• Anonym (Anna)

Det här med att ”älta”

Lagt ned 6 år, och kärlek, mig själv och skapandet av familj ,ett barn med i bilden.
    han väljer att skilja sig och flytta . Menar på att vi är för olika och slösar varandras tid. Ville aldrig lösa några bråk eller ta ansvar för relationen. 

jag är ledsen och ältar detta från morgon till kväll i mitt huvud. Gör allt jag kan för att må bra men det är som att hjärnan lever sitt eget liv. jag kan inte acceptera det. Jag är så arg och ledsen. Och sen att bara ha min 4-åring på halvtid gör mig också knäpp .

jag känner att det är så onaturligt att splittras såhär. Men överallt ser man hur vanligt det är med separationer . Och detta påtalar exet hel tiden också. Att det inte ? är så farligt? och ?gå vidare?.

ältar att han hela tiden snackade om hur vackert det är med familjen , äktenskap etc. Men uppenbarligen inte med mig. 

hur går man vidare!?

• Svar på tråden Det här med att ”älta”
  • Anonym (Drömmen om en kollega)

Jag är i en väldigt lik situation där min partner inte tycker det är så farligt att gå isär och jag går sönder inombords. Sörjer att vi inte kan vara tillsammans för barnet. 

• Anonym (samma)

Är i samma situation, fast 3 barn och 12 års äktenskap. 

Plötsligt skulle han bo själv...

Jag ältar detta hela tiden för mig själv och drömmer att han ångrar sig. 

Familjelivet som man satsade allt för och så gör han så här...

Känner igen det där med barnen vv....min yngsta är 4,5 och man missar så mycket...är arg, ledsen, besviken och förtvivlad.

Det värsta är att han sa att han vill bo själv med äldsta barnet har berättat att det varit en tjej där på besök...så han dejtar...

Det här ältandet förgör en...

• Lynx123

Ältande är överdjävligt och ibland måste man helt enkelt söka hjälp. På sätt och vis är det bra att det skedde tidigt för barnets skull men såklart synd att era skillnader inte bearbetades innan ni bestämde er för att starta familj. Men nu är det som det är och du behöver jobba på självkänslan.

• Studentpappa
    Anonym (samma) skrev 2024-12-25 02:34:05 följande:

Är i samma situation, fast 3 barn och 12 års äktenskap. 

Plötsligt skulle han bo själv...

Jag ältar detta hela tiden för mig själv och drömmer att han ångrar sig. 

Familjelivet som man satsade allt för och så gör han så här...

Känner igen det där med barnen vv....min yngsta är 4,5 och man missar så mycket...är arg, ledsen, besviken och förtvivlad.

Det värsta är att han sa att han vill bo själv med äldsta barnet har berättat att det varit en tjej där på besök...så han dejtar...

Det här ältandet förgör en...

Att han vill ha fett på sylen som singel är väl ingen direkt skräll. Däremot kan man väl sköta den biten när inte barnen är hemma..
    Ride it like you stole it
  • Anonym (samma)
    Studentpappa skrev 2024-12-25 07:22:00 följande:
    Att han vill ha fett på sylen som singel är väl ingen direkt skräll. Däremot kan man väl sköta den biten när inte barnen är hemma..
    Det var dotterns första vecka hos honom, hon skulle få se sitt rum och det var ju en total omställning för henne...

Jag misstänker att han planerade detta. Dottern skulle berätta för mig att det satt en tjej där i soffan med pappa...göra mig svartsjuk...

(Okänsligt och uppenbart. Man bjuder inte hem Tinder-dejter i hemmet framför ens barn. Ska inte kapa tråden men om trådstartaren vill älta så skicka en DM så kan vi älta tillsammans...jag är en bra lyssnare. ) 
  • Studentpappa
    Anonym (samma) skrev 2024-12-25 13:47:40 följande:
    Det var dotterns första vecka hos honom, hon skulle få se sitt rum och det var ju en total omställning för henne...

Jag misstänker att han planerade detta. Dottern skulle berätta för mig att det satt en tjej där i soffan med pappa...göra mig svartsjuk...

(Okänsligt och uppenbart. Man bjuder inte hem Tinder-dejter i hemmet framför ens barn. Ska inte kapa tråden men om trådstartaren vill älta så skicka en DM så kan vi älta tillsammans...jag är en bra lyssnare. ) 
    Nej att blanda in barnen i sådant kan jag inte förstå. Sen kan jag heller inte förstå vilket bottenskrap som kan vara intresserad av att åka hem till någon på en första dejt som har barnen hemma.
    Ride it like you stole it
  • Anonym (Annica)

Du skriver att "du gör allt för att må bättre". Vad är det du redan gör? (Så vi kan tipsa om vad nästa steg kan vara)

Svar på tråden Det här med att ”älta”