• Anonym (Socialkille)

Hur man hittar vänner i landskrona

Jag har bott några år nu i staden landskrona och det känns ibland ensamt.Är 38 år och älskar mitt jobb, träning och allt jag byggt upp runt om mig. Men en sak har alltid saknats, vänner. Tänkte höra om någon vet var man kan lära känna nya människor någonstans. Jobbar i stan men känner inte så många utanför jobbet nämligen. Någon som vet eller någon som. Vet hur man får möjlighet att träffa andra?

• Svar på tråden Hur man hittar vänner i landskrona
  • Anonym (123)

Har för mig att där är nyligen öppnad något som heter "Fabriken" såg reklam där från- där finns väl mycket. Möjlighet att sjunga Kareoke, spela biljard, shuflebord och sen byggs där väl en Bowlinghall.

Där är många pubar överallt runt 'Torget. i alla riktningar.
    Går man ut på det. Så är det en bra början.

Sen söker sig annars många, många går inte alltid ut just i Landskrona som jag förstår det. Jag pratar med många som istället söker sig och går ut i Helsingborg mer för att resan fram o tillbaka också blir en del av tiden man hittar på något, att man snarare annars åker bort för att gå ut och hänga tillsammans på annan ort..
    Synd och där är kanske inte nödvändigtvis mer att hitta på där!?
    Men ja. Annars kolla där?

• Anonym (Tösen)

Nu bor inte jag i Landskrona, men generellt tycker jag att det bästa sättet att hitta vänner är att engagera sig lite extra i något intresse man har. Om man inte är den extroverta party-typen som hittar vänner överallt, vill säga. 

Tycker du om något djur, fotografering, konst...? Då kan man ju börja där. Gå med i en klubb eller gå en kurs, eller börja som volontär för någon ideell förening eller hjälpverksamhet. Sen är ju Landskrona en förhållandevis liten stad, så om du inte lyckas där finns det ju en uppsjö av aktiviteter i Lund, Malmö eller Helsingborg. 

Svar på tråden Hur man hittar vänner i landskrona