• Anonym (Presentkorg)

?️Hjälp med presentkorg?️

Behöver tips på vad man lägger i en presentkorg. Tänker typ en vinflaska, ost, några finare kex, sylt men vet inte vilka sorter. Jag är så jäkla dålig när det kommer till att välja. Blir handlingsförlamad. 

Ska handla allt på Ica och drickan på systemet. 

• Svar på tråden ?️Hjälp med presentkorg?️
  • Aniiee

Det handlar ju lite om budget också, men....

1 flaska portvin (helst enligt mig( eller ett vitt (om de nödvändigt dricker vitt, ex. en Riesling) 
    1 bit gryére
    1 bit roquefort
    1 krus stilton (eller bit om de är tråkiga)
    1 bit brie
    1 ask färskost typ philadelphia
    1 ask Utvalda från Göteborgskex
    1 ask förknäcke
    1 burk marmelad, fikokn är klassiskt men enligt mig lite tråkigt. Det är jul, kolla om de har någon presentask med olika smaker i miniformat. 

Och är du lite äventyrlig, se om du har någon delibutik som säljer hantverkschoklad, 75-80%.

Bring sunscreen, an umbrella, and winter boots
  • Anonym (Presentkorg)
    Aniiee skrev 2024-12-22 16:44:34 följande:

Det handlar ju lite om budget också, men....

1 flaska portvin (helst enligt mig( eller ett vitt (om de nödvändigt dricker vitt, ex. en Riesling) 
    1 bit gryére
    1 bit roquefort
    1 krus stilton (eller bit om de är tråkiga)
    1 bit brie
    1 ask färskost typ philadelphia
    1 ask Utvalda från Göteborgskex
    1 ask förknäcke
    1 burk marmelad, fikokn är klassiskt men enligt mig lite tråkigt. Det är jul, kolla om de har någon presentask med olika smaker i miniformat. 

Och är du lite äventyrlig, se om du har någon delibutik som säljer hantverkschoklad, 75-80%.

Tusen tack för alla tips!
    Riesling är ju farligt gott! Jag som absolut inte ?gillade? vin men när jag fick smaka det, så var jag fast! Men fick lite hjälp av sambon så blir ett Lindemans Rött, det var tydligen pensionärernas favorit. Hoppas det passar till några saker du nämnt. Har tyvärr inte svängarna förbi en delibutik men vet att en favoritchoklad finns i närmsta ica🤗

Svar på tråden ?️Hjälp med presentkorg?️