• Anonym (Hon)

Han vill inte att jag har kontakt med hans familj

Vi separerade för drygt två år sedan och jag har haft minimal kontakt med dem sen dess, men på sistone har jag börjat sakna dem mer och mer och nu har vi börjat prata igen. Exmaken är arg över det och tycker att jag inte har med "hans familj" att göra. 

Hur resonerar ni? Det avgör jag väl ändå själv känner jag?

• Svar på tråden Han vill inte att jag har kontakt med hans familj
  • Anonym (Vera)

Hur länge var ni tillsammans? Har ni barn ihop?

• Raggartjejen
    Anonym (Vera) skrev 2025-01-01 22:06:55 följande:

Undrar jag också!
    Om ni var tillsammans länge och har barn så är det ok.
  • Anonym (Hon)
    Anonym (Vera) skrev 2025-01-01 22:06:55 följande:

Varför är det relevant?
  • Anonym (Vera)
    Anonym (Hon) skrev 2025-01-01 23:13:15 följande:
    Varför är det relevant?
    Därför det avgör om det är creepy eller inte.
  • Xenia
    Om ni har barn ihop är det rimligt att hans släkt vill ha kontakt med dem och därigenom med dig.

Om inte, tja, hans släktingar bestämmer själva vilka de träffar, och det gör du med. Men har du inga andra att umgås med, varför är de så viktiga för dig?

Är ni fiender så han tycker att de sviker honom om de träffar dig?
  • Xenia

Han vill kanske inte att du får veta vilka nya kvinnor han träffar. Han tycker inte om tanken att ni kanske diskuterar honom. Det är orsaken misstänker jag.

• Anonym (Nja)

Du får självklart ha kontakt med vem du vill men det verkar sjukt efterhängsamt att fortsätta hänga efter hans familj. Du verkar väldigt ensam, men du framstår som en rätt tragisk person på det där sättet.

Om ni har barn ihop så är det dock helt ok.

• Anonym (Hon)

Ser inte vad det spelar för roll om vi har barn och hur länge vi var tillsammans när både jag och de vill umgås.
    Men ja, vi har barn och var tillsammans i över femton år. Han träffade en ny innan vi ens flyttat isär, så jag vet mycket väl vem han träffar.

Klart jag har andra, men det ändrar inte att jag saknar de som var en del av min familj i många år.

Han är en elak person och det är orsaken till att han inte vill att jag har kontakt med dem.

• Raggartjejen
    Anonym (Hon) skrev 2025-01-02 17:13:05 följande:

Ser inte vad det spelar för roll om vi har barn och hur länge vi var tillsammans när både jag och de vill umgås.
    Men ja, vi har barn och var tillsammans i över femton år. 

Jo, det spelar roll!
    Om ni var tillsammans bara några månader och inga barn  så är det lite konstigt. 
    Men ni var tillsammans länge och har barn.
    Barnen träffar sina farföräldrar och då blir det naturligt att du får en relation också. 
Svar på tråden Han vill inte att jag har kontakt med hans familj