Anonym (ADD och Equasym) skrev 2024-12-21 12:15:35 följande:
Jag fick för mycket biverkningar av Concerta men Equasym (samma verksamma ämne) funkar riktigt bra. Jag kombinerar det med Atomoxetin.
Har lite motsatta problem än dig, för snabb startmotor (påbörjar en massa nen avslutar ingenting) och all handling sker direkt oavsett om jag håller på med något helt annat och det ska helst vara klart igår.
Equasym lugnar ner mig samtidigt som jag får mer energi. Jag är inte helt slut hela tiden och funkar nästan som en vanlig person. Jag kan avsluta saker nu och orkar med både universitetstudier och en fritid. Jag vilar fortfarande mer än de flesta och jag behöver minska min skärmtid men det är mil ifrån hur illa det var förut.
Men dina problem är ju som mina fast jag beskrev dom på annat sätt. Du säger att du har för snabb startmotor där du påbörjar massa men har svårt att avsluta. Jag har det också men jag förklara det som att jag är rörig i huvudet och att hålla mig till en och samma uppgift. Dålig impulskontroll och dåligt tålamod, all ska ske nu. Men sen kan det ta flera timmar innan jag kommer igång.
Men skönt att du hittat något som passar! Jag saknar min fritid. Känns som jag bara måste vila så fort jag är ledig. Ta igen mig och så orkar jag aldrig göra något jag faktiskt tycker är kul.
Hur lång tid tog det innan du kände effekt? 1-2 veckor? Längre?