• Anonym (Fråga)

Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?

Den här frågan är till er som är skilda.

Tänk dig att du har en ny partner men råkar ligga med din ex man eller ex fru en enda gång och du ångrar dig jättemycket. 

Hade du berättat för din nya partner eller inte?

• Svar på tråden Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?
  • Anonym (Mannen)

Vill du något seriöst så berätta inte. Det kommer mest sannolikt att förstöra det nu har.

Sen måste du själv inse att du inte kan umgås med ditt ex som sådana saker sker. Helst ska ni inte ha någon kontakt alls utom den nödvändigaste om ni har barn. Detta eftersom du/ni inte kan hantera det. Det kommer bara förstöra framtida relationer.

• Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2024-12-13 22:38:19 följande:
    Oftast gör det det. Och det borde. För man borde tänka på den sårade och utnyttjade här. 
    Oftast gör det det? Vad baserar du det på? För att kunna konstatera det du påstår, så behöver du ha koll på hur många förekommande otroheter som aldrig kommer fram, vilket är omöjligt, eftersom om de vore kända, så har de kommit fram. Så nej du vet inte hur ofta eller sällan otroheter kommer fram.
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2024-12-13 22:39:17 följande:
    Man kan ändå sträva mer efter en snäll värld 
    Har jag sagt att man inte ska sträva efter en snäll värld? 
  • Anonym (J)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-12-14 00:01:41 följande:

Vill du något seriöst så berätta inte. Det kommer mest sannolikt att förstöra det nu har.

Sen måste du själv inse att du inte kan umgås med ditt ex som sådana saker sker. Helst ska ni inte ha någon kontakt alls utom den nödvändigaste om ni har barn. Detta eftersom du/ni inte kan hantera det. Det kommer bara förstöra framtida relationer.

Men hon har ju redan förstört! 
  • Anonym (J)
    Anonym (M) skrev 2024-12-14 01:05:47 följande:
    Har jag sagt att man inte ska sträva efter en snäll värld? 
    Det gör man inte om man gör såhär: 
    Anonym (M) skrev 2024-12-13 21:26:43 följande:
    Du vet inte hur mycket otrohet som aldrig kommer fram, det hör liksom till sakens natur
  • Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2024-12-14 07:10:32 följande:
    Det gör man inte om man gör såhär: 
    Anonym (M) skrev 2024-12-13 21:26:43 följande:
    Du vet inte hur mycket otrohet som aldrig kommer fram, det hör liksom till sakens natur
    För att jag säger sanningen? Det var en konstig slutsats. Det är totalt omöjligt att kunna föra någon slags statistik över någonting som aldrig blir känt. Har absolut ingenting att göra med hur jag vill att världen ska vara.
  • Anonym (J)
    Anonym (M) skrev 2024-12-14 10:36:08 följande:
    För att jag säger sanningen? Det var en konstig slutsats. Det är totalt omöjligt att kunna föra någon slags statistik över någonting som aldrig blir känt. Har absolut ingenting att göra med hur jag vill att världen ska vara.

Jag menar att man kan sträva efter en bättre och snällare värld genom att berätta att någon är otrogen, så den utsatta får en möjlighet att lämna och hitta en trogen partner. Som älskar honom/henne på riktigt. 

• Anonym (Mannen)
    Anonym (J) skrev 2024-12-14 07:10:00 följande:
    Men hon har ju redan förstört! 
    På ett sätt kanske hon har det. Men alla kan göra enskilda misstag. Nu gäller det att agera efter lärdomen. Ska hon ha en ny relation med någon kan hon inte ha kontakt med sitt ex.
  • Anonym (Jo)

Hur råkar man ha sex?

• Anonym (Sf)

jag har nog gjort något liknande i min ungdom,,man har gjort slut, men inte klippt alla band helt än, kanske ses på
    en fest o alkohol med i bilden den kvällen,,skit i att berätta om inte fler vet om det o
    det kommer läcka frsm till din nuvarande bakvägen, då är det bättre att försigkomma,, kontakta exet o red ut det hela, var tydlig med att det var ett misstag o gör aldrig om det,,,?

• Anonym (M)
    Anonym (J) skrev 2024-12-14 11:56:24 följande:

Jag menar att man kan sträva efter en bättre och snällare värld genom att berätta att någon är otrogen, så den utsatta får en möjlighet att lämna och hitta en trogen partner. Som älskar honom/henne på riktigt. 

Det förutsätter att du känner till otroheten. Otroheter som aldrig kommer fram vet ju ingen annan än de otrogna om.
  • Anonym (Mannen)
    Anonym (J) skrev 2024-12-14 11:56:24 följande:

Det är jnte alltid snällt att berätta sånt. Det kan skapa trauman.
  • Anonym (Va?)
    Anonym (Mannen) skrev 2024-12-14 23:50:25 följande:
    På ett sätt kanske hon har det. Men alla kan göra enskilda misstag. Nu gäller det att agera efter lärdomen. Ska hon ha en ny relation med någon kan hon inte ha kontakt med sitt ex.
    Att vara otrogen är inte ett "misstag", kan aldrig bli oavsett vad.
Svar på tråden Hade du berättat om du råkat ha sex med din ex man eller ex fru?