• Anonym (Ekonomisk stress)

Hur är det meningen att jag ska göra?

Mitt arbetsschema tog slut i augusti, så nu söker jag jobb för fullt. Verkar svårt dock. Jag har inte rätt till a-kassa eller försörjningsstöd.
    Hur är det meningen att jag ska överleva?
    Har aldrig varit i denna sits förut... missar jag nån instans där jag kan ha rätt till ersättning?

Tacksam för hjälp!

• Svar på tråden Hur är det meningen att jag ska göra?
  • Anonym (H)

För lite information här.
    Försörjningsstöd är sista utposten, varför har du inte rätt till det? Det kan neka om du har pengar på kontot?
    Bor du själv eller med sambo/hos föräldrar? 

• Anonym (?)
    Anonym (Ekonomisk stress) skrev 2024-12-11 10:19:55 följande:

Mitt arbetsschema tog slut i augusti, så nu söker jag jobb för fullt. Verkar svårt dock. Jag har inte rätt till a-kassa eller försörjningsstöd.
    Har aldrig varit i denna sits förut... missar jag nån instans där jag kan ha rätt till ersättning?

Tacksam för hjälp!

Varför får du inte försörjningsstöd?
    Hur har du förörjt dig från augusti?
    Hur bor du?
    Familjesituation, sambo, gift, barn?

Vad är dina möjligheter att börja plugga, flytta till jobb?
    vad har du för utbildning och jobberfarenheter?
  • jaha2024
    Anonym (Ekonomisk stress) skrev 2024-12-11 10:19:55 följande:

Tacksam för hjälp!

Varför har du inte rätt till akassa? har du inte betalt akassa? sa du upp dig själv?
  • Anonym (Ekonomisk stress)

Jag har inte fått ihop dagar under detta år så jag kan få a-kassa. Bodde på ett skyddat boende första halvan av året så hade inte möjlighet att jobba. Och sen har jag jobbat under sommaren.
    Bor själv med två barn växelvist.
    Försörjningsstöd anser att jag har för hög hyra. Blir dock inte mycket billigare om jag sätter mig i en kvart i någon förort.

• Anonym (k)

Fast vad har hyran med saken att göra? Du behöver inte få hela hyresbeloppet om hyran är skyhög men de ska inte neka hela försörjningstödet.

Svar på tråden Hur är det meningen att jag ska göra?