• Anonym (Medicin)

ADHD-medicin. Biverkningar mot kvällen?

Börjat med Concerta 18mg. Känner ingen effekt av mer fokus eller att ta tag i saker och inga biverkningar första timmarna. Men mot eftermiddagen får jag ordentlig frossa och känner mig lite konstig typ. 

Är det normalt efter flera timmar? 

• Svar på tråden ADHD-medicin. Biverkningar mot kvällen?
  • Freddie K

18 mg är den minsta mängden. När jag hade Concerta hade jag 96 mg, tror jag det var, men den funkade inte för mig så jag fick Ritalin, men nu har jag Elvanse. Har du svårt att sova på kvällen och så?

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (f)

Jag kan få lite ångest när den går ur mot kvällen. Aldrig frossa

• Anonym (Medicin)
    Freddie K skrev 2024-12-27 14:58:25 följande:

18 mg är den minsta mängden. När jag hade Concerta hade jag 96 mg, tror jag det var, men den funkade inte för mig så jag fick Ritalin, men nu har jag Elvanse. Har du svårt att sova på kvällen och så?

Har vanligtvis inte svårt att sova om kvällarna utan medicin. Somnar väldigt fort. Nu hade jag lite svårt att komma till ro, nästan som att jag druckit energidricka lite för sent på kvällen. Har provat Elvanse men redan på lägsta dos blev jag hög. 
  • Anonym (Medicin)
    Anonym (f) skrev 2024-12-27 15:01:18 följande:

Jag kan få lite ångest när den går ur mot kvällen. Aldrig frossa

Har precis börjat så det försvinner väl snart + att jag kanske får mer effekt. Nu känner jag inget under dagen. Ger noll effekt. Lika trög och seg som innan.
Svar på tråden ADHD-medicin. Biverkningar mot kvällen?