• Anonym (Lolita)

Varför tillåts kvinnohataren att skriva?

Jag tycker att han drar ner stämningen på detta forum. Han skriver den ena tråden efter den andra om hur odugliga vi kvinnor är. Han fördömer och kritiserar och anser att vi kvinnor förstör hela samhället. Den ena tråden efter den andra. Av någon anledning så lägger han all sin tid och energi på att skriva dessa inlägg, och det gäller även Flashback. Där kan man läsa precis samma inlägg, så till slut känner man igen honom. De tillför inget, och passar inte på ett forum om familjeliv. 

Detta är ett fritt land, och man kan skriva vad man vill. Men han verkar njuta av att göra oss upprörda, och skriver sedan inte några inlägg utan försvinner.  

• Svar på tråden Varför tillåts kvinnohataren att skriva?
  • Anonym (Vs Ion)
    Anonym (Provokation) skrev 2024-12-30 16:35:23 följande:
    Det finns mycket fina män ute i verkligheten och min man är en av dem. Därför blir jag bestört över hur många män som samlas här som vill begränsa kvinnors rättigheter. Jag vet att alla män på forumet inte är bakåtsträvande, användaren Peter är en användare jag uppskattar på forumet som att nämna en av de bra. 
    Och hur vet du om "Peter" är en kvinna egentligen?
    Hur vet du om "Peter" låtsas som han är för kvinnors rättigheter när det passar honom bra? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Vs Ion) skrev 2024-12-30 20:49:47 följande:
    Då borde det handla om manshat istället. 
    Syftet var att kvinnor skulle få bättre valmöjligheter på bekostnad av männens autonomi.
    Kvinnohat är bara när det handlar om att män ska få andra valmöjligheter än kvinnor, inte när man kritiserar fördelar som kvinnor har. 
    På bekostnad av männens autonomi, seriöst.
  • Anonym (A)
    Anonym (A) skrev 2024-12-30 21:01:55 följande:
    Glömde, vilka fördelar har kvinnor?
  • Anonym (Vs Ion)
    Anonym (A) skrev 2024-12-30 21:01:55 följande:
    Så du menar att "kvinnohat" är inte när någon kritiserar fördelar som kvinnor har? 
  • Anonym (A)
    Anonym (Vs Ion) skrev 2024-12-30 21:03:49 följande:
    Så du menar att "kvinnohat" är inte när någon kritiserar fördelar som kvinnor har? 
    På bekostnad av män, menar du att män skulle få det sämre då, på vilket vis?
  • Anonym (Ion)
    Anonym (Vs Ion) skrev 2024-12-30 20:54:53 följande:
    Och hur vet du om "Peter" är en kvinna egentligen?
    Hur vet du om "Peter" låtsas som han är för kvinnors rättigheter när det passar honom bra? 
    Jag gissar att du föreställer dig vara någon annan. Denna karaktär brukar skickas in när någon i tråden vill kväva diskussionen har jag märkt.
  • Wildcat6996

Varför måste vi hata varandra alls? 

Erkänner att jag inte gillar en del kvinnor, lika väl som en del kvinnor inte gillar mig. Inget konstigt med det! Kan oftast refereras till nåt så enkelt som personkemi. 

Men varför gå så långt som att hata? 

Har blivit "gammal" nog för att fatta:

Släpp bara istället. Slösa inte energin. Tjafset löser aldrig nåt ändå! 

Föredrar att älska en kvinna, innerligt djupt. När allt stämmer och är rätt! 

Nej är ingen "Love & Peace mupp". 

Bara en man som bryr mig och uppskattar Äkta kärlek! (det går att vara manlig ändå!)

Sköt om er alla Hjärta

• Anonym (Mannen)

Jag ser nästan inget hat eller mobbing på FL. Folk har olika åsikter, tjafsar lite ibland och fastnar i framförallt genusfrågor. Men hat och mobbing!? Nädu, det ser jag inte. Det används alldeles för starka ord.

Kan någon länka eller visa på detta hat/mobbing?

• Anonym (Peter)
    Anonym (Vs Ion) skrev 2024-12-30 20:51:11 följande:
    Och hur ser männens autonomi ut just nu?
    Har männen det bättre än kvinnorna i allmänhet?
    Vad menar du med vår autonomi? Vad saknar du?
  • Anonym (U)
    Anonym (Vs Ion) skrev 2024-12-30 20:49:47 följande:
    Då borde det handla om manshat istället. 
    Syftet var att kvinnor skulle få bättre valmöjligheter på bekostnad av männens autonomi.
    Kvinnohat är bara när det handlar om att män ska få andra valmöjligheter än kvinnor, inte när man kritiserar fördelar som kvinnor har. 
    Ja, det är väl begränsande för männens autonomi om kvinnor inte ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
    Det är väl det du far efter i den här tråden också, eller hur?
  • Anonym (A)
    Anonym (U) skrev 2024-12-30 23:28:26 följande:
    Ja, det är väl begränsande för männens autonomi om kvinnor inte ställer upp på sex trots att de helst sluppit?
    Antar att det är precis det.
  • Anonym (Peter)
    Anonym (U) skrev 2024-12-30 23:28:26 följande:
    Min kroppsliga autonomi har inget att göra med att knulla folk mot deras vilja. Stört att en del tänker så.
  • Tecum
    Anonym (Ion) skrev 2024-12-30 20:40:14 följande:
    Jo, man kan förminska kvinnohat på det viset, i företeelsen att 90% är kvinnohat, 10% är manshat. (Grova drag) Ska man då svepande föreställa att hat existerar så försöker man maskera kvinnohatet. Varför inte konfrontera hatet där man ser det, i stället för att använda (manshat) som ett argument till att ignorera kvinnohatet?

Det vi egentligen diskuterar över som jag förstår är huruvida har ska ignoreras eller konfronteras. Jag är av den uppfattningen att hat aldrig ska ignoreras, inte pga hataren utan pga mottagaren. Vem som står bakom hatet är helt ointressant. Sen kan du själv välja att sitta tyst. Men jag anser då att det är ett accepterande av hatet. Det någon åtminstone inte borde göra är att konfrontera de som reagerar på hatet om man säger sig vara mot hat.Då kan man tycka att samma sitta-tyst-taktik borde finnas även där.
    Till viss del diskuterar vi hur "hat" ska hanteras, men framför allt diskuterar vi vad som kan betraktas som hat. Där finns en stor skillnad. Jag försöker konfrontera det jag kalla hat om jag ser de trådarna. Som när någon påstår att kvinnor över 40 aldrig kan attrahera en man. Det är visserligen korkat och fel, men är nedlåtande och påverkar osäkra kvinnor då många har hjärnspöken angående sitt utseende. Medan en tråd som vill dela ut kvinnor till män bara är trams.

Sen anser jag att det är extremt viktigt vem som skriver hattråden och hur den är formulerad. En uppenbar trolltråd får ingen acceptans och påverkar inte utan har snarare motsatt effekt. Medan en välskriven och till synes seriös tråd med ett inlindat budskap är mångdubbelt farligare. Och där skribenten har laddat upp med argument för att försvara sitt påstående.

Tycker du att jag konfronterat dig på ett obehagligt sätt? Jag tycker att jag försvarat mig mot anklagelser om kvinnohat och försökt vara så seriös som möjligt. Men i så fall ske jag sluta svara på dina inlägg.

Vi får nöja oss med att vara överens om att vi inte är överens.
  • Anonym (A)
    Anonym (Peter) skrev 2024-12-30 23:45:12 följande:
    Min kroppsliga autonomi har inget att göra med att knulla folk mot deras vilja. Stört att en del tänker så.
    Obegripligt att någon tänker så.
  • Anonym (Ion)
    Tecum skrev 2024-12-31 16:03:57 följande:
    Till viss del diskuterar vi hur "hat" ska hanteras, men framför allt diskuterar vi vad som kan betraktas som hat. Där finns en stor skillnad. Jag försöker konfrontera det jag kalla hat om jag ser de trådarna. Som när någon påstår att kvinnor över 40 aldrig kan attrahera en man. Det är visserligen korkat och fel, men är nedlåtande och påverkar osäkra kvinnor då många har hjärnspöken angående sitt utseende. Medan en tråd som vill dela ut kvinnor till män bara är trams.

Sen anser jag att det är extremt viktigt vem som skriver hattråden och hur den är formulerad. En uppenbar trolltråd får ingen acceptans och påverkar inte utan har snarare motsatt effekt. Medan en välskriven och till synes seriös tråd med ett inlindat budskap är mångdubbelt farligare. Och där skribenten har laddat upp med argument för att försvara sitt påstående.

Tycker du att jag konfronterat dig på ett obehagligt sätt? Jag tycker att jag försvarat mig mot anklagelser om kvinnohat och försökt vara så seriös som möjligt. Men i så fall ske jag sluta svara på dina inlägg.

Vi får nöja oss med att vara överens om att vi inte är överens.
    Varför betraktar du inte en tråd som handlar om att kvinnor över 40 aldrig kan attrahera en man som en trolltråd? Tycker det är en ganska uppenbar trolltråd. sen så brukar det finnas element i sådana trådar som är hatiska som jag inte klassar som troll utan vanliga kvinnohatare. Det är såna som i princip alla borde konfrontera. Finns en hel del i forumet.
  • Tecum
    Anonym (Ion) skrev 2025-01-01 17:17:07 följande:
    Varför betraktar du inte en tråd som handlar om att kvinnor över 40 aldrig kan attrahera en man som en trolltråd? Tycker det är en ganska uppenbar trolltråd. sen så brukar det finnas element i sådana trådar som är hatiska som jag inte klassar som troll utan vanliga kvinnohatare. Det är såna som i princip alla borde konfrontera. Finns en hel del i forumet.
    Givetvis är det en trolltråd på så vis att den är tydligt felaktig. MEN... den är på en nivå nära enskilda kvinnor med dåligt självförtroende och kroppsnoja. En del av ett mönster att skriva nedlåtande om kvinnor.
  • Anonym (Ion)
    Tecum skrev 2025-01-01 19:57:24 följande:
    Givetvis är det en trolltråd på så vis att den är tydligt felaktig. MEN... den är på en nivå nära enskilda kvinnor med dåligt självförtroende och kroppsnoja. En del av ett mönster att skriva nedlåtande om kvinnor.
    På samma sätt som de andra kvinnohatstrådarna.
Svar på tråden Varför tillåts kvinnohataren att skriva?