Min 2 åring städar
Jag förstår om detta kanske är en konstig sak att fundera över men jag har en 2 åring som typ plockar undan och sånt väldigt mycket. Jag och mina föräldrar är lite stökiga av oss. Vi ställer skorna lite hur som helst i hallen. Min 2 åring går då ut i hallen och ställer upp alla skor i exemplariska rader mot väggen om det inte finns plats eller finns någon skolhylla där vi är.
Om jag läser böcker och har några böcker i knät så tar mitt barn efter att varje bok är slut och springer och ställer tillbaka lästa böcker i bokhyllan.
När jag ber mitt barn att komma för att vi ska typ gå till köket och äta så vägrar barnet komma, den ska bara lägga tillbaka alla leksaker i lådorna först. Sen kommer barnet.
Barnet är noga med att allt ska vara på rätt ställe.
Även på förskolan så gör mitt barn detta. Har något hamnat på fel ställe går mitt barn och ändrar på detta Så det blir rätt.
Även kompisarnas kläder i hallen. Om barnen går in och sakerna slängs på golvet i hallen så har mitt barn sprungit in iväg för att hämta en pall och sedan har barnet koll på alla barns kläder och springer sedan och hänger upp barnens kläder på rätt ställe?.. alltså på förskolan.
Jag är en mycket slarvig person själv så kan inte relatera till mitt barn i detta. Personalen är jättenöjda och det här är inget jag liksom lärt mitt barn.
Är detta verkligen helt normalt?