• Anonym (Caut23)

Incels???

När ska vi skapa grenar inom begreppet incels?

Just nu spelar de ingen roll om en man säger sig vara incel, så blir han automatiskt lagd inom kategorin att han hatar kvinnor.
    Men den mannen kanske inte hatar kvinnor utan är bara OFRIVILLIGT SEXLÖS????

Känner många som inte hatar kvinnor, men är incels... 
    Dom kan inte komma ut och säga sig vara incels utan att ses som kvinnohatare.

• Svar på tråden Incels???
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (Jo) skrev 2024-12-19 21:31:09 följande:
    Ja, det är ju självklart precis som du skriver.
    Då handlar det om att klaga till sig ett samtycke när hen påstår vad som är "bra" och "dåliga" män
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (Ris) skrev 2024-12-19 21:25:25 följande:
    Vill någon inte så är det empatilöst att försöka klaga eller tjata till sig något. Oavsett.
    Och då kan man påstå att det handlar om att säga nej nu och du accepterar inte det för felet ska ändå vara på vissa män. 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (Ris) skrev 2024-12-19 21:25:25 följande:
    Vill någon inte så är det empatilöst att försöka klaga eller tjata till sig något. Oavsett.
    Det handlar om att man ska få ha en egen åsikt om ens sexualitet. 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (Peter) skrev 2024-12-20 07:27:31 följande:
    Om en man vill ha sex mot nåns vilja är det sjukt.
    Bevisligen kan du klaga på att man ska göra olika saker utan att det handlar om mitt någons vilja och tvång. 

Man kan själv ha egna tankar, önskemål, preferenser, vilja att man vill att ens sexualitet ska se ut på något sätt utan att det handlar om mitt någons vilja. 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (Stämmer inte.) skrev 2024-12-20 12:16:16 följande:
    Bevisligen kan du klaga på att man ska göra olika saker utan att det handlar om mot  någons vilja och tvång. 

Man kan själv ha egna tankar, önskemål, preferenser, vilja att man vill att ens sexualitet ska se ut på något sätt utan att det handlar om mitt någons vilja. 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (U) skrev 2024-12-19 22:39:42 följande:
    Ter det sig empatiskt att tycka att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig tycker du?
    Det handlar inte om att de helst hade velat sluppit.
    Vem som helst ska få ändra sig när som helst. 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (U) skrev 2024-12-19 20:20:35 följande:
    Hur visar man dig empati?
    Enbart genom att hålla med om att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig? 
    Finns det något annat sätt? Isåfall, vilket?
    Det jag menade var att hen säger att hen inre har någon empati för mig och sedan säger hen att jag skulle vissa lite empati. 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anders1970 skrev 2024-12-20 00:03:21 följande:
    Incels står ju för att man är ofrivilligt sexlös och anser att samhället eller kvinnorna skall äga o lösa problemet.

Problemet är att incels faller bort av det naturliga urvalet och därmed dör ut (evolution)

Bättre att säga att man är en man som ännu ej fått till det.

Jag ser inte incels som ex. våldtäktsmän.
    Naturliga urvalet handlar om fortplantning och inte sex utan att det leder till några barn. 
    Behöver inte vara gener som avgör vem som får sex eller inte. 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Oki, vad tycker man får då önska utan att du tycker det handlar om enligt dig om att man vill ha sex mot någons vilja?

Så exempelvis om en kvinna vill ha en man med en enorm penis och hon hittar inte en sådan man så handlar det om någons vilja när hon är missnöjd?

Det är tydligt att du anser det ska vara olika villkor beroende på när du missgynnas och när jag missgynnas, eller har det blivit något missförstånd mellan oss?

Eftersom det finns laglig sex så går det önska sig laglig sex och att man tycker det är dåligt när man blir utan det utan att det behöver handla om mot någons vilja. 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (Ris) skrev 2024-12-19 20:30:53 följande:
    Så att hon ändrar sig och låter honom göra det mot sin vilja? Nä, han är inte ett dugg empatisk mot henne.

I det här exemplet så har de ingen relation alls, men ändå så tycker han sig ha rätt att klaga=oempatisk och långt över gränsen till vad som är socialt acceptabelt. Han respekterar inte henne eller hennes integritet.
    Så en kvinna får inte göra slut om hon är missnöjd med sitt sexliv?
    Hon får inte ge kritik och sedan lyckats mannen ändra på något? 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Vad jag hört så ska inte kvinnorna till för att behaga männen, allstå syftet är inte att de ska vara till för männens skull. 

Varför får inte jag ha egna åsikter om min egna sexualitet utan att det ska handla om mot någons vilja? 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (Ris) skrev 2024-12-19 21:26:27 följande:
    Du saknar empati med andra.
    Varför handlar det inte då om att kvinnan tjatar ifall hon vill ha en man med väldigt stor kuk? 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (Ris) skrev 2024-12-19 21:26:27 följande:
    Du saknar empati med andra.
    Empati är att du borde då förstå om en man vill röra på en kvinnas bröst med samtycke. 
  • Anonym (Stämmer inte.)
    Anonym (Stämmer inte.) skrev 2024-12-20 12:25:32 följande:
    Oki, vad tycker man får då önska utan att du tycker det handlar om enligt dig om att man vill ha sex mot någons vilja?

Så exempelvis om en kvinna vill ha en man med en enorm penis och hon hittar inte en sådan man så handlar det om mot någons vilja när hon är missnöjd?

Det är tydligt att du anser det ska vara olika villkor beroende på när du missgynnas och när jag missgynnas, eller har det blivit något missförstånd mellan oss?

Eftersom det finns laglig sex så går det önska sig laglig sex och att man tycker det är dåligt när man blir utan det utan att det behöver handla om mot någons vilja. 
  • Anonym (U)
    Anonym (Stämmer inte.) skrev 2024-12-20 12:19:41 följande:
    Det handlar inte om att de helst hade velat sluppit.
    Vem som helst ska få ändra sig när som helst. 
    Var har det påståtts att man inte får ändra sig?  Citera exempel.

( Vilket du givetvis inte kommer att göra, då du återigen hittar på.)
  • Anonym (U)
    Anonym (Stämmer inte.) skrev 2024-12-20 12:20:56 följande:
    Det jag menade var att hen säger att hen inre har någon empati för mig och sedan säger hen att jag skulle vissa lite empati. 
    Och jag frågade hur man visar dig empati? Enbart genom att inte säga emot när du skriver att kvinnor ska ställa upp på sex trots att de helst sluppit eftersom de kan ändra sig?
  • Anonym (U)
    Anonym (Stämmer inte.) skrev 2024-12-20 12:29:42 följande:
    Vad jag hört så ska inte kvinnorna till för att behaga männen, allstå syftet är inte att de ska vara till för männens skull. 

Varför får inte jag ha egna åsikter om min egna sexualitet utan att det ska handla om mot någons vilja? 
    Vem har hävdat att du inte får ha egna åsikter? Återigen, citera. Vilket du fortfarande inte kan göra, för du hittar bara på eller hur?
  • Anonym (U)
    Anonym (Stämmer inte.) skrev 2024-12-20 12:31:38 följande:
    Varför handlar det inte då om att kvinnan tjatar ifall hon vill ha en man med väldigt stor kuk? 
    Spelar kontext ingen roll? 
  • Anonym (U)
    Anonym (Stämmer inte.) skrev 2024-12-20 12:25:32 följande:

Så exempelvis om en kvinna vill ha en man med en enorm penis och hon hittar inte en sådan man så handlar det om någons vilja när hon är missnöjd?

Spelar kontext ingen roll?
  • Anonym (Ris)
    Anonym (Stämmer inte.) skrev 2024-12-20 12:29:42 följande:

Det är inte bara din sexualitet det handlar om. Det är att du vill få tillgång till andras egna kroppar och självbestämmanderätt genom att klaga till dig det. Samtycket är då borta. Det är bristande empati. Sätt dig in i kvinnans situation. Hur skulle du känna om någon via klagan försöker få dig att gå med på sex trots att du inte vill? Du begränsar andras frihet och frihetskänsla genom dina egna egoistiska önskemål. Andra människor är inte saker.
Svar på tråden Incels???