder som passar hans kroppstyp. En riktig herrbutik med kunnig personal kan ge råd om hur du klär dig för att det ska se bra ut så som du är byggd, oavsett om du är liten och slank eller stor och rund.

Det finns en anledning till att kostymer har axelvaddar, en helt buteljaxlad person ser inte så bra ut i t-shirt, slimline med glipor mellan knapparna blir lätt komiskt på den som har lite mage, osv osv.

Att känna sig fin men samtidigt vara bekväm i sina dejtkläder märks på ens självförtroende, så se till att du vet vad som passar dig, och kör på det.

Det där är riktigt bra råd att tänka på! Tack!
  • Anonym (Alexandra)

Äkta kärlek skiter högaktningsfullt i ditt BMI

det handlar om helheten om du attraherar en annan människa , dvs din personlighet,  dina egenskaper , dina värderingar etc  och väger så mycket tyngre än antal kilo på vågen. .

Ser  jag tillbaka på mina ex och dejter är övervägande män begåvad med en "dadbody" .. men jag har även varit gift med vältränad brandman likväl som jag dejtat grovt överviktig lastbilschaufför samt även pinnsmala otränade män snudd på underviktig.... 

Jag själv som kvinna har pendlat i vikt från underviktig anorektiker till överviktig med bmi fetma... 

• Anonym (.)

Kan inte ens mitt eget BMI.... gissar på nååågot under "normal vikt"...

men hur som helst, alla som ser ut att vara "hälsosamma" är ju finare än de människor som inte ser hälsosamma ut. Dvs, inom normalvikt, med liiite synliga muskler, måste inte vara överdrivet.

Men det innebär inte bara "hälsosam" BMI, utan där inräknas fin hy, fina tänder, luktar gott, snälla m.m. Intressanta människor liksom.

• Anonym (Em)

Inte för smal eller fet. allt däremellan går bra

• Anonym (Jag)

Normal! Jag gillar inte spänn-biffiga killar, inte tjockisar och inte magra skelett heller. Och ja, jag har likadan kropp själv.

• Anonym (Kvittar)

Är snart 30, aldrig brytt mig om muskler. Varit tillsammans med allt ifrån långa, taniga killar till mer "bitiga" grabbar. Har ingen direkt preferens rörande kroppstyp. 

• Anonym (Kvittar)

Tillägg: Jag är själv normalviktig. Hade dock haft svårt med grav överviktigt på en partner. Inte för att kroppshyddan i sig är störande utan för att det inte går ihop med mina värderingar och livsstil (aktiv, ute i naturen mycket, hälsosam livsstil och kosthållning).

• Anonym (Hjärna)

En kille med hjärna skulle jag välja, men det verkar vara svårt och hitta. 

• Anonym (Anna)

Jag gillar normala killar som är väl hängda 20 -24cm
    Anna 28år

• Anonym (Killen)
    Anonym (Alexandra) skrev 2024-12-08 16:04:10 följande:

Äkta kärlek skiter högaktningsfullt i ditt BMI

det handlar om helheten om du attraherar en annan människa , dvs din personlighet,  dina egenskaper , dina värderingar etc  och väger så mycket tyngre än antal kilo på vågen. .

Ser  jag tillbaka på mina ex och dejter är övervägande män begåvad med en "dadbody" .. men jag har även varit gift med vältränad brandman likväl som jag dejtat grovt överviktig lastbilschaufför samt även pinnsmala otränade män snudd på underviktig.... 

Jag själv som kvinna har pendlat i vikt från underviktig anorektiker till överviktig med bmi fetma... 

Jo men som sagt, man ska ha en chans att dra till sig uppmärksamheten innan man kan visa sin vinnande personlighet. Du verkar ju vara lite äldre, kanske är det annorlunda med tjejer i 20-25årsåldern
    Anonym (.) skrev 2024-12-08 16:47:23 följande:

men hur som helst, alla som ser ut att vara "hälsosamma" är ju finare än de människor som inte ser hälsosamma ut. Dvs, inom normalvikt, med liiite synliga muskler, måste inte vara överdrivet.

Men det innebär inte bara "hälsosam" BMI, utan där inräknas fin hy, fina tänder, luktar gott, snälla m.m. Intressanta människor liksom.

Anonym (Em) skrev 2024-12-08 17:24:07 följande:

Inte för smal eller fet. allt däremellan går bra

Anonym (Jag) skrev 2024-12-08 18:26:46 följande:

Normal! Jag gillar inte spänn-biffiga killar, inte tjockisar och inte magra skelett heller. Och ja, jag har likadan kropp själv.

Anonym (Kvittar) skrev 2024-12-08 19:06:42 följande:

Är snart 30, aldrig brytt mig om muskler. Varit tillsammans med allt ifrån långa, taniga killar till mer "bitiga" grabbar. Har ingen direkt preferens rörande kroppstyp. 

Tack för era svar, låter bra från mitt perspektiv :)

• Anonym (Kalle)
    Anonym (Killen) skrev 2024-12-08 19:30:55 följande:
    Jo men som sagt, man ska ha en chans att dra till sig uppmärksamheten innan man kan visa sin vinnande personlighet. Du verkar ju vara lite äldre, kanske är det annorlunda med tjejer i 20-25årsåldern
    Anonym (.) skrev 2024-12-08 16:47:23 följande:

Anonym (Jag) skrev 2024-12-08 18:26:46 följande:

Tack för era svar, låter bra från mitt perspektiv :)

Man visar sin personlighet när man träffas. Dvs umgås med folk IRL. 
Svar på tråden Fråga till tjejer som gillar killar som inte har mycket muskler