• Anonym (Julmys)

Har bestämt mig att separera

För någon vecka sedan kände jag att det var nog. Jag orkar inte med henne längre. Men ska vånta till julen är över eftersom min sambo har många dåliga minnen av jullen. Jag ska kämpa och vara an bra sambo tills de här dagarna är över och sedan äntligen släppa taget. Tänler jag fel? Det känns som att hon skulle bli ledsen och hela julen förstörs för henne om jag skulle säga något innan. Jag tycker om henne men vill inte vara hennes partner längre.

• Svar på tråden Har bestämt mig att separera
  • MsM84

Det är nästan 23 dec så ja, vänta till julen är över. 

• Anonym (M)

Låter klokt att vänta tills helgerna är förbi.. Mär vardagen sedan börjar igen så kan det vara värt att ta upp tråden. Finns det ingenting kvar att bygga på? 

Står själv i tankarna om att vilja separera, mycket pga svärföräldrarna från helvetet och en partner som inte riktigt vill bli vuxen 

• Hjälm
    Anonym (M) skrev 2024-12-22 22:32:26 följande:

Låter klokt att vänta tills helgerna är förbi.. Mär vardagen sedan börjar igen så kan det vara värt att ta upp tråden. Finns det ingenting kvar att bygga på? 

Står själv i tankarna om att vilja separera, mycket pga svärföräldrarna från helvetet och en partner som inte riktigt vill bli vuxen 

Nej finns tyvärr inget att bygga på. Jag har alltid varit attraherad av henne och trott det gått och laga henne. Men det går inte att få ett stabilt liv med en person med ADHD/ADD och ev ytterligare diagnos och jag orkar tyvärr inte längre. Så ofta man känt sig som ?skötare? istället för partner.
  • Anonym (Dalllas)
    Anonym (M) skrev 2024-12-22 22:32:26 följande:

Haha berätta varför, går igenom samma 😂
  • Anonym (J)

Taskigt.

Jag hoppas dessutom att ni har pratat om det här nägon gång, där du sagt hur du känner. Att det går mot att du vill lämna henne. För att bara helt från ingenstans lämna någon är bara fult. Att ena dagen vsra kärleksfull och nästa dra. 

• Anonym (J)

Så du menar att du nu ska fejka dig igenom hela julen? För du tycker att det är snällt mot henne? Tvärtom 

• Anonym (J)

Precis som de som påstår att det är snällare att inte berätta om otrohet än göra det . Samma sak.  Bedrövligt 

• Anonym (M)
    Anonym (Dalllas) skrev 2024-12-23 01:44:07 följande:
    Haha berätta varför, går igenom samma 😂
    Känns som att vi emellanåt är tre i förhållandet pga en väldigt självupptagen, dominant och egoistisk svärförälder som aldrig i livet har tvekat inför att styra och ställa med andra människor. Min partner är
    typ rädd för att säga ifrån också så det här innebär att vi har svårföräldern hängandes här i parti och minut och vi fungerar både som restaurang, kattvakt, bilmekaniker mm
  • Anonym (M)
    Hjälm skrev 2024-12-22 23:27:25 följande:
    Nej finns tyvärr inget att bygga på. Jag har alltid varit attraherad av henne och trott det gått och laga henne. Men det går inte att få ett stabilt liv med en person med ADHD/ADD och ev ytterligare diagnos och jag orkar tyvärr inte längre. Så ofta man känt sig som ?skötare? istället för partner.
    Helt förståeligt. Du gör rätt 
  • Anonym (Den som lever längst skrattar till sist)
    Anonym (M) skrev 2024-12-23 09:58:44 följande:
    Känns som att vi emellanåt är tre i förhållandet pga en väldigt självupptagen, dominant och egoistisk svärförälder som aldrig i livet har tvekat inför att styra och ställa med andra människor. Min partner är
    typ rädd för att säga ifrån också så det här innebär att vi har svårföräldern hängandes här i parti och minut och vi fungerar både som restaurang, kattvakt, bilmekaniker mm
    Men fy vad drygt.

Vi flyttade 5 mil för att komma bort från vår "kontrollant", det funkade riktigt bra till vardags men det var fortfarande rabalder kring storhelger på olika vis hela vägen tills hen låg i jorden.
  • Anonym (Mamma Mu)

Känner hon till att du upplever hennes problem som väldigt stora hinder i er relation och kärleksliv?
    Om ja, hur länge har det här skavt?
    Om detta har varit uppe på tapeten en längre tid så kommer det inte som en chock att du nu vill avsluta relationen.
    Antar att detta har pågått en tid så jag skulle faktiskt vänta tills efter julhelgen, det hade jag själv uppskattat.

Jag blev dumpad efter ett tre år långt samboende under en högtids helg och det tog mig många år att kunna känna glädje för den igen utan att förknippa det med sorg.

• Awan Pots

Svårt att veta eftersom vi inte kann förstå vad du tycker är nog! Men om du mår riktigt dåligt och det inte finns några ekonomiska eller barn som behöver eftertanke... vad spelar det för roll om det är jul, påsk, äljakt ellerr något annat? Säg att du inte vill vara hemma mer och ta in på hotell ett par dag, kanske kommer det något gott utav att sansa sig lite!

• Anonym (Anonym)
    Anonym (J) skrev 2024-12-23 01:47:04 följande:

Taskigt.

Jag hoppas dessutom att ni har pratat om det här nägon gång, där du sagt hur du känner. Att det går mot att du vill lämna henne. För att bara helt från ingenstans lämna någon är bara fult. Att ena dagen vsra kärleksfull och nästa dra. 

Har precis blivit utsatt för just det, är fruktansvärt och jag kan inte ta mig ur det. 
Svar på tråden Har bestämt mig att separera