Anonym (Frö) skrev 2024-12-28 17:26:59 följande:
Vad spännande med första graviditeten ❤ Det här är min andra men man känner sig inte lugnare för det 🙈 Jag tycker det låter som du inte behöver oroa dig, när det är så sparsamt. Läste nånstans att nästan 40% upplever en lättare blödning någon gång innan v20, men man blir ju inte lugnare för det när man är mitt i det 😣
Min mensvärk är över nu, det molar bara lite då och då. Och jag blöder bara pyttelite, det är mest genomskinligt slem 🤔
Ja det är jättespännande! Och vi är egentligen så himla glada 🥹 ja jag har läst samma, att de är vanligt med blödning första tiden, jag tror de är kombinationen med den molande värken som var så stark då som skrämmer mig, och att den nu har avtagit? hade ont i ländryggen också, de är dock kvar men inte alls lika mkt.
Drar mig precis som du från att ta ett gravtest till, vet inte om jag vågar se resultatet 🙈 sen, även om de är starkt vet jag inte om man vågar lita på det ändå, de kan ju hålla i sig flera veckor. Typiskt att gå igenom denna perioden nu med alla röda dagar och ingen gyn som vill ta emot än 😩😅