• Anonym (TS)

Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?

Alltså, vilka sanningar skulle du som kvinna eller man vilja berätta för det motsatta könet. 

Vad önskar du var känt, vilka missförstånd om dig själv upplever du och  vad bör det andra könet få veta och känna till. Vad skulle du aldrig säga högt?

Det kan vara vad som helst, vardagligt som djupt..

• Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?
  • Anonym (Varsågod)

OK herrar, det här skulle jag vilja berätta för min son men känns lite väl freudianskt så ni får gåvan istället:

A. 9 av 10 ggr som en tjej blir tokkär i någon random fuckup så är det för att han är riktigt bra i sängen. Vi är ovana vid killar med skills och tenderar att balla ur mer eller mindre när vi stöter på någon.

B. ALLA KAN LÄRA SIG bli riktigt bra i sängen. Finns massa bra böcker och tekniker som enkelt kan läras in. Det är verkligen verkligen inte rocket science.

varsågod.

• Anonym (God Jul)
    Anonym (Varsågod) skrev 2024-12-29 17:28:26 följande:

OK herrar, det här skulle jag vilja berätta för min son men känns lite väl freudianskt så ni får gåvan istället:

A. 9 av 10 ggr som en tjej blir tokkär i någon random fuckup så är det för att han är riktigt bra i sängen. Vi är ovana vid killar med skills och tenderar att balla ur mer eller mindre när vi stöter på någon.

B. ALLA KAN LÄRA SIG bli riktigt bra i sängen. Finns massa bra böcker och tekniker som enkelt kan läras in. Det är verkligen verkligen inte rocket science.

varsågod.

Det är ju jättebra, då kan ju tjejerna lära sig att bli bättre i sängen. Det är dom som oftast är mest passiva.
  • Anonym (Sant)
    Anonym (Varsågod) skrev 2024-12-29 17:28:26 följande:

varsågod.

Jag tror tyvärr att du har rätt. Tyvärr för att tjejer/kvinnor slösar bort en massa tid och i värsta fall sitt liv på fuckboys när de istället kunde varit tydliga mot vettiga pojkvänner med vad de vill ha i sängen. Men tyvärr har vårt kön svårt för tydlighet på den fronten, ibland beroende på att vi inte vet själva vad vi behöver för att njuta fullt ut.
    Och för att vissa av de böcker du nämner lär ut fel saker, kvinnor är olika och det finns inget facit som stämmer för alla.
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (Sant) skrev 2024-12-29 17:48:24 följande:
    Jag tror tyvärr att du har rätt. Tyvärr för att tjejer/kvinnor slösar bort en massa tid och i värsta fall sitt liv på fuckboys när de istället kunde varit tydliga mot vettiga pojkvänner med vad de vill ha i sängen. Men tyvärr har vårt kön svårt för tydlighet på den fronten, ibland beroende på att vi inte vet själva vad vi behöver för att njuta fullt ut.
    Och för att vissa av de böcker du nämner lär ut fel saker, kvinnor är olika och det finns inget facit som stämmer för alla.
    Vad har fuckboys och badboys gemensamt? Dom är tydliga och tar kommandot Och rätt ego. Det rimmar dåligt med hur man i samhället vill att män ska vara.
  • Anonym (Varsågod)
    Anonym (God Jul) skrev 2024-12-29 17:53:08 följande:
    Vad har fuckboys och badboys gemensamt? Dom är tydliga och tar kommandot Och rätt ego. Det rimmar dåligt med hur man i samhället vill att män ska vara.
    ok
  • Anonym (A)
    Anonym (God Jul) skrev 2024-12-29 17:46:00 följande:
    Det är ju jättebra, då kan ju tjejerna lära sig att bli bättre i sängen. Det är dom som oftast är mest passiva.
    Det skulle killar behöva lära sig
  • Anonym (Mini)

Och könskrigarna fortsätter att yla och fäkta. Inget konstruktivt i sikte och det är väl inte heller ert syfte. Tror att det skulle vara bättre för er att leva lite i verkliga livet och inte fastna i den bitterhet ni gillar att rulla runt i på FL i era offerkoftor.

Det hade kunnat vara underhållande om det inte varit för tragiskt.

• Anonym (Sant)
    Anonym (God Jul) skrev 2024-12-29 17:53:08 följande:
    Det är ungefär vad jag menar - och det lärs inte ut i böcker... Det är inte heller det som män får höra att de ska göra. Vilket är tur och riktigt då alla män inte kan hantera att ta kommandot på rätt sätt. Vilket i sin tur skickar bollen till kvinnan som MÅSTE tala om vad och hur hon vill ha det.
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (Mini) skrev 2024-12-29 18:58:38 följande:

Och könskrigarna fortsätter att yla och fäkta. Inget konstruktivt i sikte och det är väl inte heller ert syfte. Tror att det skulle vara bättre för er att leva lite i verkliga livet och inte fastna i den bitterhet ni gillar att rulla runt i på FL i era offerkoftor.

Det hade kunnat vara underhållande om det inte varit för tragiskt.

Du har så rätt, det får jag ändå ge dig.
  • Anonym (Lin)
    Anonym (God Jul) skrev 2024-12-29 07:18:02 följande:
    Tom min morfar fick ofta höra att han la ner saker fel i diskmaskin, så det är inget nytt fenomen att vi män har svårt för det.
    Va? Min fördom var att det är helt obundet av kön vem som har bestämda åsikter om hur saker ska stå i diskmaskinen. Läste någonstans att majoriteten av folk i förhållanden stuvar om i diskmaskinen ...

Jag tar f ö avstånd från det mesta som skrivits om kvinnor och män i tråden
  • Anonym (God Jul)
    Anonym (Sant) skrev 2024-12-29 19:01:21 följande:
    Det är ungefär vad jag menar - och det lärs inte ut i böcker... Det är inte heller det som män får höra att de ska göra. Vilket är tur och riktigt då alla män inte kan hantera att ta kommandot på rätt sätt. Vilket i sin tur skickar bollen till kvinnan som MÅSTE tala om vad och hur hon vill ha det.
    Kvinnor vill att det ska vara jämlikt, men dom vill ändå att män ska driva mer vid dating och sex tex 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Lin) skrev 2024-12-29 20:27:49 följande:
    Va? Min fördom var att det är helt obundet av kön vem som har bestämda åsikter om hur saker ska stå i diskmaskinen. Läste någonstans att majoriteten av folk i förhållanden stuvar om i diskmaskinen ...

Jag tar f ö avstånd från det mesta som skrivits om kvinnor och män i tråden

Jag tror också det är ganska könsneutralt just den grejen med diskmaskinsplacerandet. 

Är väl oftast en i förhållandet som är mer petig än den andra bara.

• Anonym (TS)
    Anonym (God Jul) skrev 2024-12-29 20:48:33 följande:
    Kvinnor vill att det ska vara jämlikt, men dom vill ändå att män ska driva mer vid dating och sex tex 

Bra grej att ta upp ändå. Vi män tycker i regel att detta är lite konstigt och ologiskt. Vi förstår kanske hur det funkar men ändå att nåt skaver lite.

Svar på tråden Vad skulle du vilja berätta för det motsatta könet?