Vad vill han? Är han seriös?
Är en tjej på 29 år som för några månader sedan blev singel efter en lång relation som inte varit bra.
Hade inte tänkt träffa någon så fort, men efter bara några veckor träffade jag spontant en kille (han är 26). Vi hade först lite första kontakt via Tinder, sedan övergick vi till Snapchat och dagen efter att vi började kommunicera på Snapchat träffades vi. Och WOW. Kändes som vi två var ensamma på hela jorden. Kändes som i filmen ?It ends with us?, när de ses första gången på taket. Vi sågs sent, runt 22 en vardagskväll. Jag var tydlig med att jag inte ville ses hemma då jag är ute efter nåt seriöst. Han hade inga problem med det så vi köpte en sen MAX take away middag som vi åt i hans bil och därefter överraskade han mig och tog mig till 2 olika utsiktsplatser - med den finaste utsikten över Sthlm.. En vardagskväll. Vi pratade om allt den kvällen och han var väldigt öppen och pratade även om familjehemligheter. Återkommande under samtalen vi hade sa han ?när du träffar min mamma? ?ol du träffar min syster? osv. Vi pratade non stop om allt i 5 h och när klockan var 03 skjutsade han hem mig. Jag tog initiativ till en första kyss och vi satt där i säkert en halvtimme innan jag klev ur bilen. Efter dejten skrev han till mig direkt ?kan inte sluta tänka på dig och dina läppar? och han skrav att ?vill verkligen träffa dig imorrn igen?
Jag var dock upptagen och skulle iväg under helgen, han frågade flera ggr när jag skulle komma hem från min weekend och om vi kunde ses direkt då, vilket jag inte kunde. Mellan första och andra dejten dröjde det 6 dagar pga att jag inte kunde. Därefter sågs vi 2 gånger till samma vecka. Även på tredje dejten sågs vi ute pga att jag inte ville ses hemma och han pressade mig intr alls. Efter tredje dejten ute sov han hos mig på mitt initiativ och då gav han mig flera komplimanger som ?jag drunknar i dina ögon. Våra barn måste få dina ögon?. Efter denna natt sa han även att han tycker mycket om mig.
Första veckorns pratade vi mycket mer och han svarade snabbare. Han driver flera företag och har mycket jobb med dessa samt att han är i full färd Med att öppna ytterligare ett och flytta över en av sina verksamheter. Så han är upptagen och det är en anledning till att han svarar mkt mindre säger han iaf. Ibland dröjer det uppåt ett dygn utan svar. Är det normalt? Jag har 4-5 ggr under dessa 2 månader, pga att han svarar mindre och att han är ganska upptagen, frågat om han vill fortsätta ses. Varje gång jag ställt frågan har han sagt ?vad tror du, självklart vill jag träffa dig och ?varför frågar du det??. Har även frågat flera ggr varför han svarar så långsamt och skriver lite - inte varje dag - men specifikt vissa dagar gör han så medan vi andra dagar har mycket kommunikation. Men oftast skriver vi kanske 4-5 meddelanden om dagen, ibland betydligt mer och ibland 1-2 meddelanden. Jag svarar oftast inom samma timme medan han som sagt ofta dröjer länge. Han säger att allt beror på mycket jobb samt att han senaste 2 v berättat om att han haft panikångest och öppnat upp sig kring det - han är ärlig med det och har sagt att han inte vill såra mig etc. Han har i samband med detta även gett mig så mkt beröm för hur fin jag är, hur tacksam han är över att jag förstår honom, att han älskar att han får chansen att lära känna mig samt att jag är underbar och vacker och förtjänar det bästa - med det sistnämnda menar han att han vill vara helt ärlig med mig kring sin situation och så. När vi ses säger han Alltid saker som ?du kan fråga min mamma nån gång? ?om vi hade en relation? ?kan hjälpa dig renovera din lgh? (han har frågat om jag har planer på det osv). Känner mig så trygg med honom och även om en av sakerna vi gör när vi ses är att ha sex - brukar vi även äta middag, promenera osv. Varje gång vi ses har vi djupa samtal, han anförtror mig mycket om sina första år under uppväxten i ett annat land (i mellanöstern) och hur jobbig hans barndom var med mobbning och fattigdom. Jag upplever att han har lätt att prata om känslor och han bekräftar mig och ser mig. Kan också tillägga att han ännu bor med sin familj men att han bott med sitt ex innan - samt att han köpt familjens nuvarande bostad till sina föräldrar som han ju bor med.
Utifrån ovanstående
1) Vilka intentioner tror ni han har med mig?
2) Varför tror ni att han svarar mycket långsammare och I mindre omfattning nu än tidigare
3) Varför tror ni att han inte Kan/vill ses lika ofta nu? Tror ni anledningarna han uppger stämmer?
Kan också tillägga att han för 3 v sen frågade mig 5 dagar i rad om att ses - men jag var upptagen varje dag. Jag har ett väldigt socialt liv och mycket åtaganden på fritiden. Han har även sagt att han har tagit bort alla dejtingappar samt att han bara träffar mig.
Snälla - hjälp en orutinerad tjej som är ny på dejtingfronten och som dejtar en 3 år yngre kille. Är också osäker på om jag verkligen kan ha en yngre kille? Är de ofta oseriösa?