• Humlan88

Blir stressad över jul, vem ska vi fira hos? Mina föräldrar bor 60 mil bort kommer.

Sitter i en dilemma över jul känns det som. Mina föräldrar kommer upp till jul (de bor 60 mil bort så träffar dem inte så ofta). De ska bo I en stuga som ligger nära min sambos släkt gård. Sambons släkt ska fira där, det blir sambons mamma, hennes barn, barnbarn, fastar morbröder å kusinbarn, barnbarn. Hela sambons släkt bor i samma by som oss. Sambon tycker det känns dumt att vi ska sitta med mina föräldrar bara 100 meter ifrån och fira för oss själva. Anledningen till att jag inte vill fira med dom är på grund av min svärmors nya gubbe som inte är snäll mot mig. Och jag har sagt att jag inte kommer träffa honom något mer. Nu vet jag inte alls hur jag ska göra, blir så stressad över allt detta 
  • Svar på tråden Blir stressad över jul, vem ska vi fira hos? Mina föräldrar bor 60 mil bort kommer.
  • Anonym (.)

Om det inte är långt och din man prompt vill träffa dem, kan ju han gå dit i typ någon timme eller så och komma tillbaka igen. Problem solved.

• Humlan88
    Anonym (.) skrev 2024-12-21 12:19:22 följande:

Om det inte är långt och din man prompt vill träffa dem, kan ju han gå dit i typ någon timme eller så och komma tillbaka igen. Problem solved.

Ja precis, tänker också det 
  • Aniiee

Man skulle kanske till och med kunna ta det så pass långt att ni, och dina föräldrar, droppar förbi och säger god jul till din sambos släkt och går direkt igen, och så får sambon själv vara kvar en stund, eller följa med direkt, eller rent av stanna kvar så länge han vill. Han kanske rent av får med sig någon av sina släktingar (inte svärmors nya gubbe då) på kvällsfika hem till er? You never know...

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Dexter dot com

Gå dit och fira jul tillsammans! Blir gubben elak så går du/ni hem . Sen tar du och pratar med honom så ni kan ses i framtiden.

• Humlan88
    Dexter dot com skrev 2024-12-21 12:59:16 följande:

Gå dit och fira jul tillsammans! Blir gubben elak så går du/ni hem . Sen tar du och pratar med honom så ni kan ses i framtiden.

Men jag vill inte det, blir bara tillgjort och konstigt. Å min familj kännr inte dom. Skillnad om det bara varit svärmor känner jag, men inte massa andra släktingar 
  • Dexter dot com
    Humlan88 skrev 2024-12-21 13:27:05 följande:
    Men jag vill inte det, blir bara tillgjort och konstigt. Å min familj kännr inte dom. Skillnad om det bara varit svärmor känner jag, men inte massa andra släktingar 
    Vill du verkligen inte och dina föräldrar inte uppskattar nya människor så stanna hemma och låt din sambo gå över och fira med sin familj.
  • Anonym (Steff)

Men vad har gubben gjort? Har han varit elak på riktigt eller råkade han säga att han inte gillar rosa när du hade en rosa klänning eller liknande? 

Är han elak på riktigt borde inte din sambo heller fira med gubbtjuven men är han bara lite socialt klumpig så borde du inte hänga upp dig på det. 

• Humlan88
    Anonym (Steff) skrev 2024-12-21 15:02:52 följande:

Men vad har gubben gjort? Har han varit elak på riktigt eller råkade han säga att han inte gillar rosa när du hade en rosa klänning eller liknande? 

Är han elak på riktigt borde inte din sambo heller fira med gubbtjuven men är han bara lite socialt klumpig så borde du inte hänga upp dig på det. 

Tänker inte gå in på det nu. Men har mina skäl 
  • Humlan88
    Dexter dot com skrev 2024-12-21 13:37:42 följande:
    Vill du verkligen inte och dina föräldrar inte uppskattar nya människor så stanna hemma och låt din sambo gå över och fira med sin familj.
    Har aldrig sagt att min sambo inte får fira med dom
  • Hermis123

Jag tycker att ni ska gå och att din sambo står upp mot honom som en man om han på något sätt är otrevlig mot dig!

Svar på tråden Blir stressad över jul, vem ska vi fira hos? Mina föräldrar bor 60 mil bort kommer.