• Anonym (Acceptera aldrig)

En uppmaning till er som blir utsatta för näthat

Det går bra att ta skärmdumpar och anmäla till Polisen så samarbetar Polisen med Familjeliv. 

• Svar på tråden En uppmaning till er som blir utsatta för näthat
  • Anonym (lol)
    Tyra myra skrev 2024-12-30 21:25:51 följande:

Vill bara upplysa om att polisen har civilanställda som bland annat har som  uppgift att beivra näthat. 

Knappast uppenbara provocerande troll på FL. Möjligtvis Vimmerby men han är en annan historia..
  • Tyra myra
    Anonym (lol) skrev 2024-12-30 21:30:13 följande:
    Knappast uppenbara provocerande troll på FL. Möjligtvis Vimmerby men han är en annan historia..
    Säger inte att det är speciellt ofta förekommande här men i de fall det skulle gå helt överstyr så finns möjligheten. Kanske kan detta hålla de värsta borta
  • Anonym (Coco)

Det vore bra om polisen tog tag i kvinnohatande män men jag tror inte det prioriteras.

• Anonym (Coco)
    Anonym (lol) skrev 2024-12-30 21:30:13 följande:
    Är det han med bloggen? Otäck.
  • Anonym (Tips)
    Tyra myra skrev 2024-12-30 21:25:51 följande:

Vill bara upplysa om att polisen har civilanställda som bland annat har som  uppgift att beivra näthat. 

Definiera näthat?

Näthat är inte att man tycker olika eller att man råkar generalisera kvinnor som grupp. Näthat är betydligt grövre än vad vissa något dramatiskt försöker få det till här på FL.

Om man tror att polisen kommer blanda sig i diskussionerna på FL så får man nog leva vidare i sina fantasier.
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Coco) skrev 2024-12-30 22:04:07 följande:

Det vore bra om polisen tog tag i kvinnohatande män men jag tror inte det prioriteras.

Du tror inte att polisen kommer göra en drive och åka runt och hämta upp män som skriver inlägg på familjeliv och generaliserar i genusfrågor? 
  • Anonym (Acceptera aldrig)
    Anonym (Tips) skrev 2024-12-30 22:49:02 följande:
    Definiera näthat?

Näthat är inte att man tycker olika eller att man råkar generalisera kvinnor som grupp. Näthat är betydligt grövre än vad vissa något dramatiskt försöker få det till här på FL.

Om man tror att polisen kommer blanda sig i diskussionerna på FL så får man nog leva vidare i sina fantasier.
    https://polisen.se/utsatt-for-brott/polisanmalan/hat-hot-och-vald/nathat/
  • Anonym (Underlig debatteknik)
    Anonym (Tips) skrev 2024-12-30 22:54:48 följande:
    Du tror inte att polisen kommer göra en drive och åka runt och hämta upp män som skriver inlägg på familjeliv och generaliserar i genusfrågor? 
    Var skrev personen det? Det är bara du som pratar om män som generaliserar i genusfrågor. Och att göra en drive.
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Underlig debatteknik) skrev 2024-12-30 23:02:05 följande:
    Var skrev personen det? Det är bara du som pratar om män som generaliserar i genusfrågor. Och att göra en drive.
    Har följt aktuella trådar där det pratas om kvinnohat. Definitionen är dock vag över vad som egentligen kan anses vara hat. Men även allmän mobbing har också diskuterats på forumet.
    Anonym (Tips) skrev 2024-12-30 23:10:33 följande:
    Har följt aktuella trådar där det pratas om kvinnohat. Definitionen är dock vag över vad som egentligen kan anses vara hat. Men även allmän mobbing har också diskuterats på forumet.
    Jaha, men det var inte det jag frågade. Jag frågade var personen skrivit om män som generaliserar i genusfrågor.
  • Anonym (Tips)
    Anonym (Underlig debatteknik) skrev 2024-12-30 23:17:45 följande:
    Jaha, men det var inte det jag frågade. Jag frågade var personen skrivit om män som generaliserar i genusfrågor.
    Vilken underlig debatteknik du har.
    Anonym (Tips) skrev 2024-12-30 23:23:29 följande:
    Vilken underlig debatteknik du har.
    Nåja. Det är inte jag som hittar på egna argument från andra trådar och sedan applicerar dem på andra användare för att förminska dem.
Svar på tråden En uppmaning till er som blir utsatta för näthat