• Lessfear

Vad får era barn i julklapp

Tänkte höra med er vad ni ger till era barn i julklapp, och för hur mycket ca. 
    Tycker allt är så mycket svårare idag, när dom knappt leker med leksaker längre.
    Jag har en 8 åring, han får ett STORT lego bygge. Och lite småsaker.
    Min 11 åring önskar sig inte så jätte mycket.... så han blir svår.. typ vebucks, kläder ,mobilskal.
    Och 13 åringen får kläder, hårsaker o häst/stall grejer.
    Tycker väl att 1000-1500 är ganska lagom

• Svar på tråden Vad får era barn i julklapp
  • Mrs Moneybags

Vi har bara ett barn så alla våra pengar går bara till en, vilket förstås gör skillnad.

Han är 13 år och får en skärm till datorn, en eltandborste (den gamla är trasig) och en supermjuk kudde som han såg i en affär och ville ha för några månader sedan. Sedan blir det lite småsaker i julstrumpan och så. 

Av sin pappa har han redan fått playstation 5. 

• Anonym (Jul)

Jag tycker det också är lagom med 1000-1500, det beror ju förstås på vad man har råd med, hur många barn man har och så vidare. Mina barn Är vuxna men har barnbarn, det kommer bli både Lego och rätt mycket spel (brädspel) i år. 

• Anonym (G)

Har två barn, 4 respektive 2 år. 

4åringen får: 
    * Lego Classic storpack.
    * Pyjamas 
    * Kläder (Matchande tröja + byxor)

2åringen:
    * Bluey-figurer
    * Pyjamas
    * Kläder (Matchande tröja + byxor)

Eftersom att vi har en stor släkt så får de inte överdrivet mycket från oss, de får tillräckligt ändå. Allt som allt gick det på ca. 600-700 kr/barn för vår del. Vi passade på att köpa när det var black week/rea.

• FruFarfalle

Vi tycker också 1000-1500 är lagom, har 3 barn 2-12 år.

2 åringen 
    springcykel 
    bok
    utklädnadsdräkt
    paw patrol bil

4 åringen 
    skridskor
    bok
    utklädnadsdräkt
    lego
    paw patrol bil

12 åringen 
    stor kudde till sängen 
    skridskor 
    hörlurar 
    pengar

• Cartjan1

Har två barn, 6 och 7 år och har inte superkoll på vad allt kostat då jag passat på att fynda lite närsom under hösten.

Men 7- åringen ska få:
    Skapa eget slime - set
    Fotbollskort 
    Ryggsäck 
    Ett brädspel
    Tröja
    En armbandsklocka

6- åringen ska få
    En vävram med garn
    En monster high docka 
    Pokemon gosedjur 
    Tröja 
    Ryggsäck 
    Pysselset för hårsmycken 

Sedan lämnar alltid "tomten" ett varsitt paket i deras strumpor samt en gemensam gåva vid grötskålen och det är i år lego och dockskåpstillbehör samt en julfilm som gemensam gåva.

• Anonym (Myran)

Har en 10åring.

Vi har liten släkt och kommer fira ensamma vi tre på julafton. Därför får hon lite mer.

Sidenpyjamas
    Stort set med Posca-pennor
    Sminkspegel med belysning
    Locktång
    Lite kläder
    Stort Stitch gosedjur
    Kanske något spel till ps5 med

• Studentpappa

Vi köper på tok för mycket julklappar, nästan så man skäms lite. Men vi köper ofta saker dom ändå fått typ skidor etc.

Jag har hittills köpt grejer för lite över 3000:- till vår 13-åring. Har dålig koll på hur mycket mamman köpt. Hon får säkert saker för 5000:- av oss och minst 3000:- till av släkten.

Ride it like you stole it
  • Anonym (Mor Anna)

Har en 16-åring.

Det blir en Björn Axén värmeborste
    Hårvårdsprodukter ( av dyrare märke) 
    värmeskydd ( av dyrare märke) 
    Underkläder dvs trosor och bh:n
    Nattkläder
    Sängkappa
    ljusslinga
    tavla
    och pengar.

Vi har en liten släkt så brukar kosta på till julen.

ca 4000-5000kr

• Anonym (Jaha ..)

Arbetslös i snart två år så blir inga julklappar. Ingen julmat heller. Förbereder att sälja boende sedan 21 år tillbaka. 
    Känns som "God jävla jul" kan jag tycka. Lite svårt att få julstämning kan jag tycka.

• Anonym (Mamman)

Planen är att lägga ca 1500kr per unge. De är mellan 17 och 11. Blir mest pengar och en del små paket med taxfree-godis och någon liten pryl bara. 
    De får mycke annat nu i den här åldern. Moppekort, körkort, jägarexamen osv osv så det blir helt enkelt lite klenare till jul. 

• PH76

9åringen får en gaming laptop och 12åringen får ett gamingbord, utöver detta så blir det bara några småsaker.

Svar på tråden Vad får era barn i julklapp