Störd individ på jobbet
Arbetar i en mycket fungerande arbetsgrupp sen många år. Nu har vi fått lite förändringar i arbetsgruppen där några slutar och nya tillkommit. En av dessa nya är så sjukt obehaglig och manipulativ. Försökte redan från början komma in och styra och ställa och ställde krav ingen annan gjorde. Har också kommit fram hen snackat skit om en del av oss, inklusive mig själv och tom försökt förändra en fullt fungerande kollegas arbetsuppgifter genom att gå till chefen och klaga, trots att jag som jobbar närmst denna kollega sen många år vet där inte är några problem.Jag upplever att de nytillkomna köper snacket och har ändrat attityd mot mig. Vad gör man i ett sånt här läge? Flera kollegor har uttryckt ogillande mot denna nya person i förtroende då vi är väldigt tajta som grupp.
Får riktiga psykopat vibbar. Även om inte en så smart sådan för vi alla får ju veta hur hen beter sig. Kan vara otroligt charmig och rolig när hen vill för att sedan plötsligt ändra ton direkt på ett mycket obehagligt vis. Har aldrig varit med om liknande förut.