• Anonym (Kk)

Ska jag varna henne?

Min väninna (46 år) har börjat dejta en 23-åring som är dömd för misshandel i hovrätten. Problemet är att jag tror inte att hon vet om det. Ska jag ta upp det med risk för att hon tycker jag är kontrollerande  eller ska jag skita i det? Jag kanske är övernojjig.

• Svar på tråden Ska jag varna henne?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Skolvärd)
    Anonym (Tillåt mig att småle) skrev 2024-12-13 20:24:53 följande:
    Jag får knulla med en 23-åring och ändå vara offret .. inte illa
    Men är du dum på riktigt! Hur kan du ens skämta om nåt sånt ?! Leta upp en tråd i sandlådan
  • Anonym (I)
    Anonym (Tillåt mig att småle) skrev 2024-12-13 21:58:31 följande:
    Skriver du om normala människor i varje mening?
    Om du kan läsa så ser du vilka meningar jag skrev det i.
  • Anonym (Tillåt mig att småle)
    Anonym (I) skrev 2024-12-14 11:05:22 följande:
    Om du kan läsa så ser du vilka meningar jag skrev det i.
    Har du reflekterat över varför det är viktigt för dig att försöka förminska/trycka ner en person som inte har samma åsikter som du?

Jag tror på riktigt att många män skulle kunna ta lite skit om dom får ha sex med en 23-åring.

Sen är detta inget bra förhållande, men en nog så god ersättare i bra sex.
  • Anonym (Skolvärd)
    Anonym (Tillåt mig att småle) skrev 2024-12-14 12:22:04 följande:
    Har du reflekterat över varför det är viktigt för dig att försöka förminska/trycka ner en person som inte har samma åsikter som du?

Jag tror på riktigt att många män skulle kunna ta lite skit om dom får ha sex med en 23-åring.

Jag vet inte vad det är för fel på dig, om du inte förstår allvaret eller om du bara ska lattja ! om man ger sig in i en sexuell relation med en som är dömd för misshandel är det stor risk att personen hamnar i samma situation som den dömdes offer. Jag hade en kompis som blev ihop med en mycket yngre kille som visade sig vara våldsam. Det slutade med att han låste in henne i sin lägenhet tvingade av henne kläderna och riktade en pistol mot hennes huvud. Det var sånt liv så grannstna som tur var hörde och ringde polisen som fick komma dit och lyckades bryta sig in och avväpna killen. Min kompis var jätterädd lång tid efteråt. Ser man minsta tecken på kontrolleraned eller våldstendenser ska man undvika personen. Sen kan du skämta om knullande hur mycket du vill! 
  • Anonym (Tillåt mig att småle)
    Anonym (Skolvärd) skrev 2024-12-14 12:42:48 följande:
    Jag vet inte vad det är för fel på dig, om du inte förstår allvaret eller om du bara ska lattja ! om man ger sig in i en sexuell relation med en som är dömd för misshandel är det stor risk att personen hamnar i samma situation som den dömdes offer. Jag hade en kompis som blev ihop med en mycket yngre kille som visade sig vara våldsam. Det slutade med att han låste in henne i sin lägenhet tvingade av henne kläderna och riktade en pistol mot hennes huvud. Det var sånt liv så grannstna som tur var hörde och ringde polisen som fick komma dit och lyckades bryta sig in och avväpna killen. Min kompis var jätterädd lång tid efteråt. Ser man minsta tecken på kontrolleraned eller våldstendenser ska man undvika personen. Sen kan du skämta om knullande hur mycket du vill! 
    Jag vet inte vad det är som får dig att tro att det är ett skämt.
  • Anonym (Hhh)
    Anonym (Kk) skrev 2024-12-13 04:57:52 följande:
    Ska jag varna henne?

Min väninna (46 år) har börjat dejta en 23-åring som är dömd för misshandel i hovrätten. Problemet är att jag tror inte att hon vet om det. Ska jag ta upp det med risk för att hon tycker jag är kontrollerande  eller ska jag skita i det? Jag kanske är övernojjig.

Det är ingen idé att säga något
    En 46åring som dejtar en 23 åring har inget konsikvenstänk 
  • Anonym (Skolvärd)
    Anonym (Hhh) skrev 2024-12-14 13:24:26 följande:
    Det är ingen idé att säga något
    En 46åring som dejtar en 23 åring har inget konsikvenstänk 
    Han kan iaf få läsa det som min kompis råkade ut för, och hur det gick för min elev. Kanske hon tänker till. T S, berätta. Säg att du är orolig. Och säg att du är rädd om henne. 
  • Anonym (I)
    Anonym (Tillåt mig att småle) skrev 2024-12-14 12:22:04 följande:

Har inget med mig att göra. Det är helt sant att normalt så är det inte någonting positivt vare sig att vara ett offer, bli utnyttjad eller vara tillsammans med en dömd våldsverkare.
  • Anonym (Fly!)

Den här killen är på tok för ung för TS, dessutom dras han med en dom. Den ska väninnan upplysa henne om. En annan stor fara i detta är att den här 23-åringen säkert kommer att ruinera TS. 

• Anonym (Kk)

Twisten är också att hon vet inte om att jag vet att hon träffar honom.

• Anonym (Skolvärd)
    Anonym (Kk) skrev 2024-12-15 13:17:00 följande:

Twisten är också att hon vet inte om att jag vet att hon träffar honom.

Jag hade varnat henne iaf. 
Svar på tråden Ska jag varna henne?