• Anonym (H)

Klippa sig hos frisören

Tycker det är så jävla jobbigt att gå till frisör. (Är kvinna). Går en gång per år. Är samma frisör och Golvet att jag vill sitta tyst, så är inte det. Är att man måste sitta framför en spegel, blir typ hyperfixerad vid mina ansiktsuttryck. Kan ej bara sitta lugnt och titta på en punkt. Brukar ni titta i tidningar eller på telefonen? Känns som man måste ju nästan titta rakt för att de ska kunna klippa. Om man tittar neråt så kan de ej mäta för att se om det blir rakt?

• Svar på tråden Klippa sig hos frisören
  • dacosta

om endast en gång om året så är din stil av frisyr knappast besvärlig att underhålla, dvs simpel nog att lära dig ta hand om själv. eller? vore det inte värt det, slippa sitta i den där fucking spegeln asså?

• Anonym (J.A.)

Titta inte i spegeln då. Om du bara går en gång om året så är det kanske inget stort problem? 

• Postman

Jag brukar titta ned lite i golvet, ibland blundar jag och ibland konverserar jag. Nu gillar jag att gå till frisören, jag brukar bara sitta och njuta av den härliga känslan när någon grejar i håret. Jag ser det som en stunds avkoppling.

• Anonym (H)
    Anonym (J.A.) skrev 2024-12-13 16:52:49 följande:

Titta inte i spegeln då. Om du bara går en gång om året så är det kanske inget stort problem? 

Jag skulle vilja gå oftare egentligen för jag tycker det är skönt med kortare hår och också snyggt 
  • Anonym (J.A.)
    Anonym (H) skrev 2024-12-13 17:25:20 följande:
    Jag skulle vilja gå oftare egentligen för jag tycker det är skönt med kortare hår och också snyggt 
    Jag älskar att gå till frisören och bli ompysslad.
  • Kosmos

De vill alltid att jag tar av mig glasögonen och då ser jag väldigt suddig och blundar helst.

• Anonym (Q)

Ring till salongen och fråga om de har en frisör som är extra bra på känsliga kunder. Be att få en tid då det är lugnt i salongen och säg bara att det är en svår situation för dig och att du helst inte pratar eller sitter vänd mot spegeln, eller vad det nu kan vara. Du kommer med en gång höra om det är en salong som är välkomnande och tillmötesgående även för känsliga kunder, eller om det kanske är bäst att ringa en annan. 

Det är helt ok att fråga och många, många frisörer har inget emot att göra rimliga anpassningar för att hjälpa sina kunder att känna sig bekväma. Särskilt inte om man förvarnar och ger dem en chans att vara beredda. Samt ger en hyfsad dricks. 

Svar på tråden Klippa sig hos frisören