• Anonym (Joel)

Hur får jag tillbaka henne?

För ett oar år sedan dejtade jag världens finaste kvinna. Hon bor en bit bort men vi sågs trots avståndet flera gånger en sommar. Jag hade mkt omkring mig då och prioriterade inte att träffas alltid. Sen hörde Hon av sig och ville avsluta vårat dejtande. Hon skrev då att hon kände att jag inte hade så mkt intresse utan prioriterade min båt mer än henne. Men jah va ju tvungen att få färdigt den. Jag var dessutom mitt uppe i att hjälpa min mamma att flytta så jag kunde inte ses. Försökte förklara men hon skrev att det inte spelade någon roll utan att det va bättre att vi avsluta och hördes som vänner istället. 

Jag gjorde färdigt allt och bad henne om att ses. Hon ville inte ses utan tyckte avståndet och allt ställde till det för mkt. 
    Jag skrev att jag kan åka till henne, hon behöver ju inte åka hit var gång. Jag bönade och bad men så blir hon sur och skriver att jag måste lugna mig för vi bara setts 3 gånger. Men vi skrev en hel sommar och allt kändes så rätt. Jag hade glömt att fråga vad hennes barn hette skrev hon nu sist jag kontaktade henne. Jag har pressat henne på intima bilder. Jag har bett om ursäkt och vill få em chans att bättre mig. Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Hur får jag tillbaka henne?
  • Anonym (Joella)
    Anonym (Joel) skrev 2024-12-29 16:40:02 följande:
    Jag skrev på snap och förklarade hur jag kände igen. Detta hände för några månader sedan. Inga bilder utan bara mina känslor 
    Och varför tror du att hon skärmdumpade det du skrev? Jag kan inte se någon annan anledning än polisanmälan. För att visa att du inte lämnar henne ifred.
  • fornminne
    Anonym (Joel) skrev 2024-12-29 16:47:38 följande:
    Är väl inget respektlöst med att skriva till någon vad man känner om det är bra känslor 
    Jo, om personen inte vill ha kontakt med en, är det respektlöst.

Du respekterar inte hennes önskan att få vara ifred.

Jag tror inte alls att hon är ointresserad för att hon är sårad. Hon säger det du vill höra, förutom det enda hon inte kan ge dig: En ny chans.

Jag tror att hennes känslor försvann när hon insåg att ni inte är kompatibla. Du hade mycket annat och gjorde inte nödvändigtvis fel. Hon kanske blev besviken, men ni träffades bara några få gånger. Hon kände väl att det var dags att gå vidare. 

De känslor hon hade för dig, har hon inte längre. Att du vägrar acceptera det, gör henne garanterat ännu mer avogt inställd till dig. Jag tror inte att hon ens vill vara vän med dig, hon säger nog bara så för att vara snäll eller för att inte reta upp dig.
    Förmodligen skulle ingen bli gladare än hon om hon slapp dig helt och hållet.

Hade hon fortfarande haft känslor för dig, hade hon gett dig en ny chans. Du kanske inte prioriterade henne tillräckligt när ni sågs, men det är knappast oförlåtligt.

Men hon vill inte ha dig. Vad är det du inte fattar?
  • Anonym (korven)

Hade jag varit du hade jag legat lågt en månad eller kanske tom två. Sedan hade jag försökt ett sista varv efter lite paus. Då kanske hon är öppen för att försöka.

Men här och nu: ligg lågt!

• Anonym (Anna)
    Anonym (korven) skrev 2024-12-29 18:46:08 följande:

Hade jag varit du hade jag legat lågt en månad eller kanske tom två. Sedan hade jag försökt ett sista varv efter lite paus. Då kanske hon är öppen för att försöka.

Herregud, så gränslöst och respektlöst. 
  • Anonym (Joel)
    Anonym (korven) skrev 2024-12-29 18:46:08 följande:

Är detta jag testat nu i omgångar. När det går några månader så skriver jag till henne. Då svarar hon alltid i början på frågan om hur hon mår och sånt. Sen spårar hon alltid. Hon frågar inte mig tillbaka hur jag mår men jag tänker att hon såklart är irriterad på mig för att jag inte prioriterade henne. Men när jag skriver sen om nått om oss så brukar hon sluta svara eller bli arg. Så nu har jag inte kontaktat henne sedan i somras. Tänker att jag kan vänta längre nu innan ett sista försök...
  • fornminne
    Anonym (Joel) skrev 2024-12-29 18:54:50 följande:
    Är detta jag testat nu i omgångar. När det går några månader så skriver jag till henne. Då svarar hon alltid i början på frågan om hur hon mår och sånt. Sen spårar hon alltid. Hon frågar inte mig tillbaka hur jag mår men jag tänker att hon såklart är irriterad på mig för att jag inte prioriterade henne. Men när jag skriver sen om nått om oss så brukar hon sluta svara eller bli arg. Så nu har jag inte kontaktat henne sedan i somras. Tänker att jag kan vänta längre nu innan ett sista försök...
    Du ska inte göra ett sista försök. Du har redan testat flera gånger och ska lämna henne ifred!

Om nu detta inte är en trolltråd...
  • Anonym (Joella)
    Varför tror du att hon skärmdumpade dina försök?
  • Anonym (Joel)
    Anonym (Joella) skrev 2024-12-29 19:11:55 följande:
    Varför tror du att hon skärmdumpade dina försök?
    Jag vet inte. Hon blev sur som vanligt. Det går över efter ett tag. Nu blockade Hon mig ju så jag kan inte skriva. Sms svarar hon aldrig på. Vill inte rota för mkt men tänker att jag vill förkala mig på kått sätt. Det är inte meningen att göra henne sur. Men är så mkt jag vill få ut mig. Därför blir det att allt kommer när jag får kontakt
     Fattar det blir dumt
  • Anonym (korven)
    Då får du nog inse att detta inte är en kontakt som kommer ge dig en harmonisk relation om du redan försökt fler gånger och det spårat ur. Avsluta det, du kan uppnå något bättre med någon annan.
  • Anonym (M)
    Anonym (Joel) skrev 2024-12-29 19:27:56 följande:
    Jag vet inte. Hon blev sur som vanligt. Det går över efter ett tag. Nu blockade Hon mig ju så jag kan inte skriva. Sms svarar hon aldrig på. Vill inte rota för mkt men tänker att jag vill förkala mig på kått sätt. Det är inte meningen att göra henne sur. Men är så mkt jag vill få ut mig. Därför blir det att allt kommer när jag får kontakt
     Fattar det blir dumt

En normal person inser att det är kört när någon inte svarar på mess och blockar en. Du beter dig obehagligt och stört.

Känslor förändras. Hon har absolut inga skyldigheter gentemot dig för att hon en gång i tiden var intresserad. Hon är inte det längre. Det är över, slut, finito. 

Det enda du uppnår med dina trakasserier är att du stressar henne och får henne att känna obehag. 

Du måste få in det i din skalle innan du blir polisanmäld, även om du förtjänar det vid det här laget.

Det är inte bara innehållet i meddelandena utan frekvensen och mängden av ovälkomna kontaktförsök som kan leda till åtal.

Det finns absolut ingen annan anledning till att skärmdumpa meddelanden än att samla bevis. 

• Anonym (Joella)
    Anonym (Joel) skrev 2024-12-29 19:27:56 följande:
     Fattar det blir dumt
    Nej, du verkar inte fatta. Stalkers brukar inte göra det.
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Joel) skrev 2024-12-28 22:39:56 följande:
    Jag skriver ur mitt perspektiv och bill vara ärlig. Jag har gjort fel mot henne och tar på mig det. Jag vill bara ha råd om vad jag kan göra för att få en ny chans. Jag har inte skött mina kort rätt. Jag kan inte släppa henne. Hon har påpekat alla dessa fel hos mig och därför är jag ärlig med dem
    Sköt dina kort rätt och släpp henne. Gör om gör rätt. Prioritera hennes behov framför dina. Så kommer du vidare och får fler chanser. Jag förstår att hon blockar dej, då du inte lärt din läxa. Det är obehagligt när någon fortsätter tjata när budskapet är NEJ. 
  • Anonym (Volvo)

Det verkar som att detta blivit en fix idé hos dig som du fastnar i .

Och denna maniska besatthet gör att din hjärna hittar på sanningar som inte finns 

Har du någon diagnos eller nåt som gör att du inte klarar av att släppa taget och förstå sanningen? Bipolär? Autism? 

Svar på tråden Hur får jag tillbaka henne?