• Anonym (en blå ros)

Hur mycket/vad är normalt att veta om sin partner?

Bara som en helt öppen fråga. Kom med åsikter.

• Svar på tråden Hur mycket/vad är normalt att veta om sin partner?
  • Anonym (X)

Lika mycket som deras föräldrar och vänner kombinerat vet om dom.

• Anonym (Eh..)

Hurså? Har du något att dölja eller? Låter som en typisk fråga från någon med många skelett i garderoben.

Jag har inget att skämmas för själv och hade svarat på det mesta en partner undrat över. Förutsatt så att det rör sig om normala frågor och inte en massa stört pervotrams. 

• Anonym (en blå ros)
    Anonym (X) skrev 2024-12-15 19:20:48 följande:

Lika mycket som deras föräldrar och vänner kombinerat vet om dom.

Ok.
  • Anonym (en blå ros)
    Anonym (Eh..) skrev 2024-12-15 19:23:07 följande:

Hurså? Har du något att dölja eller? Låter som en typisk fråga från någon med många skelett i garderoben.

Jag har inget att skämmas för själv och hade svarat på det mesta en partner undrat över. Förutsatt så att det rör sig om normala frågor och inte en massa stört pervotrams. 

Nej, jag har inte direkt något att dölja. Min parter vet nog det mesta om mig. Men jag vet faktiskt inte särskilt mycket om honom. Det är väl därför jag undrar vad och hur mycket som är normalt att veta om varandra.
  • Anonym (Rump-Fredrik IV)

Idag verkar många snoka reda på allt redan innan de träffats. Man söker på alla möjliga ställen efter allt man kan komma åt.

Analyserar dennes vänner på Facebook, föräldrar osv.

Lite otäckt

• Anonym (Eh..)
    Anonym (Rump-Fredrik IV) skrev 2024-12-15 19:55:31 följande:

Idag verkar många snoka reda på allt redan innan de träffats. Man söker på alla möjliga ställen efter allt man kan komma åt.

Lite otäckt

Snarare klokt och rådigt tycker jag. Någon oförtjänt nöffgris i säcken tänker då inte jag belöna med min kärlek.
  • Anonym (en blå ros)
    Anonym (Rump-Fredrik IV) skrev 2024-12-15 19:55:31 följande:

Lite otäckt

Jag är inte så intresserad av att snoka per se. Jag vet inte om han har Facebook. Jag vet i stort vilka vänner han har nu, eftersom de också är mina vänner. Men jag vet liksom ingenting om hans familj, utöver att han har "några syskon", jag vet ytterst lite om hans bakgrund, osv. Det känns ibland som att jag vet mer om min bästa kompis flickväns mammas kusin än jag vet om min egna partner. 
  • Anonym (Anna)
    Anonym (en blå ros) skrev 2024-12-15 20:16:49 följande:
    Jag är inte så intresserad av att snoka per se. Jag vet inte om han har Facebook. Jag vet i stort vilka vänner han har nu, eftersom de också är mina vänner. Men jag vet liksom ingenting om hans familj, utöver att han har "några syskon", jag vet ytterst lite om hans bakgrund, osv. Det känns ibland som att jag vet mer om min bästa kompis flickväns mammas kusin än jag vet om min egna partner. 
    Och varför vet du inget om hans familj? Har du inte fått träffa dom eller vill han inte prata om dom?

Hur länge har ni varit tillsammans? 
  • Anonym (en blå ros)
    Anonym (Anna) skrev 2024-12-15 20:25:35 följande:
    Och varför vet du inget om hans familj? Har du inte fått träffa dom eller vill han inte prata om dom?

Hur länge har ni varit tillsammans? 
    Nej, jag har inte träffat dem. Jag vet inte om "fått" är rätt ord, de bor i ganska långt bort. Jag har fått intrycket lite, även om jag inte vet exakt, att han flyttade för att komma bort från dem. Han hamnade här pga studier men med tanke på hans hemort kunde han minst lika gärna ha studerat där.

Vi har vait tillsammans i lite drygt ett år, känt varandra i 2,5 ungefär.

Men det är inte bara att jag inte vet något om hans familj.
Svar på tråden Hur mycket/vad är normalt att veta om sin partner?