• Anonym (Nr1)

Lättkränkta kvinnor på FL

Jag har en tråd ute om kort kjol. Jag skrev att det är sexigt. Då blir en kvinna väldigt arg på mej. Får jag inte tycka det som man, att det är sexigt när kvinnor har kort kjol?

• Svar på tråden Lättkränkta kvinnor på FL
  • Anonym (Nr0)

Skillnad på att tycka något och att starta en tråd och börja fråga kvinnor om hur deras korta kjolar ser ut. Det är creepy af. Dessutom skulle jag säga att korta män på FL är betydligt mer lättkränkta än kvinnor.

• Anonym (Skärp dig)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-12-25 22:37:31 följande:
    Lättkränkta kvinnor på FL

Jag har en tråd ute om kort kjol. Jag skrev att det är sexigt. Då blir en kvinna väldigt arg på mej. Får jag inte tycka det som man, att det är sexigt när kvinnor har kort kjol?

Problemet ligger i att du sexualiserade ett inlägg och en kvinna som uppenbarligen inte ämnade något sexuellt med sin text. Sluta med det för du är respektlös. Och detta är dessutom ett familjeinriktat forum och inte din privata sexchatt.
  • Anonym (Kalle)

Det är helt ok att tycka det. Det visar dock på ordentlig social inkompetens att dra sina sexuellla preferenser i ett allmänt forum. Brist på hyfs med enklare ord. Något mer du undrar över?

• Anonym (Patricia)

Jo om hon själv tyckte det.  

Men nu var hon oerhört obekväm med just den specifika kjolen hon berättade om och då är det självklart dålig smak att tycka det är sexigt.  Du förminskade ?ennes upplevelse av en obekväm situation.  Det är inte sexigt. 

• Fjäril kär

Lättkränkta kvinnor?

Snarare du som är lättkränkt av att en slemmig kommentar inte fick applåder 

• Anonym (Nr1)
    Skönt att ni är rörande överens. Inte så vanligt här på FL?
  • Anonym (Nr0)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-12-25 22:49:24 följande:
    Skönt att ni är rörande överens. Inte så vanligt här på FL?
    Jättevanligt när det gäller dina inlägg.
  • Anonym (Nr1)
    Anonym (Nr0) skrev 2024-12-25 22:51:36 följande:
    Jättevanligt när det gäller dina inlägg.
    Och dina inlägg? Sympatiska och trevliga. Om du vill vara en bror duktig, kan du väl åtminstone göra egna trevliga inlägg, och visa hur det ska vara.
  • Anonym (A)
    Fjäril kär skrev 2024-12-25 22:46:02 följande:

Lättkränkta kvinnor?

Snarare du som är lättkränkt av att en slemmig kommentar inte fick applåder 

Håller med
  • Lynx123

Nu har du förhoppningsvis lärt dig skillnaden mellan att tycka en sak och att skriva creepy inlägg om det. Handlar inte om lättkränkthet utan om social intelligens.

• Anonym (Nr1)

Anmäl mej till FL. Har fått mina inlägg bortplockade många gånger. Men senast idag, skrev FL till mej via Mail, att det var länge sedan jag gjorde ett inlägg. Och då gjorde jag det?

• Anonym (Nr0)
    Anonym (Nr1) skrev 2024-12-25 23:07:41 följande:

Anmäl mej till FL. Har fått mina inlägg bortplockade många gånger. Men senast idag, skrev FL till mej via Mail, att det var länge sedan jag gjorde ett inlägg. Och då gjorde jag det?

Att FL skickar ut AUTOMATISKA mejl till ALLA som inte varit inloggade på ett tag, innebär INTE att du inte har ansvar för vad du skriver.
  • Fjäril kär
    Anonym (Nr1) skrev 2024-12-25 23:07:41 följande:

Automatiska mail som alla medlemmar får . Jag skriver dagligen och ändå får jag samma mail.. 

Och att man kan skriva inlägg betyder inte att man måste vara en rövhatt . 
  • Anonym (Peter)

Du visar på social inkompetens och framstår som sexistisk och korkad.Du ska vara glad att inte fler skällde på dig.

• Anonym (Arg)

Så en enda kvinna blev arg. Oj vilket trauma för dig!

Måste varenda kvinna hålla med dig för att du inte ska bli kränkt?

På forum händer det ofta att man inte håller med varandra, det är lite en del av grejen med diskussioner. 

• Anonym (inte hon utan du!)

Men det är ju du som är lättkränkt här, du fick mothugg i den andra tråden och då blev du kränkt!
    Kvinnan du svarade om kort kjol var inte kränkt bara för att hon skrev att du svarade idiotiskt det är inte samma som bli kränkt däremot uppträder du kränkt som måste skriva om hennes svar!

Svar på tråden Lättkränkta kvinnor på FL