• Anonym (Speltorsken)

Jag har gjort bort mig...

Jag har spelat igen och riskerar nu att min fru kommer Vilja skiljas. Jag har ett spelmissbruk och spelade bort 45 tusen kr inatt medan hon låg och sov. Jag lovade henne att sluta när hon sa att hon skulle skilja sig annars men nu råkade jag hamna här igen..Att man inte lärt sig något trots att msn är 58 år...

Vad gör jag nu? Måste jag berätta för henne? 

• Svar på tråden Jag har gjort bort mig...
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Speltorsken)
    Fniluren skrev 2024-12-15 09:10:57 följande:

1. Berätta för henne.
    2. Sök hjälp.

Söka hjälp måste jag väl göra, är väl dags nu. Jag har sån jävla ångest bara och känner mig som en idiot som hamnade här och riskerar förlora det enda viktiga jag har
  • Anonym (Kim)

För att visa att du menar allvar så gör du följande:

1. Se till att du är utloggad från alla spelsidor du är registrerad på.
    2. Stäng av dig från spel här: https://www.spelpaus.se/sa-har-fungerar-det/ och välj inte 1,3 eller 6 mån utan TILLS VIDARE
    3. Ta samtalet med din fru och säg att du verkligen VILLE sluta spela, men att du insett att du har ett beroende som du inte kan bemästra på egen hand, visa att du stängt av dig från spel och säg att du på måndag kontaktar vården/kommunen för att söka behandling för ditt missbruk.

• Anonym (Ärlighet)

Självklart måste du berätta för henne!!

• Anonym (Tvillingmorsan)

Har du inte sökt hjälp tidigare? Då är det hög tid att göra det.

Kan du dölja det som hände inatt för din fru? Kommer hon inte märka att 45 000 kr är borta? Eller har ni delad ekonomi / gott om pengar?

Du avgör själv om du vill berätta, men fundera på vad som händer om du INTE berättar och det kommer fram senare. Då blir det garanterat skilsmässa. Är du ärlig nu och söker hjälp, samt visar att du menar allvar, har du i alla fall en chans att rädda äktenskapet. 

Svar på tråden Jag har gjort bort mig...