• Anonym (Manne)

Butiksdilemma efter snatteri

Ok, mitt läge är såhär. För ungefär ett halvår sedan åkte jag fast för försök till stöld i en Ica-butik. Jag är inte stolt över det, och vet att det 100% var jag som gjorde fel. Läget då var att jag var arbetslös och på en jävligt låg punkt psykiskt och ekonomiskt. Det ursäktar ingenting det vet jag, men så var läget. Naturligtvis blev jag portad från butiken, men ägaren valde att inte blanda in polis. helt ok för min del, jag fick byta butik att handla i (har btw inte stulit något mer, att åka fast var en hård smäll).  

Men, nu har det uppstått ett problem. Jag har sedan ett par månader ett nytt jobb. Jag är glad, och mitt liv börjar ordna upp sig, jag är på en bättre plats än på länge. Problemet är att jag i det nya jobbet vid ett par tillfällen kommer behöva handla med kollegor och/eller brukare på just denna ica, där jag är portad. 

Hur ska jag göra? Jag vill inte under några omständigheter bli konfronterad av personalen på ica som känner igen mig, när jag är i sällskap av en kollega eller brukare. 

Vad skulle ni ha gjort i min situatio?
  • Svar på tråden Butiksdilemma efter snatteri
  • Anonym (f)

Kontaktat chefen på Ica. Du har lärt dig din läxa och såvida du inte är kund hos galna Ica:t vid mig så bör chefen förstå det. De kan ha extra koll i bakgrunden men du bör få en ny chans.

• Anonym (Hejhå)

Skulle antigen skaffat glasögon eller linser beroende på. Ändrat frisyr eller stil. Om personalen känner igen dig sen långt tillbaka är det svårare. Men om de endast känner igen dig från händelsen och ditt utseende kan få sig en förnyelse så skulle jag gjort en makeover. Men annars skulle jag nog främst för att sova gott om natten, ringt chefen på Ica-butiken och pratat om läget. 

Svar på tråden Butiksdilemma efter snatteri