• lafille95

Vad vill han? Är han seriös?

Är en tjej på 29 år som för några månader sedan blev singel efter en lång relation som inte varit bra. 

Hade inte tänkt träffa någon så fort, men efter bara några veckor träffade jag spontant en kille (han är 26). Vi hade först lite första kontakt via Tinder, sedan övergick vi till Snapchat och dagen efter att vi började kommunicera på Snapchat träffades vi. Och WOW. Kändes som vi två var ensamma på hela jorden. Kändes som i filmen ?It ends with us?, när de ses första gången på taket. Vi sågs sent, runt 22 en vardagskväll. Jag var tydlig med att jag inte ville ses hemma då jag är ute efter nåt seriöst. Han hade inga problem med det så vi köpte en sen MAX take away middag som vi åt i hans bil och därefter överraskade han mig och tog mig till 2 olika utsiktsplatser - med den finaste utsikten över Sthlm.. En vardagskväll. Vi pratade om allt den kvällen och han var väldigt öppen och pratade även om familjehemligheter. Återkommande under samtalen vi hade sa han ?när du träffar min mamma? ?ol du träffar min syster? osv. Vi pratade non stop om allt i 5 h och när klockan var 03 skjutsade han hem mig. Jag tog initiativ till en första kyss och vi satt där i säkert en halvtimme innan jag klev ur bilen. Efter dejten skrev han till mig direkt ?kan inte sluta tänka på dig och dina läppar? och han skrav att ?vill verkligen träffa dig imorrn igen?

Jag var dock upptagen och skulle iväg under helgen, han frågade flera ggr när jag skulle komma hem från min weekend och om vi kunde ses direkt då, vilket jag inte kunde. Mellan första och andra dejten dröjde det 6 dagar pga att jag inte kunde. Därefter sågs vi 2 gånger till samma vecka. Även på tredje dejten sågs vi ute pga att jag inte ville ses hemma och han pressade mig intr alls. Efter tredje dejten ute sov han hos mig på mitt initiativ och då gav han mig flera komplimanger som ?jag drunknar i dina ögon. Våra barn måste få dina ögon?. Efter denna natt sa han även att han tycker mycket om mig. 

Första veckorns pratade vi mycket mer och han svarade snabbare. Han driver flera företag och har mycket jobb med dessa samt att han är i full färd Med att öppna ytterligare ett och flytta över en av sina verksamheter. Så han är upptagen och det är en anledning till att han svarar mkt mindre säger han iaf. Ibland dröjer det uppåt ett dygn utan svar. Är det normalt? Jag har 4-5 ggr under dessa 2 månader, pga att han svarar mindre och att han är ganska upptagen, frågat om han vill fortsätta ses. Varje gång jag ställt frågan har han sagt ?vad tror du, självklart vill jag träffa dig och ?varför frågar du det??. Har även frågat flera ggr varför han svarar så långsamt och skriver lite - inte varje dag - men specifikt vissa dagar gör han så medan vi andra dagar har mycket kommunikation. Men oftast skriver vi kanske 4-5 meddelanden om dagen, ibland betydligt mer och ibland 1-2 meddelanden. Jag svarar oftast inom samma timme medan han som sagt ofta dröjer länge. Han säger att allt beror på mycket jobb samt att han senaste 2 v berättat om att han haft panikångest och öppnat upp sig kring det - han är ärlig med det och har sagt att han inte vill såra mig etc. Han har i samband med detta även gett mig så mkt beröm för hur fin jag är, hur tacksam han är över att jag förstår honom, att han älskar att han får chansen att lära känna mig samt att jag är underbar och vacker och förtjänar det bästa - med det sistnämnda menar han att han vill vara helt ärlig med mig kring sin situation och så. När vi ses säger han Alltid saker som ?du kan fråga min mamma nån gång? ?om vi hade en relation? ?kan hjälpa dig renovera din lgh? (han har frågat om jag har planer på det osv). Känner mig så trygg med honom och även om en av sakerna vi gör när vi ses är att ha sex - brukar vi även äta middag, promenera osv. Varje gång vi ses har vi djupa samtal, han anförtror mig mycket om sina första år under uppväxten i ett annat land (i mellanöstern) och hur jobbig hans barndom var med mobbning och fattigdom. Jag upplever att han har lätt att prata om känslor och han bekräftar mig och ser mig. Kan också tillägga att han ännu bor med sin familj men att han bott med sitt ex innan - samt att han köpt familjens nuvarande bostad till sina föräldrar som han ju bor med. 

Utifrån ovanstående 
    1) Vilka intentioner tror ni han har med mig?
    2) Varför tror ni att han svarar mycket långsammare och I mindre omfattning nu än tidigare
    3) Varför tror ni att han inte Kan/vill ses lika ofta nu? Tror ni anledningarna han uppger stämmer?

Kan också tillägga att han för 3 v sen frågade mig 5 dagar i rad om att ses - men jag var upptagen varje dag. Jag har ett väldigt socialt liv och mycket åtaganden på fritiden. Han har även sagt att han har tagit bort alla dejtingappar samt att han bara träffar mig. 

Snälla - hjälp en orutinerad tjej som är ny på dejtingfronten och som dejtar en 3 år yngre kille. Är också osäker på om jag verkligen kan ha en yngre kille? Är de ofta oseriösa?

• Svar på tråden Vad vill han? Är han seriös?
  • Anonym (Hmm)
    lafille95 skrev 2024-12-14 01:39:24 följande:

Kan också lägga till - om DU läser inlägget så står det också att vi sågs första gången efter 22 - allt var stängt! Alla restauranger. Och jag ville inte ses hemma därav utsiktsplatser. I oktober. I kylan . Hade han bara velat ligga hade han inte varit med mig ute till 3 och frusit. Vi har ätit ute nästan alla gånger vi setts. Han har bjudit alla gånger utom. Vi har även ätit dyrare mat ute! max bara en gång.

Jo, det hade han. Du skulle bli förvånad om du visste hur mycket killar kan stå ut med och hur länge bara de kan få chansen att ligga.
  • Anonym (Linda)

Rent spontant när man läser din text TS så känns det som han varit väldigt på och att allt gått väldigt väldigt fort. Denna kille hade skrämt iväg mig väldigt snabbt. 

Men känner du annorlunda så är det ju så, lita på din magkänsla. Är svårt för oss här att ge goda råd. 
    Att han inte skriver så mkt vet man ju inte vad det beror på. Hur länge hade ni träffats? 2 mån tolka jag det som? 

• lafille95

Till anonym (Linda)

Nja, i början gick det snabbt, men jag ville inte att det skulle gå så snabbt så jag saktade ner tempot dels pga att jag ville ta det lugnt med detta och dels pga att jag var upptagen mycket och hade mycket inplanerat. Så i början gick det snabbt, man inte nu. Nu är det nästan tvärtom: Senaste 6 veckorna har vi setts ungefär var 10e dag. 

Yes vi har träffats ganska precis 2 månader. Kan också tillägga att han utöver företagen renoverar radhuset och lägger mycket tid på det. 

Vaf skulle du gjort i min situstion? Fortsatt eller inte?

• Anonym (Linda)
    lafille95 skrev 2024-12-14 10:38:27 följande:

Till anonym (Linda)

Nja, i början gick det snabbt, men jag ville inte att det skulle gå så snabbt så jag saktade ner tempot dels pga att jag ville ta det lugnt med detta och dels pga att jag var upptagen mycket och hade mycket inplanerat. Så i början gick det snabbt, man inte nu. Nu är det nästan tvärtom: Senaste 6 veckorna har vi setts ungefär var 10e dag. 

Yes vi har träffats ganska precis 2 månader. Kan också tillägga att han utöver företagen renoverar radhuset och lägger mycket tid på det. 

Vaf skulle du gjort i min situstion? Fortsatt eller inte?

Jag tycker du ska börja jobba lite med tankarna i vad du tycker om honom. Är du kör i han som person eller kan det vara kärleken och uppmärksamheten han gav dig i början som gör att du föll ? 
    Vad vill du med honom?? Vad han vill med dig är ju fråga nr 2.  Det är tyvärr ganska vanligt att killar som har såhär bråttom har en röd flagga. Han är kanske singel av en anledning tänker man ju rent spontant.

Vad jag skulle göra i din situation kan jag inte svara på. Jag attraheras inte av killar som är så på i början som du beskriver att denne man var. (Betyder inte att det är fel att bli det) mig hade han skrämt iväg första veckan högst troligt. Men jag är jag och du är du. Alla är vi olika, finns inga rätt eller fel. 
  • Tecum

Tycker folk i tråden är onödigt negativa. Visst finns det röda flaggor men det beror också på hur man tolkar. Att han lovebombar och pratar om när du ska träffa mamma/syskon kan bero på hans utländska bakgrund. Både du och han verkar upptagna och då är det svårt att skriva och ses jämt. Han kanske tycker att nivån är lagom? Ni har ju redan sex, om han bara var ute efter det borde han redan dumpat dig.

Tipset är att ha kontroll, var försiktig och lita på magkänslan, inte på inlägg på FL. Du vet bäst och känner honom bäst. Avvakta och de hur det utvecklas.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Snubbe)

Mellanöstern är allt jag behövde läsa för att veta han är en full on player. Om ni tjejer bara visste så äckligt dessa arabkillar pratar om er så hade ni aldrig velat vara med dom. Dessutom tycker många att det är ok att vara med prostituerade, jag hade en liten dialog med en kille en gång och hans vän skulle gifta sig. Ja då fixa dom en prostituerad till honom på svensexan för det var typ standard att man låg med en sån och som han mena på att alla gör det medans jag som Svensk mest skaka på huvudet och tänkte han var en idiot som inte värdesätter kärlek.

Alltså det låter kanske rasistiskt men dom är svin och kommer från en helt annan kultur där kvinnor är skit som man ska bedra och ljuga inför om det behövs. Dom är väldigt duktiga på att säga det dom behöver för att få det dom vill och glöm inte att vi icke muslimer är dem otrogna i deras ögon så det är ok att ljuga för oss enligt deras koran.

Att han svalnar med samtal och sms är typiskt efter han fått vad han ville. Nu kommer han hålla dig på kroken med minimal effort. Det finns fler orsaker till att någon messar och skriver mindre givetvis. Jag har själv varit så och är så än men för mig beror det på livssituation med hälsoproblem som gör att jag många ggr inte finner orken eller att jag sov bort en dag men så är inte hans fall så därför känns det mest som skitsnack med ursäkterna. Sen män som driver massor av företag, det kan säkert låta jättehäftigt och tryggt med pengar men du kommer aldrig få en emotionellt närvarande person som driver en massa företag. Det blir en upptagen man som är kort och praktisk med dig i samtal för han hinner helt enkelt inte mer och det där mysiga jag ser du söker i ditt sätt att skriva kommer du aldrig få. Så du måste fråga dig vilken typ av relation du vill ha och vara ärlig med att se att han faktiskt inte ger dig det just nu och kommer aldrig ge dig det. Som du säger, månader har gått och samtalen blir färre och färre. Jag tror han har fler tjejer, ung och omogen är man också i den åldern. Värdesätter inte varje möte lika mycket då det kommer in så många möten så lätt speciellt om han då har lite pengar och ser bra ut.

Det är ditt val i slutändan och om du vill spela dom här spelen. Personligen nu som äldre spiller jag ingen tid på trams för är det något vi inte får tillbaka så är det just bortkastad tid.

• lafille95

Svar till anonym (snubbe)

Haha Mellanöstern har jag FULL koll på. 
    Mitt ex är därifrån och det tog slut av helt andra anledninga. Komiskt att du förutsätter att denna kille är arab och muslim - han är kristen och kurd haha. Mitt ex var absolut ingen player och han var inte otrogen en enda gång under vår 10 år långa relation - det vet jag. Denna kille jag träffar nu har tagit upp prostitution och sagt att han är emot det och han har tagit upp skälen till varför han tycker det är fel. Jag tror honom. Du ska inte förfina svenska killar, det är så många svenskar som har sex med prostituerade. Denna kille har även sagt att han inte har sex utan att ha känslor. Så du har mycket förutfattade meningar☺️

Nej, stämmer inte. Han svalnade med kontakt efter kanske 4 veckor typ och vi hade sex första gången efter en vecka - på vår tredje träff. Efter det hörde han av sig ännu mer och svarade ännu snabbare. Som jag också skrev håller han på att öppna ett nytt företag och han har beskrivit vad som krånglar och att det tar mycket tid med att fixa allt som ska fixas och att han jobbar extra mycket nu. Han sa även för två veckor sen? förvarnade mig om att december kommer vara tuff och han kommer vara väldigt upptagen i december och att det innebär mindre tid att ses och mindre tid att svara/skriva till mig. Det sa han redan i slutet av november. Sen skrev han också apropå ingenting förra veckan - att han ville berätta om sin panikångest, att det också är nåt som gör att han svarar lite mindre. Han beskrev även hur han mår, och varför han tror att han fått panikångest just nu. Han är väldigt kommunikativ och har lätt för att uttrycka känslor. Han har även sagt att han jobbat med detta och beskrivit att han inte var så i sin förra relation - men att han insett hur viktigt det är. Vi har också pratat om våra tidigare relationer och vad som inte funkade i dessa. det är också sånt man inte pratar om om man är ute efter sex bara? Så han har ju nämnt flera orsaker till varför han inte kan svara lika mycket nu - panikångest och mycket jobb. Inte rimligt eller? 

Alltså jag har erfarenhet även av det för mitt ex hade också eget företag men det var mer säsongsbaserat, sen startade han ett till mer året runt. Men han hade tid för mig ändå. Denna kille har också mindre tid nu pga renoveringar och fix i huset. Så utöver panikångest och nytt företag renoverar och fixar han även boendet. Men tror absolut han skulle kunna ha mer tid när det lugnar sig. Tror ändå han är ute efter nåt seriöst och hans tinderprofil stack ut och kåndes väldigt mogen för sin ålder. Han är inte typiskt snygg så, han ser ok ut och är charmig, men ingen typiskt snygging. Jag ser absolut bättre ut än honom.

Stort tack för dina synpunkter och råd, trots att em hel del av det du skrev var förutfattade meningar som inte stämde. Ska fundera på hur jag ska göra med honom?. hur länge är normalt sett rimligt att vänta på svar?

• Anonym (Mannen)

Är något för bra för att bara sant så är det oftast en bluff. Bara en sån sak att han köpt huset till sina föräldrar får en att rygga tillbaka. Låter som att han försöker få dig att tro på allt han säger sen är frågan vad nästa steg blir. Passa dig för att bli lurad.
    Något skumt är det med honom. Låt han inte lura dig med allt skit snack.
    Kommer sluta med att du blir lurad och olycklig.

• Anonym (Tjett)

Känns som solklar love bombing kanske i kombo med att han ljuger om en massa annat (pengar, civilstånd typ att han egentligen ligger runt som fan och har minst fem tjejer som dig han roar sig med, jobb, eller annat). Mina varningslampor blinkar iaf som fan.

Men det spelar ju ingen roll eftersom TS har svar på tal till alla som anar ugglor i mossen. Förstår inte riktigt varför TS skapat tråden öht om jag ska vara ärlig. 
    Vad funderar du över egentligen? Alla i tråden som är skeptiska får förklaringar/förtydliganden av dig? Så vad var det du ville diskutera egentligen?

• Anonym (Mannen)

Du ställer en fråga angående om honom men när folk kommer med svar så är det minsann inte som dom säger för du har kollat upp allting angående honom och vet precis allting och inget är fel på honom bla bla bla

Jag vet inte om du spelar dum eller är dum på riktigt.
    Det är precis dit han vill ha dig och få dig att tro på allt han säger och han har verkligen lyckats,  blåögd, naiv som du är och tror gott om killar som blåser dig.
    Du tycks dras till sådana killar.
    Så varför ställer du frågan här på FL? Du har ju svar på allt som folk skriver så jag fattar ingenting mer än att du har noll koll på dig själv tyvärr. 
    Vi får väl se om du återkommer längre fram när sanningen kommet fram och om du då vågar vara ärlig och tala om hur blåst du blev av denna killen.

• lafille95

Svar till anonym (mannen):
    Som jag skrivit flera ggr kostade radhuset han köpte mindre än min lgh. deras radhus kostade 2.5 miljoner i en sthlmsförort medan jag bor på gränsen till innerstan och Köpte min lgh för 3.2 miljoner!

• Anonym (Magkänsla)

Du har känt honom i 2 månader. Det är ingen tid. Det du beskriver låter som love bombing. Men du kan inte riktigt se det, ännu, eftersom du är nyförälskad. Samtidigt säger din magkänsla att något är fel?Annars skulle du inte skrivit inlägget? Lyssna på den, är väl rådet jag kan ge.

Svar på tråden Vad vill han? Är han seriös?