• Anonym (Assistenten)

Jag orkar inte mer – är det någon annan som känner likadant?

Ibland känns det som att jag inte är en partner, utan en personlig assistent. Att leva med någon som har ADHD/ADD kan vara en konstant kamp. Jag påminner, strukturerar, fixar det som glöms bort, tar tag i kaoset när det uppstår. Jag blir projektledaren för livet ? hennes och mitt. Och ändå, hur mycket jag än gör, känns det aldrig som att det är tillräckligt.

Jag älskar henne, men det är så svårt att aldrig kunna luta sig tillbaka, att alltid behöva bära den där osynliga arbetsbördan. Jag känner mig utmattad, frustrerad, och ibland? ensam. Vem tar hand om mig när jag knappt hinner ta hand om mig själv?

Är det någon annan som lever så här? Hur klarar ni det? Hur gör ni för att inte känna er helt uppslukade och otillräckliga? Jag börjar tappa mig själv i det här?

• Svar på tråden Jag orkar inte mer – är det någon annan som känner likadant?
  • Anonym (V)

Det du beskriver är inte normalt nej. Säkert att det bara är adhd och inte IF?

• Anonym (d)

Vad gör hon för att underlätta? Finns ju massor att testa.

• Anonym (Tvillingmorsan)

Vad är det hon har svårt för? Även om personer med npf har svårigheter, är de själva ansvariga för att söka hjälp samt hitta strategier så att vardagen fungerar smidigare. Allt kan inte hänga på partnern.

Om inte du fanns skulle hon ju vara tvungen, eller hur?

Svar på tråden Jag orkar inte mer – är det någon annan som känner likadant?