• Anonym (P)

Provokation eller?

Senaste tiden har min pojkvän betett sig väldigt skumt osv, så jag frågade honom om han har en annan tjej. Fick ett svar som var otroligt sårande och jag vet inte om han sade så med flit? Men det är inget man säger till en tjej man älskar eller så ligger något bakom. Han svarade mig att just nu har han ingen annan tjej men om han får för sig så kommer han säga till, sen lade han även till att han inte vet vad som kan hända nästa vecka.
    Är han redan otrogen eller svarade han så för att provocera mig?

• Svar på tråden Provokation eller?
  • Anonym (L)

Det låter som om han sa så för att han tycker att din anklagelse är fånig och förolämpande. 

Är du möjligen misstänksam och kontrollerande överlag? Har du frågat honom samma sak förut? 

Om han var en slipad player med flera kvinnor så skulle han ju inte säga det till dig. Han säger så för att det är absurt att säga en sådan sak. Det är sannolikt en pik eller ett skämt.

Vad menar du med att han beter sig skumt? 

• Anonym (xxx)
    Anonym (P) skrev 2025-01-02 13:01:37 följande:
    Provokation eller?

Senaste tiden har min pojkvän betett sig väldigt skumt osv, så jag frågade honom om han har en annan tjej. Fick ett svar som var otroligt sårande och jag vet inte om han sade så med flit? Men det är inget man säger till en tjej man älskar eller så ligger något bakom. Han svarade mig att just nu har han ingen annan tjej men om han får för sig så kommer han säga till, sen lade han även till att han inte vet vad som kan hända nästa vecka.
    Är han redan otrogen eller svarade han så för att provocera mig?

Svårt att veta, men det är väldigt respektlöst att säga så. Det gör man inte till någon man säger sig älska.
  • Anonym (anonym)

Tycker hans svar är väldigt respektlöst. Jag vet ju inte hur eran situation är. 

Jag personligen skulle ha tyckt frågan i sig är respektlös när jag aldrig någonsin skulle vara otrogen. Jag skulle istället ha uppskattat om då min sambo frågade hur jag mådde om det hade hänt något? Frågat varför personen känns så nerstämd. 

• Anonym (pragmatisk)

Det går ju inte att veta om man inte ser och hör personen säga det, vilken ton och vilken min de använder.

Har du anklagat honom för att ha andra tjejer 17 gånger redan och han verkligen inte har det så det kan det vara ett sarkastiskt/desperat svar, för att han känner sig attackerad av dig hela tiden och börjar tröttna.

Eller så är det kanske bara så att han är så kaxig att han svarar på det viset för att du ska känna dig lite osäker, och att han faktiskt inte är så engagerad i er realtion utan spanar efter alternativ om något erbjuds.

• Anonym (P)

Med skumt menar jag att han ljugit och inte prioriterat att ses med mig.

• Anonym (Rejält.)

Låter som att han tröttnat på dig. Rejält.

• Anonym (P)
    Anonym (Rejält.) skrev 2025-01-02 17:25:41 följande:

Låter som att han tröttnat på dig. Rejält.

:(
Svar på tråden Provokation eller?