• Anonym (En vän)

Min vän har höga tankar om sig själv

Okej, jag kommer nog låta avundsjuk eller bitter i detta inlägg men så är inte fallet alls. 

En av min närmaste vänner är en i mina ögon stark kvinna som är stabil och lugn och nöjd med sitt liv som ensamstående mamma. Hon ringer mig dagligen. Vi pratar och ses mkt. Ibland är ute o festar ihop. Men hon knäcker mig med sin syn på hur hur uppvaktad Hon blir. Det kan räcka med att en pappa varit och hämtat sin son hos hennes son. Då har hon pratat i 5 minuter i dörröppningen och är helt övertygad om att han är tänd på henne. 

Matchar hon med någon på tinder så tänker hon att hpn har dejt samma vecka. Hon pratar inte om annat innan hon ens tagit reda på nått om killen. 

Alla på hennes jobb av det manliga könet är intresserade av henne enligt henne själv. Gifta som ogifta. Hon tindrar med ögonen bär hon dagligen berättar om hur uppvaktad hon blir.

Bär vi är ute upplever jag inte att hon blir uppvaktad alls. Hon kan däremot vara väldigt otrevlig mot killar. Hon kan trycka ner dom utan att hon ens känner dem. Oftast är det om dom har keps eller fel kläder eller säger nått hon inte tycker om. 

Hjälp mig atg förstå vad detta beror på. Vi är i 40 års åldern bägge 2. Vi är goda vänner och jag vill inte bryta med henne men detta är vad allt kretsar kring nu och jag vet inte hur jag ska få henne att dämpa sig?

• Svar på tråden Min vän har höga tankar om sig själv
  • Anonym (G)

Låter ganska trevligt att gå runt och känna sig önskad av alla. Jag är lite tvärtom att jag tänker att alla tycker jag är oattraktiv, och det är ganska hemskt. 
    Men att vara otrevlig och nedsättande mot män är ju ej okej 

• Anonym (En vän)
    Anonym (G) skrev 2024-12-16 17:07:02 följande:

Låter ganska trevligt att gå runt och känna sig önskad av alla. Jag är lite tvärtom att jag tänker att alla tycker jag är oattraktiv, och det är ganska hemskt. 
    Men att vara otrevlig och nedsättande mot män är ju ej okej 

Haha ja det klart att den känslan är ju inget man vill ta ifrån någon. Men jag orkar inte riktigt med det eviga tjatet längre, hon förstår inte riktigt att män och kvinnor kan prata utan att man vill ligga. Går sönder på detta
  • Anonym (Bl)

Hur skulle hon bli om tex du skulle få mer uppmärksamhet ute av någon kille och inte du? 

Kan ju vara så också att de killar hon tror uppvaktar är intresserad utav henne i själva verket inte ser henne som intressant om inte annat så kanske de som var från början inser sedan att hon inte var nåt för dem. 

• Anonym (giraff)

sv.wikipedia.org/wiki/Nonviolent_Communication

Vad jag observerar

Hur jag känner

Vad jag behöver

Mina önskemål

Jag observerar att det ibland blir mycket prat kring olika killars intresse. Jag känner att det blir för mycket fokus på just det ämnet. Jag behöver kunna prata om annat också. Jag önskar att vi båda kunde lägga mer fokus på andra samtalsämnen.
  • Anonym (En vän)
    Anonym (Bl) skrev 2024-12-16 17:18:20 följande:

Hur skulle hon bli om tex du skulle få mer uppmärksamhet ute av någon kille och inte du? 

Kan ju vara så också att de killar hon tror uppvaktar är intresserad utav henne i själva verket inte ser henne som intressant om inte annat så kanske de som var från början inser sedan att hon inte var nåt för dem. 

Hon säger oftast ingenting när jag får uppmärksamhet hon brukar nog inte ens märka det. 

För några veckor sedan var jag med henne och en annan väninna ute och tog ett glas vin. Då kom en kille fram och satte sig bredvid den 3e väninnan, dom könde varandra lite sedan innan. Min vän högg direkt på honom. Innan han ens hunnit presentera sig. Hon tryckte ner honom en stund men hans jobb mm. Hon var liksom nöjd efter, jag tog upp detta med henne dagen efter eftersom detta börjar bli ett problem nu. Hon stod på sig om att han var ett drägg. Mina andra vän som var med var också rätt chockad.
  • Anonym (Bl)
    Anonym (En vän) skrev 2024-12-16 17:39:44 följande:
    Hon säger oftast ingenting när jag får uppmärksamhet hon brukar nog inte ens märka det. 

För några veckor sedan var jag med henne och en annan väninna ute och tog ett glas vin. Då kom en kille fram och satte sig bredvid den 3e väninnan, dom könde varandra lite sedan innan. Min vän högg direkt på honom. Innan han ens hunnit presentera sig. Hon tryckte ner honom en stund men hans jobb mm. Hon var liksom nöjd efter, jag tog upp detta med henne dagen efter eftersom detta börjar bli ett problem nu. Hon stod på sig om att han var ett drägg. Mina andra vän som var med var också rätt chockad.

Och med en sådan personlighet så tror hon på att hon är killarnas favorit? Även om hon nu skulle se bra ut osv så gör ju detta att hon blir ful och en som kanske inte ser lika bra ut utseendmässigt blir den de i slutändan väljer för att den har finare personlighet. 

• Anonym (En vän)
    Anonym (Bl) skrev 2024-12-16 17:44:51 följande:

Och med en sådan personlighet så tror hon på att hon är killarnas favorit? Även om hon nu skulle se bra ut osv så gör ju detta att hon blir ful och en som kanske inte ser lika bra ut utseendmässigt blir den de i slutändan väljer för att den har finare personlighet. 

Ja det är så konstigt alltihopa detta, jag förstår ingenting av hennes beteende. Jag har vänner som kommer på besök ifrån skåne nån gång i halvåret. Dom tycker att min vän skryter väldigt mkt om allting men att hpn ändå är trevlig. Vilket nog är sant.
  • Anonym (Kort)
    Anonym (En vän) skrev 2024-12-16 17:03:38 följande:

Hjälp mig atg förstå vad detta beror på. Vi är i 40 års åldern bägge 2. Vi är goda vänner och jag vill inte bryta med henne men detta är vad allt kretsar kring nu och jag vet inte hur jag ska få henne att dämpa sig?

Hon saknar självinsikt. Du kan inte få henne att dämpa sig. Gå inte in i långa diskussioner, låt henne hållas en stund och sedan byter du ämne.
Svar på tråden Min vän har höga tankar om sig själv