• Anonym (Bella)

BF Augusti 2025 - vi som fick missfall :(

Sett att det är fler än jag som var med i gruppen BF Augusti 2025 som fått missfall. Skapar därför denna tråd för att vi ska kunna skriva av oss och ge varandra stöd. 

Några veckor efter att jag plussat fick jag fick en konstig liten blödning som ökade, träffade gynekolog en vecka före julafton som gjorde ultraljud och då såg man att "säcken" som allt växer i hade kollapsat :/ Fick förklarat för mig att det var  missfall. Vi hade försökt få vårt första barn med hjälp av medicinering (letrozol) då jag har PCOS. 

Nu har det gått två veckor och kroppen känns återställd men jag känner mig fortfarande ledsen och tom, deppig liksom. Känns jobbigt att "ladda om" om ni förstår hur jag menar efter så lång tids försök och sen slutar det så här. Såklart ger vi inte upp dock. Närmar så sakteliga 40 så är också stressad över tiden. 

Hur mår ni andra? <3 

• Svar på tråden BF Augusti 2025 - vi som fick missfall :(
  • Anonym (Bella)

(Man får så klart skriva i tråden även om man inte hade bf i aug 2025)

• Anonym (Rädd)

Jag var med i samma tråd. Mitt andra konstaterade MA igår, hade ett i slutet av september med som började på samma sätt (med rosa flytningar). Avstannat i samma vecka som sist, övertygad om att något är fel på mig.

Har ett barn sen tidigare med samma man så ska ju gå. Dock varit väldigt trött de senaste åren (onormalt) så kanske är något fel med sköldkörteln?

Har en tid idag hos min gynekolog så tänkte diskutera med honom då. Känns värdelöst just nu och så orättvist. Som att jag straffas för något jag gjort, vad hjälper det att kunna bli gravid, få se hjärtslag och hoppas om man sen får ett slag i ansiktet v 9 varje gång.

• Anonym (Bella)

Åh vad tråkigt, så orättvist. Känner lite så här också som att man blir straffad, har längtat efter barn så länge liksom. Har ju dock bara fått missfall en gång men tog tid att bli gravid. Måste va jättejobbigt att få två MA. Låter klokt att kolla sköldkörteln, om inte annat för att åtminstone utesluta att den inte påverkar. 

• Anonym (Tredje)

Hej! Hade bf i Juli 2025 så nästan augusti ändå :)

Fick ett MA i v10 i Juli 2024 med tvillingar som dött runt v7. Blev gravid i september igen, kände i början av december att magen slutat vara svullen. Fick komma på ul och japp bebis dött v9 denna gång i MA. 
    Cytotec behandling och sedan skrapning. Slutade blöda för en vecka sedan och nu fick jag mens. Hade önskat att få bli gravid med engång. Känner att jag ligger så bakom i tiden. Tvillingarna hade förmodligen funnits redan och om andra grav hållit sig hade jag varit i v15 

Vill bara vara gravid igen och få se framemot det. 

• Iszxa

Hej,

Fick veta idag att hinnsäcken var tom, vecka 7+6 efter FET på Sophiahemmet. Hade BF 21 aug, men det var väl inte meningen. Känner mig också otroligt besviken. Detta var vårt andra IVF försök, har en till blastocyst i frysen. Går inte det så blir det att börja om med ägguttag. Läkaren sa att det är dags att sluta med progresteronet och förhoppningsvis stöter kroppen själv ut det som är kvar. Ska tillbaka för ett ultraljud måndag 13 jan och får då tabletter om det finns något kvar som inte kommit ut. Verkar dock som att flera här inne föredrar skrapning då man får det gjort på en gång, men huuuu, bara ordet ger mig rysningar! Vilken rutten start på året hörni 💔

• Anonym (Tredje)
    Iszxa skrev 2025-01-07 13:55:08 följande:

Hej,

Fick veta idag att hinnsäcken var tom, vecka 7+6 efter FET på Sophiahemmet. Hade BF 21 aug, men det var väl inte meningen. Känner mig också otroligt besviken. Detta var vårt andra IVF försök, har en till blastocyst i frysen. Går inte det så blir det att börja om med ägguttag. Läkaren sa att det är dags att sluta med progresteronet och förhoppningsvis stöter kroppen själv ut det som är kvar. Ska tillbaka för ett ultraljud måndag 13 jan och får då tabletter om det finns något kvar som inte kommit ut. Verkar dock som att flera här inne föredrar skrapning då man får det gjort på en gång, men huuuu, bara ordet ger mig rysningar! Vilken rutten start på året hörni 💔

Beklagar. Det är ett slag i magen när man får veta. 
    Både och med skrapning. Skönt att veta att allt är ute men jag tror jag väntar på att cykeln ska komma igång riktigt nu efteråt och tror det kan ta längre tid än med mediciner. 
  • Zelda21

Jag har haft 2 st kemiska graviditeter nu på 3 cykler .. hade även ett MA i v14 förra våren. 
    Påbörjat letrozol behandling nu. Vilket tog sig igen på första försöket. Men nu väntar jag på blödningen ska komma. 

Känner mig uppgiven och undra vad det är som går sååå fel .. alla prover o utredning ser bra ut. 

Svar på tråden BF Augusti 2025 - vi som fick missfall :(