• Anonym (Undrar lite)

Skillnad på män och kvinnor i dejtade?

Har reflekterat mkt under mina 2 år som singel. Jag dejtar lite ibland. Inte alls mig men när jag gör det så slås jag ofta av att jag som kvinna (gäller ju inte alla kvinnor men många kanske?) Får lite panik om killen inte skriver eller svarar konstant. Jag har lärt mig att slappna av i detta, tycker helt ärligt det är mer attraktivt med en kille som inte svarar direkt hela tiden. Precis i början alltså. Jag har många vänner som kan bli ledsna om killen dom dejtar inte svarar förrän dagen efter. Många säger att "så är killen inte intresserad" men är det verkligen så alltid? Jag upplever det inte så. Jag upplever att många killar bara tar det lite chill och svarar när dom kan. Dör nån konversation ut så tas den ofta upp igen efter ett par dagar. Jag undrar lite hur ni andra tänker kring detta? Jag tycker det är rätt skönt att inte skriva konstant med någon Jag dejtar, skrev konstant på snap med en kille. Han svarade direkt hela tiden och vi bägge lessna på varandra. 

Konstigt inlägg men hoppas ni förstår mina tankar. Jag kanske är konstig. Kanske är killen inte intresserad om han inte vill skriva konstant? Kanske har många tjejer panik över att inte få svar fort? Upplever att killar har väldigt mkt mer is I magen och tar det med ro. Medan tjejer analyserar och blir ledsna når dom inte får detta skrivandet/snap/ mess tillräckligt mkt?

• Svar på tråden Skillnad på män och kvinnor i dejtade?
  • Anonym (Olivia)

Jag tror det är skillnader mellan individer, inte så mkt mellan kvinnor och män.

Folk är olika, har olika erfarenheter och bagare som gör att de är olika mkt säkra/osäkra, trygga/otrygga osv. Även sättet att kommunicerar varierar mellan olika individer. Vissa personer är naiva, andra litar inte på någon. 

Vissa olikheter spelar mindre roll, man kan lära sig hantera det, andra olikheter kan göra det nästintill omöjligt att ha en relation. 

• Anonym (Olivia)
    Anonym (Olivia) skrev 2024-12-12 10:32:42 följande:

Jag tror det är skillnader mellan individer, inte så mkt mellan kvinnor och män.

Folk är olika, har olika erfarenheter och bagare som gör att de är olika mkt säkra/osäkra, trygga/otrygga osv. Även sättet att kommunicerar varierar mellan olika individer. Vissa personer är naiva, andra litar inte på någon. 

Vissa olikheter spelar mindre roll, man kan lära sig hantera det, andra olikheter kan göra det nästintill omöjligt att ha en relation. 

Bagage ska det vara, inte bagare. 
  • Anonym (Undrar lite)
    Anonym (Olivia) skrev 2024-12-12 10:32:42 följande:

Ja jag tror det ligger mkt i det du skriver. Tack för din reflektion. Kan låta så hårt när man får höra " han är inte intresserad om han inte svarar inom 1h" osv. Jag är ju likadan. Tycker det blir stressande bara. Betyder inte att jag inte är intresserad eller att jag inte tänker på personen. Snarare tvärtom faktiskt. Vill ta det väldigt lungt om jag märker att jag börjat falla. Vill svara i lugn o ro.
  • Anonym (M)

Att killar skulle ta det med is i magen om de inte får svar fort vet jag inte om jag upplever. Svarar man inte så skriver de snart igen

• Anonym (Kärring 50 år)

Alla har olika behov av bekräftelse,  en del är beroende av andra i princip hela tiden och andra är mer trygg i sig själv och är helt chili med att höras en gång om dagen.

Däremot kan jag tycka att det är lätt att även slå över när man är chill..  gränsen är hårfin mellan chill och nonchalant. .. nånstans på vägen är det väldigt lätt att en obrydd och trygg  känsla för respons slår över och blir nonchalant.  Är det en människa man vill veta mer om och vill dejta och faktiskt vill höras med kan jag nånstans känna att dom  beter sig nonchalant om man får svar sällan och med bara korta små ord. Är jag inte värd mer än så om jag dessutom fått veta att han rastat hunden i 2 timmar, badat och lagat mat och haft gott om tid att höra av sig? Då känner jag mig inte särskilt prioriterad helt ärligt .. 

• Anonym (Undrar lite)
    Anonym (M) skrev 2024-12-12 11:34:25 följande:

Att killar skulle ta det med is i magen om de inte får svar fort vet jag inte om jag upplever. Svarar man inte så skriver de snart igen

Ja men det är liiite det jag menar... dom skriver när dom har lust/tid. Är inte samma analyserande från killar som jag har upplevt att tjejer har. Om jag skriver med en kille och just den konversationen ebbar ut och jag skrev sist så är det inget konstigt om han tar upp en annan konversation ett par dagar senare, eller jag. Lite is I magen och chili. Många tjejer får (mina erfarenheter hos kompisar och jag själv innan) panik o tror ofta att killen inte är intresserad 
  • Anonym (M)
    Anonym (Undrar lite) skrev 2024-12-12 12:55:06 följande:
    Ja men det är liiite det jag menar... dom skriver när dom har lust/tid. Är inte samma analyserande från killar som jag har upplevt att tjejer har. Om jag skriver med en kille och just den konversationen ebbar ut och jag skrev sist så är det inget konstigt om han tar upp en annan konversation ett par dagar senare, eller jag. Lite is I magen och chili. Många tjejer får (mina erfarenheter hos kompisar och jag själv innan) panik o tror ofta att killen inte är intresserad 
    Nej jag pratar inte om när tjejen skrev sist, det jag skrev handlade ju om att jag inte svarar fort. Då har han skrivit sist, och skriver snart igen.
  • Anonym (Halllllååååå)
    Anonym (M) skrev 2024-12-12 11:34:25 följande:

Håller med. de skriver: Haaalllåååå, dog/somnade du eller? 

är så allergisk mot hallåandet
  • Anonym (Undrar lite)
    Anonym (Halllllååååå) skrev 2025-01-08 03:02:35 följande:
    Håller med. de skriver: Haaalllåååå, dog/somnade du eller? 

är så allergisk mot hallåandet
    Å nej men dom killarna tappar jag intresset för direkt. Nej tack.
Svar på tråden Skillnad på män och kvinnor i dejtade?