• Anonym (Fjäder)

Vem är pappa till barnet?

Hej,

Som kvinna kan jag känna mig lugn i att jag vet att mitt barn är mitt och att jag inte har ett barn som jag inte känner till.

Som man finns det en liten risk att det inte är så.

Jag har hört historier om män som fått reda på att dom är pappa till ett barn, som dom inte visste om och som knackar på dörren en dag, och män som tagit hand om barnet och sedan plötsligt får veta att det inte är deras biologiskt. 

Även släktforskning med DNA tester,
    har kommit med en hel del överraskningar ibland. 

I den här tråden kan ni lätta på hjärtat och dela upplevelser, tankar och åsikter i ämnet. 

• Svar på tråden Vem är pappa till barnet?
  • Anonym (E)

Pappa till barnet är alltid den biologiska så klart. Sedan att barnet kallar en annan man för pappa är en helt annan sak.

• Anonym (Min mamma tvivlar)

Min mamma ifrågasätter att jag är hennes. Hon vet att hon burit mig och fött mig, men hävdar att jag är 100% pappas DNA och beteende för att jag ser ut som om pappa bytte kön innan puberteten. Han klonade sig själv könsbytt. Mina systrar är 90% hennes och 10% pappas. 

Jag ser verkligen ut som pappa bytt kön innan puberteten (Barnfoton på honom är oerhört likt hur jag ser ut, samma drag, ögon. färger) och mina systrar ser ut som yngre versioner av mamma. Kan det bli sådan fördelning att man ärver mycket mer från ena föräldern?

• Anonym (Fjäder)
    Anonym (Min mamma tvivlar) skrev 2024-12-22 20:27:15 följande:

Min mamma ifrågasätter att jag är hennes. Hon vet att hon burit mig och fött mig, men hävdar att jag är 100% pappas DNA och beteende för att jag ser ut som om pappa bytte kön innan puberteten. Han klonade sig själv könsbytt. Mina systrar är 90% hennes och 10% pappas. 

Jag ser verkligen ut som pappa bytt kön innan puberteten (Barnfoton på honom är oerhört likt hur jag ser ut, samma drag, ögon. färger) och mina systrar ser ut som yngre versioner av mamma. Kan det bli sådan fördelning att man ärver mycket mer från ena föräldern?

Du kan följa denna länken, det står lite om det. https://ki.se/forskning/popularvetenskap-och-dialog/fraga-forskaren/fragor-om-hur-vi-beter-oss
  • Anonym (Göran)

Det där är min värsta mardröm, att någon en dag ska knacka på och säga Hej, jag är din son/dotter. 

Svar på tråden Vem är pappa till barnet?