• Anonym (T)

Tyst efter bråk

Hej
    Jag och min pojkvän har bråkat, han sade sårande saker men förstår inte det och när jag sagt det och förklarat så säger han att han inte vill prata, att hans tankar och känslor är viktiga.

Vad ska jag göra? Jag fortsatte inte konversationen då han sagt att han inte vill prata men det gör så ont och jag vet inte vad jag ska göra. 

• Svar på tråden Tyst efter bråk
  • Anonym (T)
    Anonym (K) skrev 2025-01-03 18:20:21 följande:
    Om det är medvetet straffande, ja. Annars tjurar han bara. Du skulle göra slut, eller hur var det...?
    Tycker ni att jag ska göra det?
  • Anonym (Tröttsamt)
    Anonym (K) skrev 2025-01-03 18:20:21 följande:
    Om det är medvetet straffande, ja. Annars tjurar han bara. Du skulle göra slut, eller hur var det...?
    TS lär aldrig göra slut. Hon vill bara skriva om det och hitta rätt ord för det han gör: silent treatment, gaslighting etc.
  • Anonym (T)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2025-01-03 18:47:38 följande:
    TS lär aldrig göra slut. Hon vill bara skriva om det och hitta rätt ord för det han gör: silent treatment, gaslighting etc.
    Finner det normalt att jag vill diskutera hans beteende innan jag gör ett val.
  • Entjejskonto
    EnAnonumius skrev 2025-01-03 10:02:56 följande:
    Du kan ångra "tumme upp/ned, genom att trycka på "knappen" där det står "du gillar/ogillar inlägget".

Håller med, ibland är det bra att lägga lite distans innan man tar och snackar.
    Tack, borta nu! 
  • Anonym (Lisa)

Alltså ..det handlar om vad du tänker och tycker och hur mycket du orkar med svammel.

• Anonym (T)
    Anonym (Lisa) skrev 2025-01-03 21:07:10 följande:

Alltså ..det handlar om vad du tänker och tycker och hur mycket du orkar med svammel.

Han har innan frågat vad jag vill och jag svarade att jag vill höra sanningen, då bad han mig att inte prata med honom. Han har gjort mig så förvirrad.
  • Anonym (Lisa)
    Anonym (T) skrev 2025-01-03 21:16:23 följande:
    Han har innan frågat vad jag vill och jag svarade att jag vill höra sanningen, då bad han mig att inte prata med honom. Han har gjort mig så förvirrad.
    Gör honom förvirrad då!Tänk på dig själv ,som han verkar göra.Gör slut.
  • Anonym (Lof)
    Anonym (T) skrev 2025-01-03 17:49:00 följande:

Nu är det 3 dagar vi inte pratar och jag vet inte vad jag ska göra. Ger han mig silent treatment ?

Har ni inte pratat alls på tre dagar eller har ni inte pratat om det här på tre dagar? 

• Anonym (Lisa)
    Anonym (T) skrev 2025-01-03 17:49:00 följande:

Nu är det 3 dagar vi inte pratar och jag vet inte vad jag ska göra. Ger han mig silent treatment ?

Skit i honom då helt enkelt!!
  • Anonym (T)

Vi har inte alls pratat på 3 dagar.

• Anonym (Lisa)
    Anonym (T) skrev 2025-01-03 22:23:11 följande:

Vi har inte alls pratat på 3 dagar.

Och hur orkar du?
  • Anonym (K)
    Anonym (T) skrev 2025-01-03 18:28:47 följande:
    Tycker ni att jag ska göra det?
    Ja men självklart. Jag känner inte dig men herregud, nog förtjänar du bättre ändå!
Svar på tråden Tyst efter bråk