-
Varför väljer en man att kolla på andra nakna kvinnor/instagramtjejer och dylikt bara veckor efter att ha blivit tillsammans med sin tjej?Jag och min man gifte oss/fick barn ganska så tidigt i vår relation och inte långt efter fick jag av en slump reda på att bara veckor efter att vi blivit tillsammans och flyttat ihop att han nästan dagligen kollat på porr/instagramtjejer och andra nakna och halvnakna brudar.Varför gör man så? Jag kan nästan förstå om man har varit tillsammans i flera år, man har problem i relationen, man attraheras inte längre av sin partner eller något annat. Men efter att precis blivit ett par? Flyttat ihop och man fortfarande är nykär/i förälskelsefasen?Behöver få input från män, hur tänker ni?Varför gör man det? Betyder det att han egentligen inte alls var attraherad av mig och behövde kolla andra snygga tjejer för att bli kåt och vilja ha sex med mig?Har redan frågat min man men får inga svar och vi har redan en hel del andra problem och kommunikationsproblem i förhållandet så en separation känns inte alltför långt borta..
-
Svar på tråden Mäns input - kåt på andra tjejer för att ha sex
-
Det är svårt att besvara då jag tror det normala(?) är att det beteendet är poänglöst om man är nykär, det finns inget sexigare än henne man är kär i ändå.
Men det skulle kunna förklaras av att han inte var nykär utan skippade det stadiet (för det är ett stadie) och gick direkt till en mer sansad mogen sorts kärlek till dig.
Det säger ingenting om ditt utseende, du kan vara världens hetaste, när man inte är nykär kan man ändå se att även andra kvinnor är sexiga (När man är nykär är det som att man inte är normalt heterosexuell längre, utan sexualiteten är fokuserad exklusivt just till dig. Som att du är i färg och andra kvinnor i gråskala)
-
Han gjorde det innan ni blev tillsammans och det är en vana för honom och inget han slutar med tvärt. En del män (de allra flesta) kollar på porr/lättklätt och de kommer fortsätta med det även i förhållanden. Hur gammal är han och dra av 13år så har du hur länge han kollat på porr, mer än halva hans liv? Antagligen...
Det man kan invända mot är omfattningen, dvs om det går ut över annat, men idag är det extremt lättillgängligt. Även på Facebook kan man se rätt porrigt material.
Det är en avkoppling för de flesta män och inte det att de är kåta på andra. Det är ändå dig han är tillsammans med.
-
Det stavas "fantasi". Män är mera fysisk visuellt, kvinnor är mera via hjärnan (typ sexnovell)Anonym (Varför?) skrev 2024-12-22 16:51:59 följande:Mäns input - kåt på andra tjejer för att ha sex Jag behöver verkligen förstå och önskar få mäns perspektiv på det hela.Varför väljer en man att kolla på andra nakna kvinnor/instagramtjejer och dylikt bara veckor efter att ha blivit tillsammans med sin tjej?Jag och min man gifte oss/fick barn ganska så tidigt i vår relation och inte långt efter fick jag av en slump reda på att bara veckor efter att vi blivit tillsammans och flyttat ihop att han nästan dagligen kollat på porr/instagramtjejer och andra nakna och halvnakna brudar.Varför gör man så? Jag kan nästan förstå om man har varit tillsammans i flera år, man har problem i relationen, man attraheras inte längre av sin partner eller något annat. Men efter att precis blivit ett par? Flyttat ihop och man fortfarande är nykär/i förälskelsefasen?Behöver få input från män, hur tänker ni?Varför gör man det? Betyder det att han egentligen inte alls var attraherad av mig och behövde kolla andra snygga tjejer för att bli kåt och vilja ha sex med mig?Har redan frågat min man men får inga svar och vi har redan en hel del andra problem och kommunikationsproblem i förhållandet så en separation känns inte alltför långt borta..
Ex. kvinnor läser Fifty Shades of Grey, män vill se utförande.
Sedan kan din man se det fina o sexiga i dig, men ändå dras till typ porr.
Den varning som finns är att din man inte kan sätta ord på det. Det skulle i min värld ej känns tryggt. -
Tack ni tre som har svarat. Det hjälper mig att förstå
-
Nej det betyder det inte! Den visuella stimulans han får av porr överför han troligen på dig då du är den han valde att bli ihop med. Att kolla på porr har blivit en vana för honom och har inget att göra med hans känslor för dig.Anonym (Varför?) skrev 2024-12-22 16:51:59 följande:Mäns input - kåt på andra tjejer för att ha sex Jag behöver verkligen förstå och önskar få mäns perspektiv på det hela.Varför väljer en man att kolla på andra nakna kvinnor/instagramtjejer och dylikt bara veckor efter att ha blivit tillsammans med sin tjej?Jag och min man gifte oss/fick barn ganska så tidigt i vår relation och inte långt efter fick jag av en slump reda på att bara veckor efter att vi blivit tillsammans och flyttat ihop att han nästan dagligen kollat på porr/instagramtjejer och andra nakna och halvnakna brudar.Varför gör man så? Jag kan nästan förstå om man har varit tillsammans i flera år, man har problem i relationen, man attraheras inte längre av sin partner eller något annat. Men efter att precis blivit ett par? Flyttat ihop och man fortfarande är nykär/i förälskelsefasen?Behöver få input från män, hur tänker ni?Varför gör man det? Betyder det att han egentligen inte alls var attraherad av mig och behövde kolla andra snygga tjejer för att bli kåt och vilja ha sex med mig?Har redan frågat min man men får inga svar och vi har redan en hel del andra problem och kommunikationsproblem i förhållandet så en separation känns inte alltför långt borta..
Ert problem är att ni har kommunikationssvårigheter och att han inte vill prata om något som du upplever som ett problem. Det är mycket värre än porrtittandet. -
skulle du kunna utveckla lite, vad menar duTecum skrev 2024-12-22 18:32:39 följande:Nej det betyder det inte! Den visuella stimulans han får av porr överför han troligen på dig då du är den han valde att bli ihop med. Att kolla på porr har blivit en vana för honom och har inget att göra med hans känslor för dig.
Ert problem är att ni har kommunikationssvårigheter och att han inte vill prata om något som du upplever som ett problem. Det är mycket värre än porrtittandet. -
Han blir upphetsad och sugen på sex och då tänker han på dig och vill ha sex med dig. Om han inte vill det har ni ännu ett problem...Anonym (Varför?) skrev 2024-12-22 19:19:40 följande:skulle du kunna utveckla lite, vad menar du
Sen händer det väl att han tittar bara av gammal vana, slösurfar, utan att bli särskilt upphetsad. -
Kloka och sakliga svar av Tecum, står bakom hur han svarar.Tecum skrev 2024-12-22 21:04:06 följande:Han blir upphetsad och sugen på sex och då tänker han på dig och vill ha sex med dig. Om han inte vill det har ni ännu ett problem...
Sen händer det väl att han tittar bara av gammal vana, slösurfar, utan att bli särskilt upphetsad.