• Anonym (annorlunda)

Mamma mamma skickade en jullista...

Jag bröt, äntligen, med min mamma i mars i år. Hon har fortfarande inte förstått att jag inte vill höra av henne. Hon gör allt hon kan för att få kontakt och hon uttrycker sig verkligen som att hon inte förstår vad som pågår. Sen kanske det är manipulation från henne, vem vet. Hon skickar meddelanden (hon är blockad lite över allt), brev, rekommenderade brev, tomma paket, skickar meddelanden genom släktingar, får släktingar att försöka få mig att kontakta henne (några av de är också blockade), hon har till och med skickat meddelanden på WoW och FFXIV. Hon har även försökt hämta mitt äldsta barn i skolan en gång under hösten.

Nu idag skickade hon ett meddelande till min bror medan han var här med sin familj på adventsfika. Han har inte blockat henne men håller kontakten så knapp hans samvete tillåter. Meddelandet var till mig, och det var lååååång lista på allt hon anser att jag ska göra inför julen. Till saken hör säkert att jag fått ta över hennes morföräldrars gård, så allt på listan hade säkert kunnat skrivas som kom-ihåg-lista av Emils mamma. Allt från att ställa ut julmat till fåglarna till att koka julskinka och göra egen julkorv till vilka julklappar alla ska få. Och så avslutar hon med att hon ser fram emot att få fira jul igen som när hon var liten.

Ibland undrar jag om morsan inte börjar bli lite gaggig.

Nu är jag mest orolig för att hon ska dyka upp här under juldagarna. Vad tusanfgör vi då?

• Svar på tråden Mamma mamma skickade en jullista...
  • Anonym (Kort)

Låt bli att öppna.

• Anonym (annorlunda)
    Anonym (Kort) skrev 2024-12-15 17:54:35 följande:

Låt bli att öppna.

Visst. 70-åriga tanten får väl skylla sig själv och stå där och skrika gorma i väntan på nästa buss.
  • Anonym (Kort)
    Anonym (annorlunda) skrev 2024-12-15 18:29:12 följande:
    Visst. 70-åriga tanten får väl skylla sig själv och stå där och skrika gorma i väntan på nästa buss.
    Ja. Du har ju brutit kontakten med henne så hon får skylla sig själv.

Antingen står du för dina handlingar och konsekvenserna eller så ger du med dig och släpper in henne i ditt liv igen. Hur viktigt var det med att bryta då....?
Svar på tråden Mamma mamma skickade en jullista...