• Anonym (Känslig)

Pratas det för mycket om sex?

Varför är det så viktigt? Det är ju någonting som är privat och mycket fint mellan en man och en kvinna. Och egentligen helt ointressant för andra. Någon mer som reagerar på att det skrivs alldeles för mycket om k*k  f***a och k****a? Och det pratas helt öppet om anal- och oralsex. Förr i tiden ansågs detta vara fula och grova ord, och man sade istället älska eller ligga med någon. Någon som upplever samma sak? Och nej, jag är ingen gammal bitter nucka, jag har det bra med min man.

• Svar på tråden Pratas det för mycket om sex?
  • Anonym (123)

Men är det inte bra att kunna få nya idéer till roliga äventyr?

Tänk hur det var för tjejer förr i tiden när de hade sitt första sex på bröllopet, ingen erfarenhet, kanske visste killen lite hur det gick till...

Nu kan man fundera och tänka på hur man skulle vilja ha det och vidga vyerna på hur det skulle gå till...

Ser det bara som positivt, det finns kanske ställningar, leksaker, platser jag sadrig skulle ha en tanke på att fundera över som någon annan presenterar...

• Anonym (Guckosko)

Jag håller med dig, ts.
    Sex ses inte som en kärleksakt längre verkar det som.

Jag skattar mig lycklig som har en man som delar min syn på kärlek och sex.

• Anonym (Kille)

Äh. Vad gör det om det pratas öppet? Inspirera andra att våga testa saker. Kolla på porr och få inspiration om ställningar o saker att testa. Dö inte nyfiken. Kommer en tid när man är för gammal för att orka hitta på saker sexuellt. Viljan finns men möjligheterna finns inte så passa på så länge du orkar i samtal o praktik

• Fjäril kär

Och ändå märkligt nog finns det så många som inte har en aning om hur sex fungerar eller hur man kommunicerar sin lust till en partner.... 

Tvärtom tycker jag att man ska prata MER sex i syfte att undervisa och upplysa. Tänk så många fler glada och lyckliga par det skulle finnas . 

• Anonym (Kalle)
    Fjäril kär skrev 2024-12-24 17:06:16 följande:

Och ändå märkligt nog finns det så många som inte har en aning om hur sex fungerar eller hur man kommunicerar sin lust till en partner.... 

Tvärtom tycker jag att man ska prata MER sex i syfte att undervisa och upplysa. Tänk så många fler glada och lyckliga par det skulle finnas . 

Håller med. Men man kan diskutera HUR man pratar om sex.
Svar på tråden Pratas det för mycket om sex?